jon///M Skrevet April 17, 2010 Forfatter Skrevet April 17, 2010 ok, nei di ble ikke tatt ut, men jeg smurte oversiden der kammen vil treffe.
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Oki, ville tatt ut og smurt de, da det oppstår friksjon mot veggen de ligger mot. Ikke sikkert det er feilen, men jeg pleier alltid å ta alt fra hverandre for å rense samt smøre på ny når jeg har av toppen ihvertfall.
jon///M Skrevet April 17, 2010 Forfatter Skrevet April 17, 2010 ok. får se nermere på dette, evnt plukke av kammene igjenn
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Jepp kan være lurt, ihvertfall for å eliminere det også.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Er dette en topp som ligget tørt? Mener å ha lest her på bimmers at disse hydrauliske ventilløfterne må ligge i oljebad for ikke å bli ødelagt. Dessuten høres det jo ut som noe med ventilene/løfterne som har vært et kjent problemområde på disse motorene. Om du plukker ut kammene igjen så kan du ta ut løfterne og prøve å klemme på den tuppen som stikker ut på undersiden. Denne skal du klare med litt god fingerkraft å klemme inn, går derimot ikke dette er mest sannsynlig ventilløftern gåen og du får da denne tikkelyden... Edit: Etter å ha lest litt mere ang BMWs hydrauliske ventilløftere har jeg et lite forslag. Mest sannsynlig har disse ventilløfterne ligget tørre og er derfor fullstendig drenert for olje. For å få oljen inn i løfterne igjen må du kjøre motoren på ca 2500 omdr/min i 10-15 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå