reziarfg Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Var ute å sjekka aksen på bilen min nettopp... og noe må væra galt me bilen, den funker greit til 100kmt men over det så drar den elendig...helt elendig! mulig det er en placeboeffekt ute å går her men målte tiden og den brukte: 10.3s 0-100 dette er normalt siden det er automat... 14.8s 0-120 24.2s 0-150!!! detta kan ikke værra rekti, og jeg sleit egentlig med å få den no særlig over 175kmt... kan det ha noe å si at dekka er 235 dimm? og det ser ut som de står litt skrått innover egentli(kælvbeint) jeg sjekka om dekka var varme og bakdekka var en smule varmere enn fordekka... eneste jeg har gjort me den er å satt på catback scorpion anlegg og bytta til 235/40/18 dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Regner med det var en flat strekning du prøvde på og ikke en med helling oppover? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Ekke noe racerbil du har. Høy rullemotstand(breie dekk) og tunge(?) felger hjelper ikke heller. Tallene ser ganske normale ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reziarfg Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 ja sjekka idag at 0-120 i bmw manualen og var oppgitt til 15.4 sek med automat, kanksje det ikke er no rart... føler bilen går bedre med piggfrie dekk, så er nok bare at dekka er breie og tunge takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Den går nok uten tvil bedre med piggfrie dekk hvis de er 15/16tom. Tyngde på hjula har mye mer å si enn folk tror. Bilen min er MYE dauere med 235/30-20 enn 205/55-16... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reziarfg Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 høres logisk ut, er vel noe med sentrifugalkraften bla annet... takker lars89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reziarfg Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2010 Det var noe feil med bakstillinga som gjorde den dårlige ytelsen ved stor fart... toe-in på bakhjula var hinsides feil og jeg hadde ekstremt dekkslitasje(sleit ut nye sommerdekk på 5000km), feilen er fiksa og bilen er som ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 Se det! Hjulstilling har utrolig mye å si for hvordan bilen oppfører seg. Greit å få sjekket iblandt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå