Gunnar Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Har dekktrykkssensorer på iDriven på 1eren. Trodde først det var den vanlige gamle måten som målte forskjell i rullehastighet med ABS-sensorene. Men forstår det sånn at det er en spesiell ventil i disse hjulene, med noe sensorgreier på. Hva gjør en når en putter på andre felger? Kan en kjøpe sensorer løst og montere på alle mulige felger i stedet for vanlig ventil?
SweetBMW Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 de fleste gode dekkksjapper klarer flytte over ventilene.. ellers må du kjøpe nye,,, hvis jeg ikke shuker feil, og ikke skyt meg om jeg gjør.. så er de ca 1000 kr stykket.
Guest Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 1eren er vel for ny til å ha sensor inne i felgene.. denne tar signalene fra hjulsensorene som du selv nevner.. er bare å nulltille etter at trykket er korrigert, deretter må bilen kjøre normalt et stykke.. noen er ferdig intialisert etter 50meter andre etter 1000... så er bare å nullstille å kjøre en pen tur.
S.Arnesen Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 1eren er vel for ny til å ha sensor inne i felgene.. denne tar signalene fra hjulsensorene som du selv nevner.. Er det ikke omvendt da? At den er for ny til å ta signalene ifra hjulsensoren.
SweetBMW Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 1eren er vel for ny til å ha sensor inne i felgene.. denne tar signalene fra hjulsensorene som du selv nevner.. Er det ikke omvendt da? At den er for ny til å ta signalene ifra hjulsensoren. +1...
Guest Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 nei bmw gikk bort ifra sensore i hjulene... med mindre det har skjedd noe nytt siden høsten 2009, som var sist jeg jobbet fast med bmw.. dersom man har f.eks e39 med dekktrykkskontroll, så har denne senorer i hjulene.. nyere tar signalet fra abs føler, eller "hjulhastighets føler".. som det egentlig kalles..
Gunnar Posted April 17, 2010 Author Posted April 17, 2010 Takk gutter. Det ser ut som e34_525tds har helt rett, og det er jo gledelig, for det betyr at man smekker på hva som helst, putte nøkkeldingsen i slotten sin, inn på iDriven og resette. Fant en tråd på babybmw.net om samme tema: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic. ... 36&start=0 "Older runflat systems used wheel sensors but current 1 series don't. It's all done as stated earlier by the abs system being used to monitor wheel rotation speeds. A deflating tyre will rotate faster as it's radius reduces." "Earlier cars (like E46's) has these things but the batteries wear out and they become unreliable (and sometimes fall off!). That's why the newer stuff (E87, 81, 90, 92, etc.) uses wheel speed as a (very effective!) reduced pressure warning (the wheel with less pressure spins faster)."
Recommended Posts