Jump to content

Hva er denne til? speedometer, abs, antispinn etc funker ikk

Recommended Posts

Posted

Her om dagen begynte plutselig speedometeret, abs'en, antispinnen, fikk motorfeil og sånt sluttet og funke. noen som vet hva årsaken kan være? skjedde helt plutselig alt samtidig.

Men lurer på om det kanskje kan ha noe med en føler eller noe sånt som jeg klarte og kjøre av her om dagen. Har bilde av hvordan den ser ut. Den ligger på høyresiden bak frontfangeren. Fant ikke ut hvor ledningene gikk heller, men det er ikke til noen av lysa på fangeren.. tviler på det har noe med fangeren og gjøre. Så den er jo borte hos meg, Vet noen hva den er til? eller som eventuelt har en sånn som jeg kan få kjøpt? :)

m0y9fvaq9f6t698mp9vh.jpg

bq3urzpaae38z6wxxgbc.jpg

Posted

Det er temp.sensor til varme i vindus spyler dysene :) fant denne hengene løs på min og skrotet rundt på ETK'n til jeg fant ut hva det var :) Om du har Mtech fanger skal den stå i hullet i siden av luft kanalen inn til bremsene.

Posted

aha..

men hvorfor begynte plutselig speedometeret, ABS'en, antispinnen og funke?, også fikk jeg motorfeil... :/ alt skjedde helt plutselig og samtidig..

kan det bare være en sikring? noen som har noen forslag?

Posted

Hei... Hadde det samme på min E 39 for noen måneder siden... Det var en dag det var kalt i været og regnet, før det ble sol og varmere... Viste seg at det var kondens som slo inn på disse feilene.. Altså kondensen påvirket speedometeret og antispinn etc. Fikk satt bilen min i garasjen som er oppvarmet. Lot den stå et døgn slik at bilen fikk tørket skikkelig opp, og har siden ikke hatt feilen. Bilen skal jo tåle temperaturendringer, men vi snakker jo om grisekalt, til normalt mildvær, så kanskje dette er årsaken? Pr

Posted

hmmm.. var ikke det som var feil på min :( funker fortsatt ikke:(

noen som har noen forslag til hva det kan være? er det kanskje bare ett relee som er defekt? eller går ikke på samme krets?

Posted

hmmm.. kanskje det er det..

noen som har noen flere forslag? skal skru i morgen, så hadde vært fint å hatt flere ting å gå ut ifra:) sjekka alle sikringene, de var like hele, og jeg prøvde med kontakt spray til kontakta til instrumentet, men det hjalp heller ingenting

Posted

så det er faktisk det som kan gjøre det ja, syntes det hørtes veldig rart ut, men om dere sier det så er det vel det da :P da blir det diagnose test i morra for å se hvem føler det er :P

Posted

Spidometeret går iallefall på venstre bak. Tankmåleren min begynte og tulle også når den ikke virket. Så sjangsen for at det er abs føler vanstre bak som er gåen er stor.

• 1 year later...
Posted

kan jo også være bakstykket på tenningsenheten? vet at dette er ett vanlig problem på e39 ihvertfall...