LarsGøran Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Hei. Jeg får ingen signaler på radioen, har sjekket antenneforsterkeren og den "dingsen som er under navi leseren" og finner ikke noe galt. Noen som har noen tips?? Denne bilen har 16:9 navi og dsp anlegget. BMW 530 DAT 2001 Modell LarsGøran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegarde39 Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Hvor har du antenna? har du sånn pisk? eller er den på en måte festet til ruta? innvendig?hvis den ligger på ruta kan en av trådene ha revnet... det skjedde på min bil engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsGøran Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Har antenne i sideruta bak på venstre side. Hva mener du med revnet? Det er jo noe forbanna møkk hvis det har skjedd da Hadde håpet at det var en dårlig ledning, men jeg finner ingenting. Men det er uten tvil noe rart, for det skjer ingenting med radiosignalene når jeg kobler ut strømmen på antenneforsterkeren, skal prøve å koble strøm på den i ettermiddag når bilen kommer tilbake igjen, så får vi se da. Takk for svaret forresten Vegarde39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsGøran Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 nå har jeg undersøkt litt og når jeg skrur av antennekabelen på antenneforsterken, så får jeg bedre signal, er dette ett tegn på at forsterken er død, eller kan det være koblinga på kabelen? Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre? Elektronikk er ikke min sterke siden som dere kanskje skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goggentess Skrevet April 20, 2010 Share Skrevet April 20, 2010 hørtes veldig ut som dårlig kontakt altså vis den kommer når du drar og rører litt rundt med ledningene Håper du finner ut av det mvh jørgen h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Fant du ut av dette? Har samme problem på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsGøran Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Nei, dessverre. har ikke så mye peiling på elektronikk, så jeg har lagt det på hylla. Skulle gjerne hatt det i orden, hehe. Mistenker at det er antenne forsterkeren som er dårlig. ingen som vet hvordan man kan feilsøke den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpinaV8 Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 Nei, dessverre. har ikke så mye peiling på elektronikk, så jeg har lagt det på hylla. Skulle gjerne hatt det i orden, hehe. Mistenker at det er antenne forsterkeren som er dårlig. ingen som vet hvordan man kan feilsøke den? Heisan E39 har antennen som tråder i bakvinduet. Normalt finnes det to antenneforsterkere samt noen terminatorer. Det du enkelt kan gjøre er å koble en eksternt løs antenne til tuneren (radioen) og se om den da mottar ok. Virker det da bra, ville jeg sjekket om antenneforsterkerne får strøm (en bak hvert deksel på C stolpen). Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsGøran Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2010 Tusen takk for ett flott svar!!! Dette skal sjekkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 har akkurat samme problemet.... jeg har også 16:9 skjerm, mkiv navi og dsp... får ikke inn noen radio kanaler.... bare støy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå