^th0mas^ Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Hadde bilen på EU-kontroll i dag, og den ble ikke godkjent fordi tidligere eier av bilen ikke har klart å oppdatere vognkortet etter at bilen ble senket. Problemet er at bilen gikk gjennom forrige EU-kontroll, og da stusset de ikke på dette. NAF sa jeg måtte finne ut hvilket senkesett som var på bilen, for så å vise den til trafikkstasjonen. Problemet er at jeg ikke får tak i tidligere eier, og jeg vet ikke hvilket senkesett den har. Hva gjør jeg?
ehrnst Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 det er helt riktig. Du må ha papirer på senkesettet, hjulkontroll og lyskontroll før du drar til trafikkstasjon for godkjenning. Du kan jo jekke opp bilen å sjekke hva som står på fjærene
DeXeqtR Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Du kan jo prøve å se om det står noe merke på senkesettet. Og et eventuellt nummer. Da kan du få tak i papirer på senkesettet av de som har laget settet. Hvis det er TUV godkjent, vel og merke.
^th0mas^ Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 Mange takk, da skal jeg se om jeg ser noe når den jekkes opp. Må uansett bytte begge bakdemperne pga lekkasje.
Dirty Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 sett på org fjørbein. gå å vis den så setter på senk igjen når den er Eu godkjent. skuddsikker måte.
^th0mas^ Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 Tror det er dette tidligere eier kan ha gjort. Det rare er bare at den ble godkjent sist
hagenisse Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Det ble min også, så det finnes slurvete verksteder. Hvis demperen likevel må byttes hadde jeg bare kjøpt et nytt sett og godkjent det..
^th0mas^ Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 Har allerede kjøpt nye bakdempere. Hvis jeg ikke finner ut av senkesettet, trenger jeg bare å kjøpe godkjente fjærbein og jekke bilen opp til normal høyde?
S.Arnesen Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Har allerede kjøpt nye bakdempere. Hvis jeg ikke finner ut av senkesettet, trenger jeg bare å kjøpe godkjente fjærbein og jekke bilen opp til normal høyde? Da må du kjøpe orginale fjører. eller kjøpe senkesett og få dette godkjent i vognkort før eu...
Recommended Posts