Gå til innhold

Carsoft -> Module does not respond!


orjan1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg carsoft fra en utenlandsk internett side. Når jeg prøver å bruke den kommer det bare opp "module does not respond". Noen som vet hva dette kan være?? :D

-Programvaren har jeg lastet ned fra bit lord (6.1.4).

-Pc'en jeg bruker er gammel og har en seriel port som jeg kobler den direkte til. Den kjører xp

-Har prøvd med nøkkelen i forskjellige posisjoner, men lyet på carsoft modulen lyser kun med nøkkelen i posisjon 1 eller med tenningen av.

Den skal vel virke i posisjon 2 hvis man skal kunne lese av live data?

Noen som kan hjelpe meg med noen råd her? :D

Har søkt på nettet og inne på bimmers forum om dette problemet, men finner egentlig ikke svar på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker carsoft programmet 6.1.4

Har prøvd å ta full system sjekk og prøvd de fleste funkjsonene ved programmet. Går ut i fra at bilen har noen av disse funksjonene. F eks airbag er listet opp.

Det er bare det ene av de to lysene som lyser når den står i posisjon 1 eller av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for svar :D

Jeg har prøvd med nøkkelen i begge posisjonene og hovedlysene av/på.

Det er bare det ene lyset som lyser konstant på den "carsoft boksen". Den hverken blinker eller lyser på diode nr.2

Portinnstillinger? Er det noen flere innstillinger til boksen utenom COM portene? Har prøvd de forskjellige COM porter, og den virker bare på den ene. Dvs jeg kan foreta diagnose bare ved denne innstillingen.

Tror jeg bare har den runde diagnose kontakten under panseret. Bilen er en 1997 mod e39 523.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

jeg frar opp denne igjen da jeg har samme problemet her og.

den lyser bare på ene dioden med tenninga på 1, ellers så slår den seg av og ingenting lyser.

har bare brukt kontakten i motor rommet, men har en i hanskerommet også..

er en 96 e39 det gjelder.

noen som har noen tips?

PS: kjører windows vista og usb overgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt utmerket. ;-)

kjører med usb -> rs232. Med kina carsoft på e39 og har alle funksjoner. :-) bare gå inn i driveren til usb convertern og velg com-port som matcher carsoft sin. Eneste valg er 1-4.

dreit i cden som fulgte med. Fant software og crack på nettet. Fulgte readmefila og åpner programmet via det iconet som sender meg rett i programmet istedet for den "hjelp" menyen. (hvis det ga dere no mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...