Gå til innhold

Turteller fungerer ikke, E30. Tips til fiks?


Martin-D
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, i fjor var bilen hos mekaniker og fikk byttet simringer i differensialen. Da jeg hentet bilen fikk jeg opplyst at han klarte å knekke en plastdings på differensialen (om jeg ikke husker feil), men han fikk fiksa det. Grett nok tenkte jeg og duret avgårde. Noen mnd etterpå slutter da turteller å fungere!

Burde strengt tatt dra tilbake til mekaniker og klage, men noen som har noe forslag til hva som kan ha røket?

mvh

Martin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk :D

Som sagt jeg har ikke superpeiling på slikt, men noe nytt har jeg lært nå! Hvor kommer isåfall turtellersignalet fra? Noen slags sikring som kan ryke sånn plutselig? Åpen for alle løsninger :D

edit: Og da skal jeg ikke lenger skylde på mekaniker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel ikke kontakt fra turtelleren din til coilen kanskje? Har du sjekka at kontaktene sitter ordentlig på baksiden av instrumenthuset? Slike ting pleier å ryke på e30 har jeg skjønt. Speedometeret mitt har tatt kvelden, men "funker" i ny og ne. Den plastgreia i diffen er ny, og ledninga fra diff til speedo er hel, og uten brudd. Men jeg har Gps, så det går helt greit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet på min hvite E30.. Hadde den en 7-8mnd, å datt ut en av de første ukene jeg hadde den.. Feilsøkte på speedo, coil, ledninger osv, men fant aldri feilen. Den dagen ny eier henta bilen så fikk jeg en sms etter han hadde kommet ombord i ferga der han møtte meg, å turtelleren virka igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...