Gå til innhold

BMW E30 bygges om/opp fra bunnen av


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

høres jo greit ut med den chippen der :P hmm..

hvor mye sirka er det å hennte vis jeg kjøper og programerer den riktig?

har skrudd litt på motoren i det siste. et par bilder bare :)

9cwtzg9zb55km4e15xxe.jpg

cnqb7i20j4nboi5q69xo.jpg

begynt å glassblåse noen deler :)

oqr38y5wfcl7xk78f75q.jpg

her står den å vennter på ny motor :P ble fornøyd med høyden med det nye senkesettet. 75/50.

kxrquqxbw3fneth56fon.jpg

er det å annbefale å skifte veiv? en med lenger slaglengde. blir rett over 2 liter da.

tenkte også med en gang å båre opp sylinderene, slik at det blir enda mer volum. er dette noe å annbefale, eller er det bortkasta penger? :)

hadde jo vert kult med en 2,2is motor også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må klarere litt her.

ved å bruke m47 veiv med slaglengde 88mm sammen med orginale stemplere får man 1,95 liter.

man kan heller ikke bore opp mer en 87mm så max er 2,1 liter på denne type blokk.

skal man i tilleg bruke turbo eller kompressor så bør man ikke bore opp mer en 86mm.

så max 2,1 liter med 87mm stempel og slaglengde 88mm på sugemotor

Det største problemet med veiven er å finne stempel eller stempelråde som passer.

Man kan få tak i m50b30 (m3 usa) som har stempel på 86mm og 22mm pinne. eller få laget av fex JE.

Så er det å finne rette lengde på råde. standar lengde er 140mm må være 3,5 mm kortere eller forandre på stempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

tenker bare jeg dropper den veiva osv.. vil bare få den sammen nå og hive den i bilen :P

har bestillt nye veiv lager, råde lager, strekkbolter, stempelringer osv..

motoren er demontert og badet i noe syre greier, så den blir helt ren. her har jeg hatt den ene halvdelen nedi:

vr0lk7j283s1kg7znhjg.jpg

nqnr1sugbyvukapd55bf.jpg

2alrme0br1euz1ajk73r.jpg

ble fornøyd med resultatet:

2x6zpnjq1dkjk56blaau.jpg

holder på å lakkere felgene hvite..

tmxim5rj02ou6f3ex88d.jpg

bilder av bilen bare :)

1gucef42csbf4u7ppha3.jpg

65wh4ypo1k5etg0lm542.jpg

nn22sq3hnfez0vho6843.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre med understellet?

tror jeg satser på 325 bremser, justerbart senkesett av noe slag. så de hadde noen fine noen på finn til en rimelig pris.

men hva slags drivverk?

kansje jeg bare prøver meg på det orginale 316 drivverket til å begyne med. så kan jeg heller kjøpe noe annet senere..

her er dette settet:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=22439073

noe å satse på tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. jeg prøver den til å begyne med :)

51mm fjørbein og 325i bremser. har ligget i noe som heter strip all i ett døgn. helt rent, ikke rust eller maling eller noe. fantastisk stoff det der.

dnrpizx2uagmo5mckwvm.jpg

bremsene blir gule. ikke fornøyd med resultatet. må skaffe meg en ny grunning.

xzdnnqik156omvpjem4f.jpg

tdfi6drqsgx6apa399rv.jpg

glassblåst og lakkert med sånn alulakk:

oqpnksulroem0dritr1e.jpg

stemplene venter på nye ringer. og veiva venter på nye lagerskåler.

9ljeqybjjdncnff85wl0.jpg

ek0hbv4p7ujz986ccytb.jpg

qd9qwztaqiwvw9da0me5.jpg

976rhuhztktfa2xqcw75.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser gøy ut :D liker finishen din! Litt originalt det derre, men du har ikke vurdert pustehjelp da?

Strip all bruker du det i med varme og? Eller fungere det så bra i kaldt vann? Har lurt på å kjøpe det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser gøy ut :D liker finishen din! Litt originalt det derre, men du har ikke vurdert pustehjelp da?

Strip all bruker du det i med varme og? Eller fungere det så bra i kaldt vann? Har lurt på å kjøpe det selv!

takker :)

har vurdert det ja, men.. blir fort veldig mye penger :P

blir vel å kjøpe noen andre kammer, og en chippa hjerne. litt småtrimming :)

vis ikke jeg blir fornøyd med den motoren så har jeg litt lyst på m50b25/28. får se etterhvert hva det blir til :)

strip all bruker jeg med varme. kappa av toppen på en varmtvannsbereder. henge delene oppi der, på med lokket og på med varmen :P

funker utrolig bra, er å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha syk akselerasjon så bruker du e36 kasse og 4.45 bakaksel, da har du 180 km/t i 7200rpm :wink: Nå har jeg bilde av kammene til deg, send meg mobilnr ditt på pm bare :)

bruker e36 kasse vertfall. får se hvilken diff jeg kommer til å bruke, men begyner å ser med den orginale :)

hvordan er det med mellomakslingen fra e36, passer den mellom e36 kassen og 316 diffen?

sender deg en pm ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 316 mellomaksel... Hvis du ikke skal ha slitsomt turtall på veien så bör du bruke 316 kassa også, den har 1:1 i 4. gir mens e36 har 1:1 i 5. gir...

Du som har tråd om 540'n på ktmforumet?

aha.. blir vel å skaffe meg en annen diff med annen utveksling heller. begyner å bli dårlig den som er på nå :P

jepp, stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...