Gå til innhold

Tungstarta E39

umotorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 97. 520iA, igår stoppa bilen helt plutselig etter at jeg hadde starta den, kinnet den en stund så starta den. Idag tidlig så ville den ikke starta i det hele tatt, venta noen timer og prøvde igjen og da starta den med en gang. Utover dagen så har den vært litt tungstarta og lugger ved gasspådrag. Regner med dette er kam og veivsensorene som fjusker, men har kjørt diagnosetest på den og får ikke feilmld. Hva tror dere som er feil? Kan det være noe annet som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne høres litt ut som ruskk i bensinpumpen. Hadde noe av det samme med min e39. Måtte under å slå på båndet rundt tanken for at den skulle starte. Var bare den dagen. Har kjørt i et år nå uten at det har skjedd igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noe tips? Har nå prøvd og ta av kontakta på lmm, men ingen endring i gangen på motoren. Får ikke feilmld på den heller å det er jo rart for motoren vil jo gå styggt viss kontakta på den blir tatt av, så virker som den ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Lite respons her. Skifta kam og veivsensor og da starta bilen med en gang. Gnagd hull på ledningen til kamsensoren der de er stripsa fast under innsuget pluss at alle ledningene var sprøe under gummihylsa ved kontaktene.

Håper du kjøpte orginale sensorer, de uorginale har jeg skiftet flere av da de ryker etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...