325demon Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Står ute og instalerer e46 m3 el seter i en e46 coupe som ikke har hatt el seter fra før.. Lå klar plugg under setet men det er ikke strøm i den. Har koblet til 4 sikringer som det står sitze et eller annet på, er det noen andre som skal kobles til? alle kursene står på tysk vett:S
SweetBMW Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 nå er jeg kjempe usikker så skyter et skutt i blinde: må ikke denne el-funksjonen aktiveres i ZKE (Central Body Electronics) eller noe sånt???
325demon Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Godt mulig det sitter et relee i mellom sikringen og setet som styres av denne?! Men må den programeres inn da?
325demon Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Kom litt videre nå, tok 12 volt direkte fra batteriet til bryterpanelet som styrer motorene. da fikk jeg de i riktig posisjon så det går ann å bruke de i det minste. På setet uten memory er det 3 ting som trenger strøm. det er bryterpanelet som går videre til motorene. Det er en 4kantaboks som det går en kabel videre ut av. Og det er en sylinder som eksploderte noe jævlig da jeg kobla den til, så denne er kobla ut nå. Noen som vet hva denne sylineren er til? Og hvordan jeg skal få strøm i tilførselen under setet?
S.Arnesen Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Hmm. jeg monterte el seter i min e46 for noen uker siden. Jeg trakk bare en pluss ledning til strømmen også jordet jeg rett i karrossen. Har ikke memoryen enda, men det er jo bare en kabel ifra setet til k-bus kontakta i sikrings boksen i hanskerommet, slik jeg ble fortalt ihvertfall...
Lars89 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Sylinder som ekspoderte? Tipper dette var beltestrammeneren din. Den er nok defekt nå... En diy her: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=348165
325demon Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Den eksploderte noe så inni H... også, så røyk det opp ved belte holdern. Den var jo kobla utenom sikring da, så ba jo litt om det. Sikkert vært en feil på den eller så har jeg bytta om pluss og minus.
S.Arnesen Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Step 7: Once the wires are all set at the fuse panel 1 socket to Fuse Position #65 and one to #70 and the Ground conectors are connected underneath the footsills and the K-Bus wire is connected to the comb connectors in the fuse panel area the section with all the Red/White/Yellow wires. Pin 13 - Power (Connect the 12 Gage Wire you ran to the seats at this Pin)Pin 14 - Ground (Connect Ground here) Pin 15 - K-Bus (Connect the wire that went to the comb connector full of Red/White/Yellow wires to this pin, it is for the memory fucntion ONLY and will not affect the Power seat Motors) Passengers Side (25 Pin Plug) Pin 13 - Power (Connect the 12 Gage Wire you ran to the seats at this Pin) Pin 14 - Ground (Connect Ground here) Er det så enkelt at det er pin 15 i sikringsboksen som er k-bus tilkoblingen? Sliter litt med å finne ut av akkuratt det, men utifra hva jeg tolker det som så er det slik.
325demon Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Kan desverre ikke hjelpe deg der, hørtes litt komplisert ut.. hvertfall ikke uten tegninger. Vet egentlig ikke hvordan memory funksjonen skal fungere:S
Lars89 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 Du kan stille inn setet i forskjellige posisjoner, lagre de og hente de fram senere ved et tastetrykk. Blir enklere hvis det er flere brukere av bilen. Går også på speila. Sikkert endel jobb å legge opp på din. Rimelig spinkelt utstyrt originalt om jeg ikke husker feil
M3 Yngve Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Hmm. jeg monterte el seter i min e46 for noen uker siden. Jeg trakk bare en pluss ledning til strømmen også jordet jeg rett i karrossen. Har ikke memoryen enda, men det er jo bare en kabel ifra setet til k-bus kontakta i sikrings boksen i hanskerommet, slik jeg ble fortalt ihvertfall... Har du bilder av hvor du kobler deg inn? Jeg har 318ci med el varme, hva må jeg koble/ gjøre for å få el M3 seter til å virke.? Momory er ikke viktig syns jeg, så er det fra høyre styrt bil, da blir jo memoryen på gal side. Takker for tips.
325demon Skrevet April 24, 2010 Forfatter Skrevet April 24, 2010 Har du plugg under setet fra før av, ville jeg prøvd å få strøm til denne. Finne andre enden av kabelen. Har du ikke plugg under setet er det bare å legge 2 ledninger fra batteriet, evt 1 og jorde i karoseriet. Pluggen som sitter på selve setet, fjerner du bare og kobler alle pluss sammen og alle minus sammen. Memory funksjonen trenger jeg ikke:)
M3 Yngve Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Har du plugg under setet fra før av, ville jeg prøvd å få strøm til denne. Finne andre enden av kabelen.Har du ikke plugg under setet er det bare å legge 2 ledninger fra batteriet, evt 1 og jorde i karoseriet. Pluggen som sitter på selve setet, fjerner du bare og kobler alle pluss sammen og alle minus sammen. Memory funksjonen trenger jeg ikke:) Takker. Jeg har plugg fra før, siden det var el varme i de M-tech som sto der. Da skal jeg se om jeg finner ut at de går til sikkrings boksen. Så kansje det bare er å sette i noen sikkringer som nevnt her?
S.Arnesen Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Hmm. jeg monterte el seter i min e46 for noen uker siden. Jeg trakk bare en pluss ledning til strømmen også jordet jeg rett i karrossen. Har ikke memoryen enda, men det er jo bare en kabel ifra setet til k-bus kontakta i sikrings boksen i hanskerommet, slik jeg ble fortalt ihvertfall... Har du bilder av hvor du kobler deg inn? Jeg har 318ci med el varme, hva må jeg koble/ gjøre for å få el M3 seter til å virke.? Momory er ikke viktig syns jeg, så er det fra høyre styrt bil, da blir jo memoryen på gal side. Takker for tips. Har dessverre ingen bilder av det. Men det er en egen kontakt i den store holderen som er + og - til el justeringen. Denne er det umulig å bomme på, da det er kun to store ledninger som går til en egen del. For å få justeringen til å fungere så er det bare disse to som kreves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå