Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hvorfor er innsugskanalane glassblåst etter porting..?

For å skape en hvirvlende effekt som blander luft/bensin på vei inn til forbrenningskammeret. I forbrenningskammeret og eksoskanalene er det en fordel at overflatene er polert. Dette for å kvitte seg fortest mulig med varmen slik at man hindrer unødvendig oppheting av toppen, og beholder varmen i eksosgassene på vei ut.

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ser artig ut! her må jeg følge med..

hva er forresten en amc topp?

Eneste forskjellen på en AMC topp og en 885 topp såvidt jeg vet er at AMC toppen skal tåle litt mer med tanke på sprekking.

AMC toppen sies å være mere robust, ja, men den er egentlig støpt som en 771 topp (320), og deretter bare frest opp kanaler og squish kanter i ettertid. Denne fresingen er veldig "grovt" gjort, og krever endel bearbeiding for å oppnå samme flow som på en 885 (325) topp.

Bilder av AMC toppen før preparering:

ou6rhmj98ep12h3zev2w.jpg

1xs1ejupd0j8rqhje550.jpg

• 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...
Skrevet
Hvordan går det så her? Begynner å bli en stund siden sist oppdatering. : /

- Severinsen Junior.

Som jeg skrev i åpningsinnlegget: Langtidsprosjekt. :?

Motoren er satt sammen, og jeg har akkurat lakkert motorrommet, så planen er å få hivd nedi motoren, og sveisa eksosanlegg i løpet av vinteren, så da blir det kanskje oppstart utpå vårparten.

Noen som har meninger om eksos; 2x2" rør hele veien, eller 3" single? Glem bakkeklaring, da dette ikke skal bli en low-rider, men heller litt rally-stuk.

Skrevet

Noen bilder av arbeidet med ombygging av 2,8l veiva:

Bilde av begge veivene: M20 til venstre.

w6qesp53sx7n7ebdfnqq.jpg

Her er den spesiallagde foringen oppvarma, og klar til å slippes på akslingen:

0vcm273x9tuh89vqxn2s.jpg

Litt tilpasning av bolten til reimhjulet:

svm5pdsrrw6vza6f7hzf.jpg

Så passer veiva rett i M20 blokka:

1qs8xjsfqezzhyjwoy6b.jpg

Sjekk forskjellen på stempler og råder. Wiseco fra MetricMechanic øverst

bq7s5ln15v871aig3vri.jpg

• 2 months later...
Skrevet
Nå må du jobbe masse med bilen framover! Nå som du har fått verkstedet ditt for deg sjøl! ;) hehe :P

Ja, det skal bli godt. :D Må bare få rydda litt først, og selvfølgelig få litt ledig fritid som jeg kan bruke til å skru. :?

Skrevet
Liker dette :applause::applause: Gleder meg til å se mere framgang her :) Har fått godkjennt M20 3,2`n i vognkortet nå også om det er av inntersse å vite :D

Takk, jeg skal nok gå igjennom den tråden din når jeg får noen ledige stunder. Vanvittig rå lyd i den bilen din, forresten! :D:applause: Jeg har noen spørsmål til deg, men tar dem i din tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...