02turbo Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 hvorfor er innsugskanalane glassblåst etter porting..? For å skape en hvirvlende effekt som blander luft/bensin på vei inn til forbrenningskammeret. I forbrenningskammeret og eksoskanalene er det en fordel at overflatene er polert. Dette for å kvitte seg fortest mulig med varmen slik at man hindrer unødvendig oppheting av toppen, og beholder varmen i eksosgassene på vei ut.
02turbo Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 ser artig ut! her må jeg følge med..hva er forresten en amc topp? Eneste forskjellen på en AMC topp og en 885 topp såvidt jeg vet er at AMC toppen skal tåle litt mer med tanke på sprekking. AMC toppen sies å være mere robust, ja, men den er egentlig støpt som en 771 topp (320), og deretter bare frest opp kanaler og squish kanter i ettertid. Denne fresingen er veldig "grovt" gjort, og krever endel bearbeiding for å oppnå samme flow som på en 885 (325) topp. Bilder av AMC toppen før preparering:
winchester Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Spent på å se hvordan dette prosjektet utvikler seg, ser meget lovendes ut hittil hvertfall.
E30_Dale Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Dette ser meget bra ut, hva turtall er du ute etter her da?
Pitstop Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Her er litt inspirasjon Dette er 3,2 M20`n vi byggde, men som dog ikke er helt ferdig enda Link til prosjekttråd http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=52214&hilit=m20
larsern6 Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Herlig prosjekt:D Ingenting er råere enn sugetrim.
///FredriK.S Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Hvordan går det så her? Begynner å bli en stund siden sist oppdatering. : / - Severinsen Junior.
02turbo Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 Hvordan går det så her? Begynner å bli en stund siden sist oppdatering. : /- Severinsen Junior. Som jeg skrev i åpningsinnlegget: Langtidsprosjekt. Motoren er satt sammen, og jeg har akkurat lakkert motorrommet, så planen er å få hivd nedi motoren, og sveisa eksosanlegg i løpet av vinteren, så da blir det kanskje oppstart utpå vårparten. Noen som har meninger om eksos; 2x2" rør hele veien, eller 3" single? Glem bakkeklaring, da dette ikke skal bli en low-rider, men heller litt rally-stuk.
02turbo Skrevet September 13, 2012 Forfatter Skrevet September 13, 2012 Noen bilder av arbeidet med ombygging av 2,8l veiva: Bilde av begge veivene: M20 til venstre. Her er den spesiallagde foringen oppvarma, og klar til å slippes på akslingen: Litt tilpasning av bolten til reimhjulet: Så passer veiva rett i M20 blokka: Sjekk forskjellen på stempler og råder. Wiseco fra MetricMechanic øverst
Pitstop Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Liker dette Gleder meg til å se mere framgang her Har fått godkjennt M20 3,2`n i vognkortet nå også om det er av inntersse å vite
E28Fredrik Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Nå må du jobbe masse med bilen framover! Nå som du har fått verkstedet ditt for deg sjøl! hehe
02turbo Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 Nå må du jobbe masse med bilen framover! Nå som du har fått verkstedet ditt for deg sjøl! hehe Ja, det skal bli godt. Må bare få rydda litt først, og selvfølgelig få litt ledig fritid som jeg kan bruke til å skru.
02turbo Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 Liker dette Gleder meg til å se mere framgang her Har fått godkjennt M20 3,2`n i vognkortet nå også om det er av inntersse å vite Takk, jeg skal nok gå igjennom den tråden din når jeg får noen ledige stunder. Vanvittig rå lyd i den bilen din, forresten! Jeg har noen spørsmål til deg, men tar dem i din tråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå