bmw530i Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 Når jeg passerer 100km/t så begynner det å riste veldig i hele bilen, jeg tenker at det kan være avbalansering av hjulene som kan være feil eller kan det være noe annet? merker ingenting under 100. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 åpne opp førerdør, skyv sete helt tilbake. Ta ut vibratoren som ligger under setet som du og dama glemte etter en heit hyrdestund forrige helg. skyv setet tilbake i riktig posisjon, problem løst! eller det kan være avbalansering, eller slitte foringer i casterstag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 GeirAndre: Vibrasjoner rundt 100 km/t er nesten alltid relatert til feil avbalansering/skader på felg. Prøv med et annet hjulsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 casterstag på e46? tror ikke det.. du må først sørge for at hjulene er avbalansert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 Muligens bærearmsforingene... Hadde vibrasjoner på min første e46 også. Ble bra etter bytte av disse. Hvor langt er bilen din gått? Mine ble byttet rundt 120 - 130' km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet April 25, 2010 Forfatter Share Skrevet April 25, 2010 Bilen er gått 170059km for å være nøyaktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet April 25, 2010 Share Skrevet April 25, 2010 mellomakslig er utelukket ved risting i 100km/t, ubalanse i mellomaksling merkes fra 20-60 kmt, kan være ei av drivakslingene (mellom diffen og navet), men skal være svært ubalansert før det virkelig merkes. holder en knapp på at du mangler sentreringsringer på felgene (lille plastringen som gjør at hjulet står nøyaktig sentrert når du skrur til hjul-boltene. Merkes i 90-110 avhengi av rulleomkrets, kan føles litt som når et dekk er ubalansert bare 10 ganger værre... kan selvfølgelig også være ubalanse som tidligere nevnt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 skal se om jeg kan få lånt et hjulsett av en kamerat men hvis jeg ikke husker feil så vibrerte den ikke med vinterhjula og da er det mest sannsynlig felgsettet mitt som ikke er helt ok eller mangler den sentreringsringen i plast for husker ikke å satt på sånn en men hvor får man tak i de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 på alle dekksjapper, koster sikkert en 50lapp eller lignende:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå