Jump to content

E39 M5 bensinforbruk


stfoer
 Share

Recommended Posts

De er oppgitt til 1,39 på mila på blandet kjøring originalt :wink:

Er det noen som har en M5 som kan bekrefte dette, virker noe drøyt om man ikke er for hard på pedalen.

Link to comment
Share on other sites

fabrikktall er sjelden drøye..

men hva har det å si om den bruker 1,2 eller 1,5? ser ikke hvorfor man skal tenke på noen desiliter på forbruket på en slik bil..

Link to comment
Share on other sites

Stort slagvolum og mye hester bruker bensin uansett hvordan du vrir å vender på det. Synes 1,4 høres lite ut på blandet kjøring. Sikkert nedi literen på langkjøring.

Du kan heller kjøpe deg en 2.0 diesel vist du synes forbruk er viktigst.

Link to comment
Share on other sites

Som tideligere sagt, så kjøper du ikke M5 viss du er for opptatt av bensinforbruk...

En e39 M5 er faktisk ikke så tørst som mange skal ha det til. Min ligger på 1,3 på blandet småkjøring, med mye "av og på-gassing".

På langkjøring har jeg kjørt den ned på 0,86 l/mil, uten å tenke nevneverdig på å være forsiktig på gassen.

For å sette ting i perspektiv, så brukte min tideligere 528ia 1,36 og 0,9 på den samme kjøringa.

Men jeg har ingen problemer med å få forbruksmåleren til å vise 2.5 liter heller.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ja har man råd til en M5 så har man også råd til doble bensinutgifter og høy forsikring,for ikke å snakke om serviceutgifter som også koster skjorta,ikke alle som tar med det i beregningen ved bilkjøp.Jeg skriver doble bensinutgifter fordi ingen bruker vel en slik bil til vanlig kjøring,da kan man jo klare seg med 520.

Link to comment
Share on other sites

jeg har en slik bil,1,2-1,3 ved vanlig kjøring til og fra jobb...

Se her ja, dette er jo virkelig forbruk, ikke verst.

Mange inspill her på forbruket, og jeg er i utgangspunktet enig at man ikke kan tenke på forbruket når man kjøper en slik bil. Forøvrig er det jo greit å vite det virklige forbruket i forhold til tall som fabrikken oppgir, spesielt om man skal bruke den som daily driver til og fra jobb etc. Takk til H_c og Rstockmann for innspill.

Jeg kan ikke se at det skulle være så veldig mye service på disse bilene i forhold til andre dersom man kjører fornuftig, og ikke burner i hvert lyskryss etc? Kan jo ikke være så forskjellig fra en annen BMW med V8'er eller tar jeg feil?

Link to comment
Share on other sites

Om en M5 bruker 1,3 på blandet kjøring som også min 520 gjør, så nekter jeg å tro at du ligger under 1,7 de første månedene til du er vandt med å kjøre en slik bil. Full gass ut av rundkjøringer og lyskryss samt forbikjøringer krever sin suppe :D

Mitt råd er. Kjøp den nå å la den bruke den suppen den vil. Kan love deg at når du plutselig sitter der med kone og barn, så blir det ingen M5. Believe me, I know!!

Hilsen M5 drømmer med kone og tre barn :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en E39 M5, og den bruker som HC sier mellom 1.1 og 1.3 ved vanlig kjøring.

Har kjørt den ca 20k på et år nå, og serviceutgiftene er ikke hinsides. Om bilen er i bra stand, så er det bare å fikse ting som de kommer..

Har ikke hatt store problemer med min, men jeg er en perfeksjonist når det kommer til teknisk stand. Har hatt 1 service, og har hatt kassa nede for å tette en liten oljelekkasje ved svinghjulet, og byttet clutch i samme slengen.

En billig bil er det jo ikke å kjøre, men det er det verdt.. Jeg bytter olje hver 5000 med TWS motorsport, og oljefilter og luftfiltre også.

Liker å passe på bilene mine. Har aldri sviktet meg, og den har vært med på mange langturer, blant annet Nürburgring.

(klarte 297km/t, da måtte jeg gi meg pga trafikk. hehe)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en E39 M5, og den bruker som HC sier mellom 1.1 og 1.3 ved vanlig kjøring.

Har kjørt den ca 20k på et år nå, og serviceutgiftene er ikke hinsides. Om bilen er i bra stand, så er det bare å fikse ting som de kommer..

Har ikke hatt store problemer med min, men jeg er en perfeksjonist når det kommer til teknisk stand. Har hatt 1 service, og har hatt kassa nede for å tette en liten oljelekkasje ved svinghjulet, og byttet clutch i samme slengen.

En billig bil er det jo ikke å kjøre, men det er det verdt.. Jeg bytter olje hver 5000 med TWS motorsport, og oljefilter og luftfiltre også.

Liker å passe på bilene mine. Har aldri sviktet meg, og den har vært med på mange langturer, blant annet Nürburgring.

(klarte 297km/t, da måtte jeg gi meg pga trafikk. hehe)

Meget bra. Da blir det kanskje M5 på meg også.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...