Gå til innhold

Lasse´s BMW 528 E39 ///Mtech - SOLGT! :(


Anbefalte innlegg

  • Svar 938
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dæven, effektivt motorbytte! Driver med samme jobben selv, dog på en automatbil :)

Ang den batterilampa; sjekk sikringene bak hanskerommet.

Jeg skulle nullstille oljeservice på min egen bil og fikk koblet feil, da begynte batterilampen min å lyse. Skiftet 1 stk sikring i boksen bak hanskerommet (Husker selvfølgelig ikke hvilken) og vips var lyset borte.

Ang motorbytte har jeg noen små spørsmål!

- Brukte dere original b20 hjerne, dvs at dere bare koblet ut de store kontaktene som går inn ved torpedoveggen?

- Hvordan gjorde dere det med AC og servopumpe? Lot dere det stå igjen i bilen så dere slapp å lufte/fylle på væske/gass?

- Er det noen ''gjemte'' kontakter/slanger som er leie å komme til/se? Har koblet av det meste av jordledninger, kontakter og slanger føler jeg. Men det er jo alltids noe som blir hengende igjen :)

Vi sjekket sikringene, og de så bra ut, men kan jo selvfølgelig dobbelsjekke! Takk for forslaget.

- Vi brukte originalhjernen ja. Vi koblet av ledningsnettet som er koblet under høyre kupéluftfilter. Jeg fikk med ledningsnett på motoren, så det var bare plug and play.

- Jepp. Men vi måtte lufte kjølingen, for vannpumpen klarte ikke å ta inn kjøleveske, da motoren var tørr. Motoren gikk varm hele tiden, så vi brukte noen timer på å løse det. Men det viste seg at bilen måtte stå i oppåverbakke med begge lufteveltilene åpne, så måtte vi helle vann på til boblene forsvant :)

- Ikke noe som jeg kommer på, skal høre med Sladjan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål

Etter motorbyttet begynte "batteri-lampen" i dashbordet å lyse, i tillegg fungerer ikke CD-spilleren. Vi brukte dynamoen fra B20 motoren. Har det noe med saken å gjøre? Klarer ikke den å fordele nok strøm?

Haha jeg er helt løk. Satt og erget meg over at cd-spilleren ikke fungerte, og så trykket jeg på én knapp og driten funka. haha.. #-o Jeg antar at feilmeldingen i dashbordet lyser på batteriet fordi at batteriet har vært koblet fra, for alle sikringer er hele og det er fullt og lader perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...