vktdaniel Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Dette ble jo drit bra Lasse. Kor stor er egentlig motoren efekt mesig. Gratulerer med ny motor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 Dæven, effektivt motorbytte! Driver med samme jobben selv, dog på en automatbil Ang den batterilampa; sjekk sikringene bak hanskerommet. Jeg skulle nullstille oljeservice på min egen bil og fikk koblet feil, da begynte batterilampen min å lyse. Skiftet 1 stk sikring i boksen bak hanskerommet (Husker selvfølgelig ikke hvilken) og vips var lyset borte. Ang motorbytte har jeg noen små spørsmål! - Brukte dere original b20 hjerne, dvs at dere bare koblet ut de store kontaktene som går inn ved torpedoveggen? - Hvordan gjorde dere det med AC og servopumpe? Lot dere det stå igjen i bilen så dere slapp å lufte/fylle på væske/gass? - Er det noen ''gjemte'' kontakter/slanger som er leie å komme til/se? Har koblet av det meste av jordledninger, kontakter og slanger føler jeg. Men det er jo alltids noe som blir hengende igjen Vi sjekket sikringene, og de så bra ut, men kan jo selvfølgelig dobbelsjekke! Takk for forslaget. - Vi brukte originalhjernen ja. Vi koblet av ledningsnettet som er koblet under høyre kupéluftfilter. Jeg fikk med ledningsnett på motoren, så det var bare plug and play. - Jepp. Men vi måtte lufte kjølingen, for vannpumpen klarte ikke å ta inn kjøleveske, da motoren var tørr. Motoren gikk varm hele tiden, så vi brukte noen timer på å løse det. Men det viste seg at bilen måtte stå i oppåverbakke med begge lufteveltilene åpne, så måtte vi helle vann på til boblene forsvant - Ikke noe som jeg kommer på, skal høre med Sladjan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 Dette ble jo drit bra Lasse.Kor stor er egentlig motoren efekt mesig. Gratulerer med ny motor da Takk for det! Det er jo 193hk og 280nm, 0-100 på 7,5 sekund. Så jeg merker stor forskjell. Som sagt tidligere i tråden er jeg mest fornøyd med bunndraget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lynvingen Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 se her ja ikke værst , dere er flinke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 se her ja ikke værst , dere er flinke Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 SpørsmålEtter motorbyttet begynte "batteri-lampen" i dashbordet å lyse, i tillegg fungerer ikke CD-spilleren. Vi brukte dynamoen fra B20 motoren. Har det noe med saken å gjøre? Klarer ikke den å fordele nok strøm? Haha jeg er helt løk. Satt og erget meg over at cd-spilleren ikke fungerte, og så trykket jeg på én knapp og driten funka. haha.. Jeg antar at feilmeldingen i dashbordet lyser på batteriet fordi at batteriet har vært koblet fra, for alle sikringer er hele og det er fullt og lader perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Haha, det er ofte en enkel forklaring Bare få slettet feilmeldingen så er du nesten ferdig! Har du fått tak i bremser bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 Haha, det er ofte en enkel forklaring Bare få slettet feilmeldingen så er du nesten ferdig! Har du fått tak i bremser bak? Det må jeg få gjort. Jepp kommer nok ut i neste uke Så da skal jeg bestille time hos BT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet September 1, 2011 Forfatter Share Skrevet September 1, 2011 Noen ferske bilder med 2.8l under panseret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 1, 2011 Share Skrevet September 1, 2011 Pent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet September 1, 2011 Forfatter Share Skrevet September 1, 2011 Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabon Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Faen den er nydelig den bilen din altså! Skikkelig forbilde. Digger fronten og leppa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet September 2, 2011 Forfatter Share Skrevet September 2, 2011 Faen den er nydelig den bilen din altså! Skikkelig forbilde. Digger fronten og leppa! Nydelig bil! Takk for flotte ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 2, 2011 Share Skrevet September 2, 2011 Love it.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå