Gå til innhold

Innvendig motorvask - få bort ulyder?


HC
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått en tikkelyd i motoren.. høres mest når panseret er oppe. Er ikke så veldig høy, og den følger turtallet. Det høres ut som det "hviner" når jeg kjører og hører etter med vinduet oppe. Har hørt at en innvendig motorvask/dyserens vil kunne hjelpe, noen her som har prøvd det? Eventuellt hvilke produkter er det som funker? Eller er det noe annet som kan hjelpe? Byttet olje for 6000km siden.

Gjelder forøverig en 99' 520iM52.

All hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vær noe borti m52, beklager var bare ett forslg

Hehe...ikkje noe å beklage. Er vel bare forslag vi alle kommer med her...rett eller gale :)

Ang problemet, så ville eg heller gjettet på ett remhjul eller dynamo som har ett slitt lager.

I mitt hode ville dysene heller lage tikkelyd viss det er feil med dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at dyser tikker, men skal jo ikke være "banke"-tikking da.

Jeg prøvde noe styr på V70en min, den fikk en stygg kakkelyd, men det var uten noe hjelp. Men der var det nåk ikke noe å redde.

Her er en link, der kan du titte litt og lese:

http://www.qmi.no/PRODUCTS.HTML#engineclean

Jeg fikk et bra tilbud da jeg bestilte, tror jeg betalte 800,- fikk da 5 liter Royal Purple olje, Motor rens, dyserens, og noe ptfttt et eller annet som skulle smøre motoren innvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan foreta ett søk på utube om vanos tikk for og finne ut litt mer om tikkelyden. Er det ventil tikk så mangler løfterene smøring. mest sannsynlig pga. urenheter i oljen som har lagt seg litt uheldig til i motoren. Ett vidunder produkt kan fjerne dette, men kan og flytte dette til andre steder hvor det gjør mer skade. Forøvrig så tikker en M52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...