spruddel Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Ja, da har jeg kommet hjem fra Tyskland etter en fin tur for å hente ny bil Turen gikk herfra lørdag med ferja til Kiel. Deretter gikk det rett til Mainz på søndagen. Mandag ble det kjøp og satte veien hjemover. Dro da opp til Burg ved Puttgarden og tirsdag morgen gikk turen med båten til Rødbyhavn. Og til slutt hjem igjen.Litt om bilen da:Årsmodell: 2003Km-stand: 49000 da jeg kom hjemMotor: M54B30Farge: Oxfordgreen 2 metallicGear: ManuellUtstyr:S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORMS210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGSS249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEELS320A MODEL DESIGNATION, DELETIONS338A M SPORTS PACKAGE 2S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREENS386A ROOF RAILS403A GLAS ROOF, ELECTRICS423A FLOOR MATS, VELOURS428A WARNING TRIANGLES431A INTERIOR RR VW MIRRIR W AUT ANTI-DAZZLES441A SMOKERS PACKAGES459A SEAT ADJUSTM., ELECTRIC. W. MEMORYS481A SPORTS SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGERS488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGERS494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGERS502A HEADLIGHT WASHER SYSTEMS508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)S521A RAIN SENSORS522A XENON LIGHTS534A AUTOMATIC AIR CONDITIONINGS609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONALS672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDSS674A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDONS710A M LEATHER STEERING WHEELS716A M AERODYNAMICS PACKAGE 2S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROMES761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZINGS772A INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBES775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITES785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTSS788A M LT/ALY WHEELSL801A GERMANY VERSIONS863A EUROPE/DEALER DIRECTORYS879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLETP972A COMFORT PACKAGES411A WINDOW LIFTS, ELECTRICS473A ARMREST, FRONTS520A FOGLIGHTSS548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READINGS550A ON-BOARD COMPUTERS832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENTS851A LANGUAGE VERSION GERMANDe bildene jeg har foreløpig, men kommer helt garantert flere etterhvert Bare vaske bilen først.Mer: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Å du din heldiggris, gratulerer med E46 med riktig motorisering Også med bare knappe 49000km på telleren, M-tech 2, manuell kasse og masse utstyr, kjenner jeg blir litt misunnelig nå Tror det er første gangen jeg ser E46 M-tech 2 med den fargen, var jo faktisk ganske pent. Har denne bilen sekstrinnskassa eller femtrinnskassa ,var vel skille på dette en gang i 2003? Tror jeg må gjøre alvor av mine egne planer om E46 igjen Gleder meg til å se flere bilder av denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Jeg var selv skeptisk til fargen, men synes faktisk fargen er kjempe fin! Er 5 gear bare, dessverre føler jeg egentlig. Hadde vært deilig med et 6. gear på autobanen. 5 gear - 120 = 3000 rpm, 160 = 4000 rpm, 200 = 5000 rpm. Har ikke hatt den over 215 km/t da dekkene er fra 2002, så ville kjøre litt kontrollert. Du vil garantert ikke angre på en slik bil. Er totalt annerledes å kjøre enn min forrige 2004 320d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Gratulerer! Denne så veldig fin ut. Må innrømme jeg ønsker meg en 3 liter bensin motor selv. Hva er planene fremover? Med senk og felger er vel mye gjort på denne tenker jeg. Og kanskje bytte ut bakre lyddemper for å få frem gromlåta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Femtrinnskasse er jo et greit kompromiss når resten av bilen er såpass utstyrt og lav km. Selvsagt er det fordeler med sektrinnskassen i høyere fart (120-140++) over lengre tid, men i norge duger nok femtrinnskassen Savnet egentlig aldri et sjettegir når jeg hadde E46 328i. Vis du skal forandre noe på bilen så ville jeg personlig ikke gjort annet en å senke med Eibachsettet som senker 30/25mm og bakpotte og mellomrør (mellompotte erstatter) fra Eisenmann. Da er du i mål, du kan også skifte felger men jeg synes disse originale M-tech felgene kler E46 meget godt selv om de "bare" er i 17 tommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 Takk for det Lasse! Har noen 18" Vertini Riviera felger liggende som jeg setter på snart. Tenkt litt på eksos ja, men blir ikke i første omgang. Spare litt utover også Dropper nok senk også, synes understellet er passe stivt og fungerer bra som det gjør. Burde nok vært senket 20mm foran når jeg får på de andre felgene, men er håpløse veier her, så dropper nok senk. Skal hvertfall skifte til facelift-look baklykter, blinklyspærer som er sølvfarget og holde den ren og pen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 Inline six: Sant som du sier. Trenger nok ikke mer enn 5 trinns i Norge egentlig. Har veldig lyst til å gjøre noe med eksosen, men blir nok en stund til. Har gått fra 4 sylindra diesel, så foreløpig er jeg godt fornøyd med lyden i denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Gratulerer med pen bil. Kunne gjerne tenkt meg en slik motor selv, men er ikke alltid man får det slik man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Gratulerer med ny bil Magnus, ålreit å gå bort fra dieselpurka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 Tusen takk for det Sant, er ikke alltid man får prioritert sånn. Nå har jeg hvertfall realisert en liten drøm! Og lyden er bare helt Er faktisk litt M3-aktig lyd når man får ordentlig turtall på den (bare lavere og ikke så sint). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 Tusen takk Robert! VELDIG ålreit kan du si! Men draget er ikke så mye bedre i denne fra sånn 30 og opp til 100 (bortsett fra at denne drar jo ordentlig først fra 80 og da hadde jeg allerede lagt inn 3. gearet på dieselpurka ), men er veldig overrasket over hvor rask den er fra sånn 140-200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 synst du burde beholde m-tech felgane på med litt svak soting heile veien fram pluss litt lenger ned til bakken framme så har du ein strøken og nydelig bil. det går ein blå touring ved jobben med det utstyret pluss m-tech optic og rails, for å sei det sånn, den er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 gratulerer med kjerre Mjauugnus! Nå gjenstår det prøvesitting, åpning av panser og alle luker og dritt for jeg vil seee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Grattis med en nydelig bil! Touringen kler de originale 17" M-tech felgene best av alle karosserivariantene av E46. Synes faktisk de banker Vertinifelgene, men det blir selvfølgelig smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 DJ RS2 Matrix: Hadde egentlig ikke vært dumt med 17" M-felger. Er utrolig mye mer behagelig, i tillegg er det ikke slikt at man har vondt lengst inn i hjerteroten om man treffer et lite hull med litt ekstra gummi Den er originalt sotet bortsett fra framruter, men jeg gidder ikke gjøre noe med dette på en stund heller. Blir bare stoppet og surr med det. Er egentlig veldig fornøyd slik den er nå Hvis det blir noe senk, så blir det en stund til hvertfall. Nå skal jeg bare kose meg skikkelig med den og polere og vaske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå