Gå til innhold

Min 330i. solgt!


 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg kommet hjem fra Tyskland etter en fin tur for å hente ny bil :) Turen gikk herfra lørdag med ferja til Kiel. Deretter gikk det rett til Mainz på søndagen. Mandag ble det kjøp og satte veien hjemover. Dro da opp til Burg ved Puttgarden og tirsdag morgen gikk turen med båten til Rødbyhavn. Og til slutt hjem igjen.

Litt om bilen da:
Årsmodell: 2003
Km-stand: 49000 da jeg kom hjem
Motor: M54B30
Farge: Oxfordgreen 2 metallic
Gear: Manuell
Utstyr:
S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION
S338A M SPORTS PACKAGE 2
S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREEN
S386A ROOF RAIL
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC
S423A FLOOR MATS, VELOUR
S428A WARNING TRIANGLE
S431A INTERIOR RR VW MIRRIR W AUT ANTI-DAZZLE
S441A SMOKERS PACKAGE
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTRIC. W. MEMORY
S481A SPORTS SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
S521A RAIN SENSOR
S522A XENON LIGHT
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING
S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
S674A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON
S710A M LEATHER STEERING WHEEL
S716A M AERODYNAMICS PACKAGE 2
S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME
S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING
S772A INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
S788A M LT/ALY WHEELS
L801A GERMANY VERSION
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
P972A COMFORT PACKAGE
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC
S473A ARMREST, FRONT
S520A FOGLIGHTS
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
S550A ON-BOARD COMPUTER
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN

De bildene jeg har foreløpig, men kommer helt garantert flere etterhvert :) Bare vaske bilen først.

3qnxqtcc7ncohzo3j9vb.jpg

khedcltjr7ehysm9zstq.jpg

Mer:

P4291956.jpg

P4291957.jpg

P4291958copy.jpg

P4291959copy.jpg

P4291960copy.jpg

P4291961copy.jpg

P4291962copy.jpg

P4291963copy.jpg

P4291964copy.jpg

P4291965.jpg

P4291966.jpg

P4291967.jpg

P4291968.jpg

P4291969.jpg

P4291970.jpg

P4291971.jpg

P4291972.jpg

P4291973.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du din heldiggris, gratulerer med E46 med riktig motorisering :D

Også med bare knappe 49000km på telleren, M-tech 2, manuell kasse og masse utstyr, kjenner jeg blir litt misunnelig nå :)

Tror det er første gangen jeg ser E46 M-tech 2 med den fargen, var jo faktisk ganske pent.

Har denne bilen sekstrinnskassa eller femtrinnskassa ,var vel skille på dette en gang i 2003?

Tror jeg må gjøre alvor av mine egne planer om E46 igjen :wink:

Gleder meg til å se flere bilder av denne :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Jeg var selv skeptisk til fargen, men synes faktisk fargen er kjempe fin! :D

Er 5 gear bare, dessverre føler jeg egentlig. Hadde vært deilig med et 6. gear på autobanen. 5 gear - 120 = 3000 rpm, 160 = 4000 rpm, 200 = 5000 rpm. Har ikke hatt den over 215 km/t da dekkene er fra 2002, så ville kjøre litt kontrollert. Du vil garantert ikke angre på en slik bil. Er totalt annerledes å kjøre enn min forrige 2004 320d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Denne så veldig fin ut. Må innrømme jeg ønsker meg en 3 liter bensin motor selv. Hva er planene fremover? Med senk og felger er vel mye gjort på denne tenker jeg. Og kanskje bytte ut bakre lyddemper for å få frem gromlåta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femtrinnskasse er jo et greit kompromiss når resten av bilen er såpass utstyrt og lav km.

Selvsagt er det fordeler med sektrinnskassen i høyere fart (120-140++) over lengre tid, men i norge duger nok femtrinnskassen :wink:

Savnet egentlig aldri et sjettegir når jeg hadde E46 328i.

Vis du skal forandre noe på bilen så ville jeg personlig ikke gjort annet en å senke med Eibachsettet som senker 30/25mm og bakpotte og mellomrør (mellompotte erstatter) fra Eisenmann. Da er du i mål, du kan også skifte felger men jeg synes disse originale M-tech felgene kler E46 meget godt selv om de "bare" er i 17 tommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lasse! :)

Har noen 18" Vertini Riviera felger liggende som jeg setter på snart. Tenkt litt på eksos ja, men blir ikke i første omgang. Spare litt utover også :) Dropper nok senk også, synes understellet er passe stivt og fungerer bra som det gjør. Burde nok vært senket 20mm foran når jeg får på de andre felgene, men er håpløse veier her, så dropper nok senk.

Skal hvertfall skifte til facelift-look baklykter, blinklyspærer som er sølvfarget og holde den ren og pen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inline six:

Sant som du sier. Trenger nok ikke mer enn 5 trinns i Norge egentlig. Har veldig lyst til å gjøre noe med eksosen, men blir nok en stund til. Har gått fra 4 sylindra diesel, så foreløpig er jeg godt fornøyd med lyden i denne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) Sant, er ikke alltid man får prioritert sånn. Nå har jeg hvertfall realisert en liten drøm! :D Og lyden er bare helt :love: Er faktisk litt M3-aktig lyd når man får ordentlig turtall på den (bare lavere og ikke så sint).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Robert! :D VELDIG ålreit kan du si! Men draget er ikke så mye bedre i denne fra sånn 30 og opp til 100 (bortsett fra at denne drar jo ordentlig først fra 80 og da hadde jeg allerede lagt inn 3. gearet på dieselpurka :P ), men er veldig overrasket over hvor rask den er fra sånn 140-200 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synst du burde beholde m-tech felgane på :o med litt svak soting heile veien fram pluss litt lenger ned til bakken framme så har du ein strøken og nydelig bil.

det går ein blå touring ved jobben med det utstyret pluss m-tech optic og rails, for å sei det sånn, den er :love::love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en nydelig bil! Touringen kler de originale 17" M-tech felgene best av alle karosserivariantene av E46. Synes faktisk de banker Vertinifelgene, men det blir selvfølgelig smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DJ RS2 Matrix:

Hadde egentlig ikke vært dumt med 17" M-felger. Er utrolig mye mer behagelig, i tillegg er det ikke slikt at man har vondt lengst inn i hjerteroten om man treffer et lite hull med litt ekstra gummi :) Den er originalt sotet bortsett fra framruter, men jeg gidder ikke gjøre noe med dette på en stund heller. Blir bare stoppet og surr med det. Er egentlig veldig fornøyd slik den er nå :) Hvis det blir noe senk, så blir det en stund til hvertfall. Nå skal jeg bare kose meg skikkelig med den og polere og vaske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...