Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år og kjører en 76' BMW E24, koser meg virkelig når jeg kjører den bilen, men har mange ganger tenkt på å bytte den ut med noe nyere! Typ E28, E34 eller E32! Tror ikke det skjer med det første!

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bare sørg for å stem rett for få disse sadistene vekk fra alle viktige dokumenter som skal signeres i Norge.

Hva miljø angår er det i aller høyeste grad fornuftig å kjøpe seg en brukt eldre bil, den vil som sagt ikke forurense mer enn at det lages en helt ny. Det morsomme oppi alt dette er at de "nye" bilene allerede er lagd, og de finnes i overflod (Se bare i USA :lol: ,nye biler i overflod som ikke er solgt ). Mao, "skaden er allerede skjedd", og bilene er produsert. Hadde vi hatt normale bilavgifter her så skulle jeg vurdert å handle meg noe nytt, men den veldedigheten du driver med når du kjøper nybil i Norge i dag er på grensen til galskap og økonomisk uansvarlighet. Da du kjører bilen ut av butikken så kan du omtrent høre tusenlappene ta fyr for hver meter du kjører.

Ny bil er flotte greier det, men ikke da man får verkstedregninger som ikke tilsvarer fornuft. Så da kjøper jeg heller så nytt jeg kan holde 100% orden på selv. For meg handler det om å få mest mulig bil for pengene når en bruksbil skal handles. Ikke en bil hvor man bruker 80% av vedlikeholdskostnadene til å betale verksteder. For de pengene kunne jeg brukt på oppgraderte deler til bilen eller mine andre prosjektbiler, samt andre prioriterte ting.

Sånn sett er 7 serie litt fin. Enorm nybilpris, og synker som et anker i pris. Ulempen er ligningen du får mht. nypris i selvangivelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...