canbmw Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 vis du kjenner en på godkjent verksted eller har en fra familien som jobber der så kan du jo be han skrive et lovlig nummer på co2 målinga da:P bare sette en orginal bil på test og skrive det på bilen din sine papirer f.eks;) og vis du da for den eu ok. så er det bare å si du endre tinga etter EU vis du skulle bli stoppa osv;) jeg er så dritt lei de jævla krava til satans veivesen så jeg driter i å være ærlig mot dem angående EU osv. håper du lykkes med godkjenning av turbo kit da:D har sykt lyst til å tubo oppgradere E36 318i'en min as. kosta det mye eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 blir ikke noe annen "avgass" selv om du monterer turbo. co målinga foregår på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Det håper jeg også, vet ikke helt hvor mye det blir enda, manifold kostet 4000,- fra Nederland, så kommer jo turbokit, bensinpumpe/regulator i tillegg, mulig du får komplett kit til din bil,men det finnes ikke til min. Så litt blir det jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 Har du fått noe svar fra biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 blir ikke noe annen "avgass" selv om du monterer turbo. co målinga foregår på tomgang Stemmer det da? De fikk jo kritikk tidligere fordi målinger ble tatt før motor var helt varm og med maks turtall uten motstand tok de knekken på noen motorer på diverse trafikkstasjoner. Tror avgassene måles på turtall like ved rødmerkingen på turteller. Men til trådstarter, Hva skal du betale for denne turboen og arbeidet. Som en sa tidligere, finn deg en brukt M52TUB28 er det vel den heter, 328/528 motoren, Vil få et helt annet bunndrag og tipper motoren koster deg mindre enn en turbo. Om du ikke har kjøpt den alt. Når jeg hadde en E36 320 vurderte jeg å få satt på 0.5Bars turbo og det turbosettet kostet 55.000 og skulle øke effekten fra 150 --> 231HK. En M52TUB28 burde du få tak i brukt for 15-20k og blir mye mindre stress med å få det godkjent. Du trenger vel faktisk bare nye bremser i tillegg til motorbytte for godkjenning da. Blir nok et mye bedre resultat enn å slenge på en turbo med 0.2Bar trykk og få deg 20-30 hk til, med turbolag på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 Fikk avslag, så jeg har gitt opp prosjektet, bilen er solgt. FUCK Statens Vegvesen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 hva var begrundelsen? bremsene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 Begrunnelsen var avgasser. Ettersom jeg ikke har kjøpt noe kit som det fulgte med dokumentasjon på avgasser og ikke kunne dokumentere dette, ville det ikke bli godkjent. Jeg kunne koste på dette selv, men det holder ikke bare med en avgassmåling med varm motor på høyt turtall. Man må kunne dokumentere ved forskjellig turtall og både med varm og kald motor. Noe som sikkert ville komme på 50.000,- i leie av dyno.. Men har fortsatt manifold liggende hvis noen er intressert gi bud! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 Bare et spørsmål Rollertoy, selv om tråden er eldgammal. Du skriver tidligere at bremsene på dine 318 er like som på en 323i... Hvor fikk du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 Det fikk jeg fra etk katalogen.... de er like fra 318i opp til 323i, mulig ikke alle 318i har det, men når jeg søkte på mitt vin nr. fikk jeg opp de samme bremsene som en 323i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 Ok.. fordi i utgangspunktet er ikke bremsene like Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 ok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 Turbo er aldri lett å godkjenne sånn uansett. Motorbytte er mye enklere, thats why i did it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 TRor ikke turbo er noe verre og godkjenne, må bare bytte understell elelr kjøpe noe typegodkjent understell som tilsvarer ytelsen.. har man en 318is får man ikek bytta motor uten og bytte bremser fordet om det er de samme.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Nei, har du penger så går alt ann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå