Alpejohn Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 Hei, I dag tidlig brukte jeg webastoen (Ikke at jeg tror det har noe med dette og gjøre) men da jeg startet, så var alt fint, men etter 2-3 sek. så hørte jeg en merkelig durelyd. Hørtes ut som motoren gikk på 1000 rpm, selv om den gikk på normal. Kjørte på jobb, alt funket fint, merket ikke noe som helst. Men lyden var der fortsatt da jeg stoppet, så jeg startet den igjen, for å høre om den ble borte da, men nei.. Stoppet og slo deretter på igjen tenninga, uten og starte, da hørte jeg duringen godt inni bilen, ca under førersetet. Da jeg kom hjem i dag lot jeg tenningen stå på (mens motoren var stoppet) så pumpa gikk, bøyde meg under bilen, og lokaliserte duringen der.. Vil tro dette kommer fra dieselpumpa? Pumpa stoppet etter ca et halvt minutt. Er dette et dårlig tegn, eller kan det være noe rusk som har kommet inni? Virket som bilen gikk helt fint og, merket ingen tegn til fusk eller noe.. Skal ta meg en tur til etterpå, og prøve å flate fjøla og se.. Om pumpa skulle være på vei til og gå, hvilke symptomer kan jeg vente meg da? Og er dette noe som er vanskelig og bytte? Eller er det en enkel sak? Har skrudd mye bil, så det er overhode ikke noe nytt for meg Takk for tips og triks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Oppdatering: Da har jeg vært på en prøvetur. Ga full gass, og når den kom opp på det røde på telleren så begynte det å nappe og rykke. Så her i gården blir det nåk dieselpumpe-bytte snart Men bortsett fra på full gass på maks turtall så går det fint. Da har jeg et lite spørsmål: Hvilken slanger er det på denne pumpa? Er det slike stein harde som er krympa inn på? Eller er det enkelt å greit å bytte denne? Noen som har gjort dette før, eller har noen formening om det? Og er det like greit å kjøpe uorginal pumpe, eller er de best med orginal? GS skal ha 3000,- for orginal.. Sneidemann skulle ha 2000,- for uorginal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 Jeg har hatt samme problem og bytta denne inline-pumpa. Den er svært enkel å bytte, ligger bak et plastdeksel på undersiden av bilen. Slanger og klemmer bør ikke by på noen utfordring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Jeg har hatt samme problem og bytta denne inline-pumpa. Den er svært enkel å bytte, ligger bak et plastdeksel på undersiden av bilen. Slanger og klemmer bør ikke by på noen utfordring. Ok, det høres flott ut Men er det av den type slange som er stein hard? Eller er det kun slangeklemme som sitter på så det er enkelt og nappe av slangen? Om det er slik hard slange, hvordan skal man få av denne? Har aldri forstått hvordan dette gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 Det ser ut som helt vanlige slanger og koblingner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 29, 2010 Forfatter Share Skrevet April 29, 2010 Er ikke det et dieselfilter? Fant et annet bilde der det så mer ut som dieselpumpe, mye tynnere sylinder kan du si Noen som vet sikkert hva slags koblinger som er der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Bilder i delekatalogen er illustrasjonsbilder. Pumpa er mye tynnere, eller lengre om man ser det slik, enn illustrasjonen viser. Iallefall på min 99-mod. I en tråd jeg har vedrørende bytte av dieselfilter så kommer det frem at det på nyere modeller av M57 så er dette et rent filter. Jeg er ganske sikker på at dette ikke omfatter E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 29, 2010 Forfatter Share Skrevet April 29, 2010 Da har jeg kikka så vidt under bilen, bretta litt ned plasten og så så vidt den forgreningen som er bakerst å bildet. Der var det vanlig slangeklemmer mener jeg, så satser på at det er samme på pumpa også, så det blir greit å skru av og på igjen Men tar fortsatt imot tips fra dere som kanskje har sett eller gjort dette selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå