Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Eg skal til TRF-Racing neste helg. Så eg kan ikkje anbefale han endå, men etter neste helg kan eg kanskje.

Håpar å ha minst 330 hk neste mandag! :mrgreen:

EDIT: Eg har berre 330xd og ikkje -35, forresten

330hk kommer til å sparke skikkelig bra:) Autopower har en 360 hesters ctc boks til meg, men jeg vet ikke om det er noe å satse på? Den koster 7000kr, så er jo ikke så aller værst pris da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en boks til 7000 kr som resulterer i 360 hk høres i mine ører ut som noe som er litt for godt til å være sant. ikke det at jeg ikke tror den vil gi deg 360 hk, men jeg tror ikke den vil gi deg 360 skikkelige hester! ta heller å gå for en skikkelig løsning på en bil av det kaliberet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en boks til 7000 kr som resulterer i 360 hk høres i mine ører ut som noe som er litt for godt til å være sant. ikke det at jeg ikke tror den vil gi deg 360 hk, men jeg tror ikke den vil gi deg 360 skikkelige hester! ta heller å gå for en skikkelig løsning på en bil av det kaliberet :)

Er enig med deg der, litt for godt til å være sant:p men åssen tips har dere videre utover det? Hva lønner seg, og hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har sagt mange ganger før her på forumet, TRF-racing er en voldsomt dyktig kar som leverer et utrolig godt produkt som gir mye valuta for pengene. jeg hadde steg 1 tuning fra han på min -09 325d. etter tuning der var bilen som original i registeret, bare mye sterkere/raskere :)

anbefaler deg å ta en prat med han, dyktig kar med mye kompetanse som leverer god service og godt produkt. vet ikke om han har noe nettside, men du finner sikkert karen via google. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har no fått igjen bilen min. Og dette var sjukt! Trf anslår effekt til 340 og dreiemoment til tett opp under 700nm! Og det drar noke voldsomt!! :-D Har berre fått testa litt, men var tenkt meg ut på snøen og leike meg litt med xdrive og hissig bmw diesel i morgon :-) Hærligheita kosta 35.000 og det var det absolutt verdt, Trf virker som han har ser deles god greie på dette og forklarte i detalj ein del av programmering som vr gjort. Ved fjerning av partikkelfilter la han inn ei fortenning når bilen står på tomgang (om eg forstod han rett) for å forhindre dårlig lukt av eksosen. Det blei litt meir dieselkakling, men ikkje noko voldsomt. Absolutt ikkje skjemmande, men det høyrest ut som om motoren går litt hardare. Bilen er dessverre ikkje testa i benk, fordi Trf ikkje har benk for firehjulstrekte bilar, mulig eg vil prøve å få dette gjort på eit seinare tidspunkt om eg kjem over nokon i Bergensområdet som har. Men det er uansett eit alvorlig drag og eg Tvilar ikkje på anslaget på 340hk :-D

EDIT: Veldig god service at Trf får trimma bilen til tross for sjukdom/skade. Han sa også at om det skulle oppstå noko var det berre å ta kontakt og eventuelt få endra programvaren. Det gir i alle fall meg ei ekstra tryggheit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en knirkelyd i clutchpedalen min. Det er ikke veldig høy knirking, og den føles litt annerledes/veldig små vibrasjoner.

Bmw hadde den inne og prøvde den men fikk beskjed at alt var som det skulle.

Synes det er rart når det ikke bare er meg men også andre som prøver bilen som reagerer uten at jeg sier noe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man manuelt kan styre glødingen på e90? Har lyst å gløde 2 ganger nå som det er så kaldt. Bilen hoster og harker litt de første 3-4 sekundene.

Bilen gløder automatisk ved behov...du burde sjekke dieselfilteret istedet og bytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en knirkelyd i clutchpedalen min. Det er ikke veldig høy knirking, og den føles litt annerledes/veldig små vibrasjoner.

Bmw hadde den inne og prøvde den men fikk beskjed at alt var som det skulle.

Synes det er rart når det ikke bare er meg men også andre som prøver bilen som reagerer uten at jeg sier noe :/

Hadde det samme på min forrige E46...måtte smøre overføringen fra clutchpedal til girkasse som befant seg på toppen av girkassen. Måtte taes ved bytte av clutch da girkassen må ned. Er ikke noe kritisk sånn sett bare veldig irriterende. Små vibrasjoner ved løsing kommer fra hardykoblingen og liten dødgang i kardangen og er normalt. (Alt dette hvis lyden kommer utenifra) hvis det ikke utvikler seg ville jeg ikke vært bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prelci. Idriveknotten funker ofte ikke når jeg trykker på den. Rulle funksjonen er det ingenting gale med. Noen ide på hvordan jeg kan ordne det? Jeg mistenker at problemet vil gå over av seg selv når det blir varmt ute igjen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...