Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

e91 - bakruta går ikkje opp, og vindusvisker bak funker ikkje, spyleren funker.

noen som har vert borti dette ?

Har disse bilene samme problem med ledningene som E61 kanskje?

som er??:)

Skjer på nesten samtlige E61 at ledningene som går ut i bakluken knekker/brudd etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst kanskje det støyar litt av panoramasoltaket når eg har stofftaket åpent. Viss eg vippar soltaket opp støyar det faktisk mindre enn når det er igjen(utenom tunnell då). Andre med lignande erfaringar? Skal det vere slik??

Ein gang eg var i vaskehall kjente eg faktisk ein liten dusj av vatn. Snakte med ein på bmw og han meinte det var normalt. Eg er ikkje helt overbevist. Irriterande med støy når ein har stofftaket åpent, synst det er lyst og fint på sommaren. Kva er elles poenget med panoramasoltak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst kanskje det støyar litt av panoramasoltaket når eg har stofftaket åpent. Viss eg vippar soltaket opp støyar det faktisk mindre enn når det er igjen(utenom tunnell då). Andre med lignande erfaringar? Skal det vere slik??

Ein gang eg var i vaskehall kjente eg faktisk ein liten dusj av vatn. Snakte med ein på bmw og han meinte det var normalt. Eg er ikkje helt overbevist. Irriterande med støy når ein har stofftaket åpent, synst det er lyst og fint på sommaren. Kva er elles poenget med panoramasoltak?

Artig at du nevner dette, for jeg har tenkt på dette selv. Til meg bråker det også mer om jeg åpner stofftaket, var litt irritabelt da jeg kjørte på langtur å ville gjerne ha taket åpent. På korte turer rekker jeg ikke å bry meg særlig om det :P

jeg kjente også en dusj når jeg hadde bilen på automatisk vask, så det tyder på at det "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det altså. Kanskje det kan vere noko å sjekke ja. Men eg har ikkje peiling på korleis det blir gjort. Men er vel berre å ta seg ein kikk kanskje.

Tenkte å bytte olje på min ein dag. Er vel ein rimelig grei operasjon på denne bilen også går eg utifra. Har bytta filter tidlegare, men ikkje olje.. Må eg ha ein ny pakning til bunnpluggen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann har en 06 mod 316i og mener den bruker grasalt mye olje , kjørte fra oslo til bergen nå fredag som var også kjørt litt smått her hjemme i helgen (ca60mil) og den har hvertfall brukt 1liter olje på dette her , det kan vell umulig være normalt ? har hatt en m42b18 før og den brukte jo absolutt ingen olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er ein video og eit bilde av aksellerasjonen til min 330xd.

Litt reklame for TRF-Racing. Eg har steg 3.

Eg prøvde å gi litt gass før eg slapp bremsa. Mest for å teste litt om eg fekk betre aksellerasjon. Men eg trur ikkje det er bra for girkassen. Og eg klarde ikkje å holde igjen slik eg hadde tenkt. Så starten er litt dårlig. Men det gir i alle fall eit inntrykk av kva dese motorane er gode for :)

http://youtu.be/7hX3Vr7i0SQ

88775658.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har samme problem med min, innerste lyset på høyre side (altså i bakluken) e91 320dat M-sport lyser ikke.. var i garasjen idag og feilsøkte litt, fant da ut at det ikke er strøm i ledningen opp til akkurat denne pæren. Fulgte ledningen fremover i bilen, og fant fremdeles ikke strøm når jeg var kommet frem på siden av passasjersetet fremme i bilen.. :-/ ble byttet hjerne på bilen rett før jeg kjøpte den, kan det ha noe med saken å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indre høyre baklykt på e90'n min og daua her om dagen, jævla irriterende. ikke funnet grunnen enda, går ut ifra det er ledningsbrudd. da jeg har prøvd lykta på andre siden og der lyste den. og motsatt ikke.

forsåvidt var bunnen på ene baklyspæra smelta så kan vell tyde på kortsluttning elns.

Har samme problem med min, innerste lyset på høyre side (altså i bakluken) e91 320dat M-sport lyser ikke.. var i garasjen idag og feilsøkte litt, fant da ut at det ikke er strøm i ledningen opp til akkurat denne pæren. Fulgte ledningen fremover i bilen, og fant fremdeles ikke strøm når jeg var kommet frem på siden av passasjersetet fremme i bilen.. :-/ ble byttet hjerne på bilen rett før jeg kjøpte den, kan det ha noe med saken å gjøre?? Noen som har tips til feilsøking? Har byttet pærer og idag prøvde jeg å bytte side på åæreholderene, men det var samme problem da også, null lys på høyre side av luken.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bør jeg begynne å feilsøke, når det begynner å knirke noe helt jævlig fra bakstillinga? Ser de fleste får denn feilen på høyre side bak. hos meg har det kommet på venstre side. Rimelig flaut og kjøre slik..

gjelder en 2007 e91 320d m-sport 115.000 km.

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...