Fliid Skrevet Mai 1, 2010 Share Skrevet Mai 1, 2010 Det må Koed og GS bildeler svare for. Men alt beror vel på ; produsent, innkjøpspris og gevinst for selger (butikk) . At kvaliteten er noe forskjellig, det tror jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
echopro Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2010 Takk for gode svar Fliid. Bestiller et slipesett med bolter fra koed da. Så får jeg bare satse på at det kun er topp-pakninga som er gåen og ikke at det er noe annet galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 1, 2010 Share Skrevet Mai 1, 2010 Toppen kan fort ha sprekt/vridd seg ved koking. Brent meg på det et par ganger selv på jobb... Dette er uansett lurt å få noen proffe til å sjekke. Sjekk ihvertfall med rettholk og bladsøker så du ikke setter på en skeiv topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
echopro Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2010 Hva er grunnen til at noen 316 har elektrisk radiatorvifte og noen mekanisk? Ser på det 97modell 316 motoren du linket meg Fliid og den har mekanisk vifte, mens jeg som har 98 modell har elektrisk vifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Kan det være at bilen din har aircondition? tenker på vifta? Men igjen. Tenk deg om litt før du handler inn deler og setter i gang. Toppen ville jeg i såfall slipet nesten uansett, men som nevnt kan det ha oppstått sprekk i både blokk og topp, noe du neppe vil kunne se med det blotte øye, som igjen da blir en ræva overraskelse ved oppstart og første kjøretur dersom det skulle ha skjedd. Blir sånn prøv og feil metoden dette her nå. Og uansett.. Innen du er ferdig, så vil jeg vel påstå at du er godt og væl halvveis til en 318 is motor når denne motoren rusler og går igjen. Jeg ville roet meg, og ventet til jeg fikk tak i en annen motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
echopro Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Har hatt noen til å se på toppen i dag og dem er nesten 99% sikker på at toppen er sprukket. Hva tror dere? Skaffe meg ny topp, eller bare selge motoren i deler og skaffe meg en iS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Nesten billigere å kjøpe en brukt motor enn bare det å trykkteste toppen jo, det koster jo 1500 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
echopro Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Toppen er kjørt, jeg kommer ikke til å satse på den. Har allerede begynt å lete etter en ny topp/motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Godt å høre! Kjipt å gjøre jobben flere ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Du finner massevis av slike topper på Koed.no brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
echopro Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Ligger kun 1 topp til 316i på koed.no, men det er fra en 92modell. Så er usikker på at den passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå