spruddel Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Passformen så jo bra ut den Bilen ser jo virkelig bra ut nå, eneste du mangler er senking og kanskje skifte baklykter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
barri Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Det matchet snusboksen også.... Da har jeg fått gjort litt små ting på bilen, sakte men sikkert så blir denne bilen ferdig opphora en dag heh. instrument ringer install love' em! prøvde å finne en dørlist + midtkonsoll i denne fargen men greide ikke å finne ut hvilken farge dette var. Var enten grå greier eller graphit. Skulle ha nytt pga slitasje og merker. Tenkte så, hvorfor ikke bare lakkere de selv? Ny gir-mansjett + ny girkule + demontert askeberger og skuff for vasking inne med zalo og grønnsåpe for å få vekk røyklukt demnonterte interiør listene og lakkerte de topaz blå, rest fra rustpuss av innlegg over. litt interiør bilder: dører front, sportsseter i stoff :/, installert acs sportspedaler Acs brekkhåndtak installert instrument ringer gjør seg syns det ble bedre enn det gamle slitne grå som var slitt ned til sort plastik enkelte steder. har også fått på carbon nyrer, emblem foran og ratt. Da er det bare å vente på GS skal få inn LM's kopier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 matcha snusboksen det interiøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet August 30, 2010 Forfatter Share Skrevet August 30, 2010 +1 what barri and mexos says ja, skiftet snusmerke bare for å matche bilens interiør. (spøk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Fin bil! Gratulerer med sønnen! Fantastisk opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet September 2, 2010 Forfatter Share Skrevet September 2, 2010 Takker Pelton Ellers, ha en super fin dag! mvh cody Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michter Skrevet September 7, 2010 Share Skrevet September 7, 2010 Pen touring du har der! Er fan av slik blåfarge. Passer bilen perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 takker mitcher hyggelig å høre. lurer og på en ting: fikk feil på eu kontroll pga ulik dekk dimm for/bak. men e46 kom med dette org visst fikk jeg vite etterpå. fikk nå godkjent 235/35-19 foran og 265/30-19 bak i vognkort. men jeg har 245/35-19 bak nå, tror dere naf eu godkjenner da?eller andre verksteder?siden det er godkjent med ulik dekkdimm f/b - selv om det er litt feil i forhold til vognkort? setter pris på svar. vet lite om man kan gå ned i dekkbane bredden som står oppført godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet September 24, 2010 Forfatter Share Skrevet September 24, 2010 tidlig julegave til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet April 26, 2011 Share Skrevet April 26, 2011 Flott bil. Mange flotte mods, skal copier litt av det til min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet April 26, 2011 Forfatter Share Skrevet April 26, 2011 Flott bil. Mange flotte mods, skal copier litt av det til min bil. Takker, mangler bare senk nå, som kommer så snart skattepenger kommer bare å kopiere jeg har ikke oppfunnet noe nytt eller unikt og bare kopiert selv fra andre (e46fanatics.com) Til helga skal jeg detaile/polere bil ettersom jeg har gått til innkjøp av mer proff utstyr enn biltema maskinen. Bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2011 BMW 2002 318i TopazBlå Samboern og ungen sin bil får seg en liten rask shine (ca 15 timer) tanken var bare å få vekk noe swirls og ikke tenke så mye på rds.Bilen ble tatt ifjor med Biltemas 2-h-DA og Megs3step. En liten vedlikeholdspolering altså: På med avfettning Sonax Power avfettning i noen minutter og deretter og Surfex HD 1:3 Så foamer vi bilen med litt diverse såpe Børste i lister, nyrer, tanklokk, utvendig plastikk detaljer Vasket også på undersiden av panser. Motorom ble dekket til men ikke høyspylt. Ble håndvask + CG black trim på plastikk. Bil tørket og får på seg Iron X - tok en Iron X behandling for ett par mnd siden og da blødde det, men ikke nå. Felger får seg Sonax Felgrens, disse blødde! Clayet bilen, var nesten ingenting. Og her er den ferdig vasket, klar for lakk inspeksjon: Diverse lakk inspeksjon, ikke så altfor swirls: Poleringsmidler: Prøvde først med UFSE+blå pad men tok ikke altfor mye. Gul+gul tok helt ok til vedlikeholds polering. Prøvde å bruke gul pad og UFC og Grønn pad + Gul polish. Endte tilslutt at det ble kjørt litt blandet mellom gul og grønn 3M med tilhørendes pad på bilen. Typisk 4 pass i medium trykk og 2000rpm. Mitt inntrykk at lakken var hardere enn Opel/WV sin lakk, vanskeligere å få tatt swirls og riper. Samtidig,enten så er lakken myk, eller så er mf klutene blitt steinharde - lagde mikroswirls på mine fleste mf. Måtte finne den tykkeste og buffe rester av veldig løst. Litt komboprøving: Baklyktene ble våtslipt med 2500grit og polert med UFC + UFSE Divese holosjekking etter UFSE - var flere steder som jeg måtte ta en strafferunde - var litt stresset pga dama ville ha bilen ferdig pga en grillfest (som ikke ble noe av) Ble ikke tatt så mange bilder denne gangen pga tidspress. Her er noen dårlige ferdige bilder. LSP: CG Blacklight x1 CH Hybrid V7 x1 Autoglym HD x1 CG blacktrim på svart plastikk utvendig, motorrom, og dekk. Autosol + MGS metal på eksos Felg MG nxt sealer Barebones i hjulhus RainX vindu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Nå var det taktrekket sin tur. Mistenker at dette var den størte kilden til røyklukten. Fant ingen DIY på nett så her kommer en liten en fra meg: 1.Koble fra batteriet 2.Ta av lysmodul fram og bak. Klikk on, klikk off type. 1 skrue under lyset fremme. koble av ledninger. 3. Skru av solskjerm (2 skruer) og disse holdere 2 skruer. 4. Skru av tak håndtakene 5. Skru av disse (vet ikke hva de er til engang) Umbraco nøkkel, typisk Ikea størrelse 6. A stolpe, pirk av den tynne lista. Under der er det 3 skruer av torx 20. 7.Ta av denne listen - bare å poppe ut. 8.B-stolpe. Dra ut denne delen, neden fra. Den er holdt igjen av 2 plastklips helt nederst. 9. B-stolpe. Det er 2 plastplugger her som skal tas ut. Deretter dra det nedover ettersom det ligger i spor. 10. C stolpe. Dras av fra toppen, der er det 1 plugg på toppen. 11. D stolpe. Ta av dekslet på siden, og skru av 2 skruer for å løsne plastikken. 12. Trekk ned denne listen mellom d og c stolpe. Taktrekket er nå klart til å bli tatt ned når du tar den ut av listene som går rundt innvendig. Montering er motsatt. Mitt formål var å vaske det med greenclean, dampvaske og våtsuge det. Forhåpentligvis så er røyklukten vekk nå. Hvis ikke så bytter jeg hele greia i svart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Vet du prisen i sort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå