code13 Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 Har nå handlet kjedestrammer, vakumpumpe,nye dempere rundt+puter+tårnlagere,tennplugger+ div smått. Så nå blir det det mye "mekking". Hadde ikke tenkt til å senke bilen pga det er en familie bil, men fikk litt lyst til å hive de på nå som demperne skal byttes uannsett. Er snakk om 30/25 senk - vil jeg få problemer av/på ferger? Jeg tenker når man kjører ned i kjelleren (typen Bastø moss-horten) Noen som har erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nrjey Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Har godkjent senk på min, og en slik bil kler senk uten tvil. Jeg har 19" på min med felgbredde 8,5 fremme og 9,5 bak. Dekkdimensjon 235/35-19 fremme og 245/35-19 bak. Har hatt 265/30-19 bak, men måtte byttes ut grunnet subbing, hjalp ikke en gang med valsing da dekket tok borti festet til bakfanger inni skjermen, dette medførte skrelling av gummi på sidene dekket, og jeg kunne ikkebha full bil for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nrjey Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Når det gjelder valg av motor til oppgradering, ville jeg helt klart gått for en diesel. Både 3literen. Og 2literen er spreke, effektive og ikke minst økonomiske. Angret selv på at jeg valgte en bil med 4 sylindre og bensin da disse har lite moment og bruker mye bensin på blandet kjøring. Langkjøring er greit nok, har fått presset ned min til 0,7 på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Høres registerrelatert ut helt klart. Hvis du uansett skal av med toppdekselet, sjekk om kjedet er slapt, skal være ganske bra spenn på det. Vanoser er også en langtfra ukjent feil på disse motorene. Feilsøking kan du gjøre med stetoskop, lytt over eksos og innsugsvanos for å finne ut hvilken av de som bråker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Synes eg høre ein liten eksos fising eg.. sjekk at tennpluggene sitter fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2012 nrjey: ok takk for svar. jeg også har like dekk/felg dimmensjoner som du. husker ikke inpress. men går sikkert fint. Da blir det senking! 3liter diesel blir nok for dyrt for meg, skal selge mx5'n og bmw'n snart - så får se hva neste bil blir - ikke sikkert det blir bmw heller. Kennet: huff... håper det ikke er noe mer enn vakumpumpa. Hørte på en 316i 04 modell igår - hørtes ganske lik ut som min med en svakere dunking. Stetoskop må anskaffes ja. jts: ok takk, tennplugger byttes nå hvert øyeblikk. ps. Hvilken tennpluggnøkkel skal jeg kjøpe? Leste 10mm ett sted, er det en unormal størrelse? hørtes litt liten ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2012 Senking av bil: Høyde før: Når hjul og demper er av, hvorfor ikke ta litt tid til å pusse litt på plastikk, fjerne støv, sand o-l.: På igjen med støtdemper og senkefjærer: Senke fjær bak installert, venter på nye dempere skal komme: Noen bilder: Her er DIY instruksene jeg følgte: http://www.badenscarpages.ca/e46-shock- ... placement/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamar81 Skrevet Juli 20, 2012 Share Skrevet Juli 20, 2012 Dette ble bra! Godt å se den ble lavere:) Hvilken senk ble det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamar81 Skrevet Juli 20, 2012 Share Skrevet Juli 20, 2012 Så nå at det ble Eibach fjærer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2012 lamar: takker ganske fornøyd selv, ikke for lav og ikke mega høy som den var. eibach ja, husker aldri om det var 35/25 eller 30/25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 DIY HELG: Skiftet tennplugger - Litt tungvint å måtte ta av så mye plastikk, men ok siden jeg skulle bak dit uannsett Skifter vakumpumpa. J*vlig trangt, får såvidt hånden bak. Måtte føle meg fram til skruene, og fikk såvidt lirka inn en liten skralle. Heldig bare 3 skruer som ikke sitter så hardt. Hadde ingen slangeklemmer og butikkene var stengt, tok mazdan og kjørte til 7 bensinstasjoner - ingen hadde!Men ble ett par pølser da Byttet luftfilter. slit å sette tilbake det store luftrøret, og skur så mye for å bytte ett filter. I min gamle Vectra var bare å løfte noen klips. Når som alt var av, hvorfor ikke ta litt tid til å tørkestøv, ta midler på plastikk og slanger. Ser rent og pent ut! Bytte kjedestrammer, den nye er den øverste. slitsomt å bytte denne, det var en slange i veien, og når man skal ha den inn igjen så må man gi en ett trykk samtidig som man skrur, ikke lett når det var trangt og lite plass å jobbe med. Kupe filter skiftet Alt montert igjen og beveger meg til bakenden av bilen - for demperene skal byttes nå. Oppdaget noe nytt idag Når man løfter på bagasjegulvet kommer man til dette rommet: Der har jeg ingen reservehjul, så derfor har jeg puttet backup viskere der. Oppdaget at det var ett rom i midten. Der fant jeg nøkkel til avtagbare hengerfeste Jippi. Så nå har jeg tatt det av. Og enda en overraskelse var når jeg løftet av dette rommet igjen: Jeg hadde jo visst reservehjul allikevel! Forøvrig en drit jobb å skifte bakredempere, hele interiøet må ut og når man skal sette alt tilbake så: har man 3 skruer til overs :/ Her er DIY lenkene til de som er interessert: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/93 http://www.impee.co.uk/sparkplug_change.htm http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/ http://www.impee.co.uk/air_filter_change.htm http://www.youtube.com/watch?v=orqKEm7kcWQ _________________________________________________________________ Så.... har lyden blitt bedre? Nja, lyden er ikke vekk. men den har blitt mye mindre i mine ører. Den er ikke så tydelig lengre. Får sjekke igjen imorgen. Her er video av før vakumpumpe ble skiftet: og her er video av etter: Så...noen andre ideer? Noen med e46 n42 motor i ålesund som jeg kan høre på litt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Hadde du demontert dekselet som står på torpedoveggen inn til "rommet" til varmeapp.vifta, så hadde du kansje jort jobben litt lettere for deg da du bytta vakumpumpa Ble meget pen med senken da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamar81 Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Haha, etter at du fant reservehjul, måtte jeg sjekke bilen min også. Jaggu var det et lite sykkelhjul under dekselet. Morsomt å finne det etter tre år når jeg skal selge bilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 roald: takker for info! Notert til neste gang jeg skal baki der. Og takk for hyggelig kommentar om senk. lamar: hehe Vedder på at at det er fler enn oss som ikke viste det! Forøvrig - gøy å mekke litt, spare penger og selvtillitten på å skru blir litt større Ellers, så har jeg ikke fått hørt noe mer på motor. skal ta bilen på en runde imorgen og sjekke litt nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Nydelig senk på denne bilen! Helt riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå