Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broder`n var ute og kjørte bilen sin på mandagen, da han mistet motorkraften!

den trekker ikke fram eller tilbake, den slurer!

Bmw Gardermoen mente at det var kassa.. å den kassa er ikke akkurat billig! noen som har vært borti dette problemet før? går det ann å fikse kassa? er dette noe feks Berg´s Automatservice klarer??

Skrevet

Dette er en diesel fra før 2004 regner jeg med? Isåfall er det relativt normalt.

Et automatverksted burde klare å fikse denne ja, men billig blir det ikke uansett. Regn med 40K++

Skrevet

Mener det er en 2003 modell diesel!

Det koster såpass ja.. fikk ny pris idag på litt over 40, med jobb, så da er jo ikke det så ille..

dette var med ny byttekasse.. :) men fortsatt veldig mye penger..

Skrevet

Vet du om innbyttekassene er bygget opp nøyaktig likt som de var når de var nye eller om noen av svakhetene ved kassa er forbedret?

Grunnen til at jeg spør er at jeg vet at Automatkasseverksteder som f.eks Automatgearservice i Bergen og Rats i Østfold ved overhaling forbedrer noen av svakhetene som gjør at kassen havarerer som f.eks at de forbedrer den hydrauliske delen i kassen og det blir også gjort forbedringer ved pumpe og ventilhus for å hindre at Luck up systemet sliter ut ventilhuset.

Jeg har en 530 Diesel 2000 modell og har muligens samme 5L40E girkasse som E53 , uansett fikk jeg oppgitt en pris på 37000,- + moms for demontering/montering og overhaling/forsterkning av denne kassen.

Hvis jeg selv opplever havari på automatkasse så vil jeg nok heller bruke pengene på overhaling og forsterkning enn å kjøpe en kasse som er er helt lik uten at noen av svakhetene er forbedret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...