Alpejohn Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 hvor stor er mutteren på splinsen? skal gjøre dette på min bil idag... Du trenger 36mm 12 kant pipe Var vertfall det på min 530d. Gjorde dette for et par uker siden. Var grusomt trangt! Måtte ha 3/8" skralle og torx pipe som jeg slipte ned en god del, samt en forlenger. Hadde og litt problemer med å få stikkakslingen inn i senter på navet for å få på mutteren, men klarte å banke det inn fra baksiden. Men måtte banke en god del
Trollet_ Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 tok du ut drivakslingen? fikk løs av 5 av torx's skruene som fester drivakslinga til diffen, men reiv over hodet på siste skruen...
Alpejohn Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 tok du ut drivakslingen?fikk løs av 5 av torx's skruene som fester drivakslinga til diffen, men reiv over hodet på siste skruen... Nei skrudde ikke den av nei, var tenkt til det først, men så fikk jeg av skruene på lageret likavel etter mye roting å banning. Holdt vel på hele lørdagen. Men første timene hadde jeg ikke rett verktøy. Men var jævla trangt! Men som sagt så må man ha 3/8" pipe og forlengere. Jeg slipte en god del av pipa også, dette hjalp betydelig. Og man må jekke opp hele bærebrua for å komme lettere til skruene. Var igrunnen no forbanna dritt å bytte
Trollet_ Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 har en 1 skru igjenn på drivakslinga som jeg skal skjære av imorgen, da må det vel være greit og komme til med 1/2" ? slik ser hjullageret ut, må andre delen ("drivflange"?) presses på noe vis? takk for svar forresten
Alpejohn Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 har en 1 skru igjenn på drivakslinga som jeg skal skjære av imorgen, da må det vel være greit og komme til med 1/2" ?slik ser hjullageret ut, må andre delen ("drivflange"?) presses på noe vis? takk for svar forresten Om du tar ut hele drivknuten og akslingen vil jeg tro det kan gå greit, men kan være at pipa blir så stor at den tar ut i sida. Men det ser du Når det gjelder navet, så presset jeg det ut med en ters. Da satt inner-ringen på lageret igjen på navet, men brukte dremel og kutta et dypt hakk i den og slo den av med meisel. Navet banka jeg inn igjen, uten problemer
Trollet_ Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 banka du navet fast i lageret før du monterte lageret på plass, eller monterte du lageret, for så og banke navet på drivknuta og lageret?
Alpejohn Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 banka du navet fast i lageret før du monterte lageret på plass, eller monterte du lageret, for så og banke navet på drivknuta og lageret? Jeg banka inn navet på garasjegulvet, og så satte jeg hele greia på bilen, og skrudde fast. Men det finst sikkert en enklere måte å gjøre det på, for etter hvert fant jeg ut flere ganger, at "auda, skulle gjort det slik ja". Men fikk jo det til etterhvert.
Trollet_ Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 jeg slo først ut drivakslinga, for så og demontere akslinga... da fant jeg ut at jeg måtte slå den inn igjenn for og få demontert akslinga (det denne tråden handler om) var ikke noe problem, holdt en forlenger mot drivknuta fra baksiden og slo med en stor mekaniker-hammer skal montere alt igjenn imorgen for så og begynne på andre siden, har tatt masse bilder og skal lagge en DIY-tråd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå