Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er helt ny her inne og har aldri hatt eller kjørt en BMW. Nå skal jeg ha ny bil, og jeg sikler på en BMW.. En 520 tror jeg at jeg vil ha. Kan jeg få noe hjelp til hvilke som er best?

Her er kriteriene mine:

Stasjonsvogn

Skinninteriør (helst)

85000 kr er maks

Hva skal jeg se etter? Hva er det beste jeg kan få for denne prisen?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er best av hvilke modeller... men hadde jeg vært deg ville jeg sett hva jeg kunne fått for den prisen. Finn ut hvilken type bmw du vil ha. 3-serie, 5-serie ? Mitt valg hadde nok havnet på 5-serien. En fin e34 kanskje.

Legg ut noen linker her til biler du kunne tenke deg. Litt lettere å hjelpe da.

Velkommen til bimmers og lykke til med bilkjøpet!

Skrevet

Hei. Velkommen til forumet. For 85.000.- så har du litt å velge i. Du får en grei 520i/523i E39 Touring til den prisen. men du kan også få en rimelig strøken E34 Touring med litt motor til den prisen. (525tds-525i etc). E36 3-serie Touring er også en mulighet, men den er ikke så romslig som 5 serien, men en utrolig god å pen bil som du også kan få med det meste av utstyr. Ser du ikke har kjørt BMW noe spesielt før, Så da anbefaler jeg deg å dra litt rundt å se og prøve :) Slik at du selv får et bedre inntrykk av hva du har å velge i. Uansett så får du en meget kurrant BMW Touring til den prisen :) Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Ja, har sett på den på linken der oppe, men jeg kan veldig lite om hvilken motor o.l. de bør ha..

Skrevet

Hei med jente ;) Velkommen :D

5er er fint vettu, godt med plass. Den i annonsen der ser fin ut den, det rattet er digg... men den står om manuell i annonse teksten og 520iA (automat?, correct me if I'm wrong) i overskriften? Ingen bilder fra innvendig så litt vanskelig se om det er automat eller manuell. Men automat er digg det også. Har du ikke kjørt noen før er det absolutt vædt å ta en tur til noen av de du vurderer å prøve kjøre så blir du nok enda mer forelsket ;) Noe grunn for touring versjon? Ellers holder det lenge med plass i sedan synes jeg om man ikke har unger osv..

Denne synes jeg var ok http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22141598 (uten tre; JAAAaaa), eller MÅ det være skinn? Møkk varmt om sommern når man setter seg inn og sola har stekt skinnet svir man stumpen, og stygg kaldt om vintern.

Skrevet

Husk å ta en grundig sjekk før du kjøper,bmw i den prisklassen kan fort bli veldig dyrt,de er en grunn til at foreks en 98 mod golf ofte ligger høyere i pris enn en 98mod 5 serie...

Skrevet

ja, jeg må ha stasjonsvogn, har barn og bikkje.. da er det også fint med skinn..

hva mente du hauken?

Jeg vurderer enten en BMW 5-serie eller en volvo v70 ( er vel som å banne i kjerka men..)

Skrevet

eg mente at du ikke må kjøpe gammel bmw uten å ta en naf test,du kan være heldig,men er du uheldig så koster de fort 50t å koste på bilen..

Skrevet

Sånn er det jo med alle tilårskomne biler?

Takket være endel konkurranse er det lett å få tak i bmw-deler til kjempefine priser.. Jeg sier kjør på.. Du blir antageligvis fornøyd med en 520i prestasjonsmessig. Ingen sinke, men ikke sånn kjempesprek heller.. Cruiser :)

Skrevet
mitt poeng var at de koster endel mer å drifte en e39 enn en golf,kun personlige erfaringer...

Hvorfor sammenligner du med golf? Her er trådstarter ute etter BMW stv pga hun har hund og barn. Da er nok en golf utelukket uansett ;)

Skrevet
eg mente at du ikke må kjøpe gammel bmw uten å ta en naf test,du kan være heldig,men er du uheldig så koster de fort 50t å koste på bilen..

E39 *nikker*

Mhm, det har du rett i. Burde ta en sånn kjøpe bil test værtfall om du handler eldre enn 00mod som begynner nerme seg 200K før du kjøper den så de finner alle type slitasje skader foreksempel som kan være dyrt. Sånne ting som hjulager, dempere og fjører, servostyringa, lekker den noe olje? osv. som kan oppstå på type eldre biler. Kan fort komme på rep langt over 50tusen det..

Og der igjen, har du råd til å kjøre en så kraftig bil om foreksempel du skal bruke den til å kjøre til jobb og det er et stykke. (Hadde ikke jeg så flytta nermere jobb :P) Eller forsikringa på den, for om du er ung så er ikke den billig :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...