Gå til innhold

Oppgradere i E39


Anbefalte innlegg

Hei gutta! (Og jenter)

Har en 97mod 523i som det står org buisnis anlegg i, derav 6 høytalere. Kunne tenkte meg og hatt litt ekstra bass, men vil absolutt ikke bytte ut orginal spilleren.. Hvordan er d og koble på forsterker på dette? Hørte noe om at man kunne koble en forsterker rett inn på en høytaler-ledning ved hjelp av en overgang, stemmer det? Er rimelig blank når det kommer til stereo, så bær med meg ;)

wacmdmp8tss2yzj7ep97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 10" focal flatsub hos bilradiospesialisten.

I Touring var den veldig enkel å montere. Den passa perfekt i oppbevaringsrommet der den originale subben pleier å sitte.

Subben har høyinngang, så det er bare å kople den på høytalerutgangen. Jeg kopla de på høytalerne bak i taket.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Det ble nok bass for meg. MEN jeg tror spilleren kutter bassen ved lave frekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bumper denne

Har en kasse med 2stk 10" element. Vil det gå an å koble denne direkte inn til ledningene i bag.rommet, eller vil det bli for mye watt slik at sikring/spilleren kortslutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På denne lista her finner du varenr til kabelsett for Blaupunkt sine PnP forsterkere.

http://www.blaupunkt.de/fileadmin/user_ ... 407_03.pdf

Bilradiospesialisten fører dette i norge. Sett inn THA PnP 475 så får du en markant økning i lyd.

Forsterkeren har også line out/in og skrur seg selv av når du skrur av bilen slik at du slipper remote.

Med kabelsettet klarer vel alle å få dette til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dension Gateway eller Dice Ipod integration løser dette med Ipod/AUX for eks. Kobles på CD veksler porten bak og du får da lyd via headunit med mulighet for styring av Ipod via kontrollene på headuniten.(Så sant du kobler den til med Ipod kabel ikke AUX)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv en Dension eller Dice, men jeg kunne ikke se noen av delene på prosjektet til Rostad.

Det var derfor jeg ble litt nysgjerrig på om det går uten en slik boks, å kun trikse til en aux inngang.

Men Rostad har kanskje installert en slik boks på et tidligere tidspunkt.

Forøvrig ser Dice sin nye (?) MediaBridge veldig interessant ut for min del, gjerne sammen med deres G2 Cradle som jeg også nettopp oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...