Gå til innhold

Beste resultat ved polering.

remifre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har nettop kjøpt meg ny bil. Bmw sefølgelig:) 320DAT 2003. kjempefornøyd med bilen. skal gjøre bilen sommerklar nå, og skal polere den. Ønsker derfor deres tips til å få best mulig resultat. Om evt polish-merker. Har blitt anbefalt å bruke Autoglym, men hva mener dere. Noen som har erfaring med Meguiars?

8r0z3n8730ogry5t9gg5.jpg

wmywk5l2maugd5edu1cm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Meguiars 3 stegsserien til rundt om tusenlappen på min oxfordgrønne e39,

består av rubbing/lakkrens, polish og hardvoks. Er ca et år siden sist, og vannet preller enda av når det regner:)

i tilleg til denne bruker jeg scratchX fra meguiars for og ta småriper... utrolig effektiv...

Autoglym er vel litt rimeligere, men er tyngre og jobbe med og maskin er helt klart en fordel...

Sonax er lett og arbeide med for hånd, men har aldri blitt helt fornøyd med resultatet... men har vel kun prøvd det et par ganger...

dette er MIN vurdering av disse tre produktene... sikkert mange som har andre meninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott bil!

AutoGlym Super Resin Polish er vel en av de polishene som tar best riper om du jobber for hånd. Absolutt ikke tung å jobbe med (skjønner ikke folk som sier det). AutoGlym og Meguiars er vel rimelig likt priset? Jeg bruker litt blanding av merkene. Jeg bruker AutoGlym Super Resin Polish for hånd (blir maskin og annet produkt når jeg får hus og garasje). Hvis nødvendig bruker jeg AutoGlym tar remover først. Meguiars Scratch-X er bra for riper for hånd som Trollet sier. Så bruker jeg en voks av noe slag. Meguiars Carnauba voks er ganske bra. Chemical Guys Pete's 53 er meget bra (http://www.scandicshine.no). Skal nå prøve Swissvax Concorso for første gang og er veldig spent :) Og for all del: bruk Meguiars sine små, runde svamper for påføring og ordentlig microfiber-klut for å ta av polish og voks. Noen polisher og vokser kan legges på hele bilen og så tas av, andre må man kun ta del for del av bilen så les på pakningen og prøv deg fram.

Styr unna produkter som Sonax, TurtleWax (makan til møkk skal du lete lenge etter) etc. når det gjelder polish og voks. Sonax sin gummifornyer for dekk f.eks. fungerer glimrende og er rimelig.

Og en ting til: IKKE les på detailersclub.no om du ikke er klar for å bli skikkelig, skikkelig forvirra for så å bruke mange timer på å lese deg opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall fyller den veldig godt :)

Finner ikke igjen linken nå, men var en test i England mener jeg jeg leste. De prøvde forskjellige produkter for håndpolering for så å avfette etterpå og da viste i hvertfall SRP vesentlig bedre resultat enn tilsvarende fra f.eks. Meguiars.

remifre: Ikke vær lei deg, AutoGlym er i samme gata som Meguiars så slit produktene du har kjøpt med helsa du :) Både Meguiars og AutoGlym har veldig bra produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym Super Resin Polish tar ingen riper. Den inneholder fillerstoffer og oljer som fyller ripene. Forsåvidt det samme med Meguiars sin step 2-polish.

er vel strengt tatt umulig og "fjerne" ripene, hele poenget er vel som du sier og kammuflere og gjøre de mindre synlig...

Grattis med flott bil!

AutoGlym Super Resin Polish er vel en av de polishene som tar best riper om du jobber for hånd. Absolutt ikke tung å jobbe med (skjønner ikke folk som sier det). AutoGlym og Meguiars er vel rimelig likt priset? Jeg bruker litt blanding av merkene. Jeg bruker AutoGlym Super Resin Polish for hånd (blir maskin og annet produkt når jeg får hus og garasje). Hvis nødvendig bruker jeg AutoGlym tar remover først. Meguiars Scratch-X er bra for riper for hånd som Trollet sier. Så bruker jeg en voks av noe slag. Meguiars Carnauba voks er ganske bra. Chemical Guys Pete's 53 er meget bra (http://www.scandicshine.no). Skal nå prøve Swissvax Concorso for første gang og er veldig spent :) Og for all del: bruk Meguiars sine små, runde svamper for påføring og ordentlig microfiber-klut for å ta av polish og voks. Noen polisher og vokser kan legges på hele bilen og så tas av, andre må man kun ta del for del av bilen så les på pakningen og prøv deg fram.

Styr unna produkter som Sonax, TurtleWax (makan til møkk skal du lete lenge etter) etc. når det gjelder polish og voks. Sonax sin gummifornyer for dekk f.eks. fungerer glimrende og er rimelig.

Og en ting til: IKKE les på detailersclub.no om du ikke er klar for å bli skikkelig, skikkelig forvirra for så å bruke mange timer på å lese deg opp igjen ;)

lakktype har også mye og si for hvilke produkter du velger.

finn deg en hvitskjoldete/matt rød bil uten klarlakk (f.eks volvo 850), få hele bilen skinnende rød for hånd med autoglym super resin polish, og kom da og si at autoglym ikke er tung og jobbe med... får bra resultat etter forferdelig tung jobb og et resultat som desverre ikke varer lenge...

Grunnen til dette er at hvis man skal gjøre en sånn "vårbilpleie" rimligst og enklest mulig, drar man på den lokale bensinstasjonen og kjøper et enkelt produkt som gjør hele jobben i en behandlig, eks: autoglym super resin polish/Turtlewax car polish. Dette er produkter som skal gjøre alt i en prosess, sier seg litt selv at man må jobbe mer for og få greit resultat.

skal man ta en flerstegs lakkpleie med lakkrens/rubbing, polish og voks er det vel greiere og velge en "mer egnet" polish som ikke inneholder en form for voks slik de to nevnte produktene gjør?

Varigheten avhenger av voksen som befinner seg i polishen, noe jeg synes er svært dårlig i autoglym super resin polish, som skal duge til en "1-stegs" behandlig for de som skal gjøre det enklest mulig.

Dette er min oppfattning av nevnte produkter ut ifra erfaring og jeg har lest flere plasser, har aldri selv prøvd autoglym på biler med metallic-lakk, kan godt hende at den egner seg mer der...

man kommer nok ikke unna myten om at man får hva man betaler for stortsett uansett #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall fyller den veldig godt :)

Finner ikke igjen linken nå, men var en test i England mener jeg jeg leste. De prøvde forskjellige produkter for håndpolering for så å avfette etterpå og da viste i hvertfall SRP vesentlig bedre resultat enn tilsvarende fra f.eks. Meguiars.

remifre: Ikke vær lei deg, AutoGlym er i samme gata som Meguiars så slit produktene du har kjøpt med helsa du :) Både Meguiars og AutoGlym har veldig bra produkter.

Sier meg enig her... man vet ikke før man har testet de ulike selv:)

enkelte kjøper små 50g bokser med voks til flere tusen kroner, om det er værdt pengene får være opp til hvær enkelt :wink:

personlig ligger mitt årlige lakkpleiebudsjett på rundt om 1000-lappen, bruker meguiars 3 stegs m/scratchX, maskin med flere typer pads, bruker disse små håndsvampene og store og små microfimerkluter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Scholl sin 3-stegs pakke. http://www.scandicshine.no

Den er helt rå. Start f.eks med S03+ gold og gå løs på med S40. Da snakker vi blank lakk!:)

Det stemmer, men da må du ha ein skikkelig maskin.

Eg gikk ifra Autoglym til Meguair´s når det gjelder handpolering. (Eg synes at Meguair´s er bedre)

Begge merker er flinke til å skjule ripene. Er litt vanskeligt å ta vekk riper med håndpolering.

Men du tar vekk all dritt som er i stripene og med f.eks. Meguair´s scratch-x, kan du klare å ta vekk riper.

Etter polering må lakken beskyttes.

Autoglym har Ekstra Gloss Protection som er ganske bra. (men er tungt å ta av denne iforhold til andre vokser/lakkforseglinger)

Duragloss er og eit merke som får skryt for håndproduktene. (Duragloss 101 of 111)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for mange gode anbefalinger folkens:) Skal teste Autoglym i første omgang så får vi se hvordan resultatet blir. Er ikke erfaren når det gjelder polering/lakkbehandling, så får prøve meg frem og se hvordan resultatet blir.

Lurer litt på dette med bruk av maskin. skal man påføre polishen for hånd og så fjerne med maskin? har aldri testet bruk av maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange måter man kan gjøre det på, men jeg tar produktene rett på puta/maskinen og polerer utover til den er tør. Går over med en microfiberklut etter. beste tipsene finner du på detailersclub.no Der er det veldig mye bra info!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...