ervik Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Hei! Har en plan om å importere en e39 m5 (evnt 540) fra tyskland og bygge om en fårhandsvis billig stv til m5 touring. Selv om dette er et prosjekt som ikke blir begynt på før om nokre år pga skole og barn, begynner eg planleggingen allerede nå, og trenger litt hjelp på vegen Nokre spm og tips eg håper noen her inne kan hjelpe meg med -Tips om internett sider som omfatter importering av biler fra tyskland? -Hvordan er det med godkjenning? -Deler som evnt ikke passer på touring? -Andre tips?
Odd-M Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Siden BMW aldri leverte E39 touring som M5 vil jeg tro du har et godkjenningsproblem. Mener å huske at SS Performance skulle selge en slik for ikke lenge siden, TÜV-godkjent i Tyskland.
ervik Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 det var den bilen som ga meg ideen har sett flere som har gjort dette, men er da useikker på om de har gjort godkjenningen i norge eller tyskland
Dr_S Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Siden BMW aldri leverte E39 touring som M5 vil jeg tro du har et godkjenningsproblem. Mener å huske at SS Performance skulle selge en slik for ikke lenge siden, TÜV-godkjent i Tyskland. Det er ganske mye som ikke har rullet ut fra BMW som er blitt godkjent.
eliot Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 en ting er at m5 bakstillinga ikke passer hvertfall ... ellers er det vel lite lønsomt å ta inn en 540 fra tyskland å så bygge om til m5 .... finn en norsk bil å ta inn en m5 i stedet .... disse bilene er billige i usa å vettu .
Ellingsen B. Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Man bør vel bruke en norskregget og så gammel som mulig 520 for å bygge om. Hvertfall hvis du skal godkjenne så du ikke må punge ut med masse avgifter. E39 M touring ble ikke produsert pga karossen er for myk har jeg hørt. Bakstillingen bør vel passe over?
doffa Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 DEKRA i tyskland som ordner godkjenning av slike bygg. M5 touring ble laget av BMW men ble aldri solgt til folket. her er bilde:)
Odd-M Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Siden BMW aldri leverte E39 touring som M5 vil jeg tro du har et godkjenningsproblem. Mener å huske at SS Performance skulle selge en slik for ikke lenge siden, TÜV-godkjent i Tyskland. Det er ganske mye som ikke har rullet ut fra BMW som er blitt godkjent. Korrekt, men det faktum av BMW ikke har samlebåndsprodusert kombinasjonen gjør det litt mer komplisert å få godkjent.
ervik Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 en ting er at m5 bakstillinga ikke passer hvertfall ... ellers er det vel lite lønsomt å ta inn en 540 fra tyskland å så bygge om til m5 .... finn en norsk bil å ta inn en m5 i stedet .... disse bilene er billige i usa å vettu . det blir i tilfelle en billig norskreg bil, for så å bygge om til m5. om det blir 540 blir det vel gjerne en origal 540 med m5 styling (vell og merke uten m5 embelm)
Dr_S Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Du tar jo ikke en norsk 540 og bygger den om til M5...med mindre den er krasja... Flyter jo over med 520'er til en billig penge.
ervik Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Du tar jo ikke en norsk 540 og bygger den om til M5...med mindre den er krasja... Flyter jo over med 520'er til en billig penge. en del missforståelser her om det blir å bygge om til m5, blir det klart i fra en billig 520!! om det blir 540 var ikke tanken å bygge denne om til m5, men å ha den som den er motormessig osv, men med m5 styling, muligens noen få oppgraderinger.
ervik Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 DEKRA i tyskland som ordner godkjenning av slike bygg.M5 touring ble laget av BMW men ble aldri solgt til folket. her er bilde:)
DannyRS Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Husk å sjekke eventuelle begrensninger i akselvekter fremme og bak på en 520i vs M5. Kanskje noen her vet det.. jeg vet ikke.
Fredrik 90 Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Det kan jo blir et artig prosjekt det der! Om den blir lett å få godkjent er jo en annen sak, enkelte biltilsyn hiver jo godkjenninger etter folk mens andre kan være noen rævhøl på akkurat det der. SS preformance har jo bygd om en E46 touring til M3 og fått den godkjent, hør med dem om de vet noe om dette her
Mikael-B Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Jeg ville først og fremst tatt kontakt med Biltilsynet og få avklart alt som trengs for å få det godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå