Fekzen Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Har även bänkningspapper på min hemsida från lite olika modeller tex en M52 323ti som vi fick ur strax över 190 hk på Hehe. Flere av disse blir jo målt til 190hk orginalt.. Jo har också vart med om det, är olika, tyvärr testade inte han original så har inget att jämföra med! Men har bänkat en del andra sugmotorbilar där vi även testat mot origian tex 944 S2 och 968 mm där man med chipning fått klart bättre resultat. Och där står det till och med i instruktionsböckerna att man bör köra 98 oktan redan som det är! (iaf i de svenska) hehe.. Återkommer med mera motorer så fort jag får chansen att bänka fler! Mvh//A.Fekzen
AutoMartin Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Syns du skal bruke de 5000kr på noe annet. Du vil nok sikkert merke en minimal effektøkning, men det er nok mer en "placebo effekt" enn en real effekt forbedring...Bmw setter jo opp alle bilene sine til å kjøre på 95oktan, når man chiper så må man kjøre på 98 oktan for å få den lille effekten som er reel. Det å kjøre på 98/99 oktan vil i mange tilfeller gi deg det lille en slik chip kan gi deg visstnok. Selv fyller jeg bare 98oktan, og kjørecomputeren registrerer da ett litt mindre forbruk enn om jeg kjører på 95, merker også at motoren jobber litt penere på høyere turtall. Fylte 92 oktan i danmark engang husker jeg, og det var ingen god opplevelse. Har aldri hatt så høyt bensin forbruk noengang. For ikke å snakke om den "luggingen" når man dro på med litt turtall... Får man kjøpt 98 oktan forsatt? Her nede på Sørlandet er det 95 blyfri som gjelder Og uansett, oktan eller ikke oktan, når tenningen og eventuelt innsprøytning blir oppjustert slik med en chip, blir det økning i effekt uansett. Om det er lite eller mye kommer ofte ann på hva man har i tillegg av trim, men placebo er det ikke. Hehe, hvor på sørlandet bor du?? Jeg bor i Arendal og har da kjørt endel rundt om i landet og både her og alle andre plasser har de 98 ! Har jo opplevd kortautomater som ikke har 98 da... Du tenker ikke på blybensin? Javisst ja
AutoMartin Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg kjører chip på min E36 318i, og syns den drar bedre over hele registeret. Nå hadde jeg ikke bilen så lenge original før jeg chippet den, men har sammenlignet med en 318is med originalt 140hk mot mine originale 113hk. Da syns jeg faktisk at min dro adskillig bedre enn denne is-én. Kan jo nevne at jeg også har power-filter og en liten stuss av effektanlegg bak på eksos, men det er nok minimalt dette virker inn. Ihvertfall eksosen, da det egentlig nok nesten er d-effekt-anlegg Den chippen jeg bruker er kjøpt på E-bay og skal visstnok gi 132hk og 190nm. Dette vil alltid bli diskutert og ytret meninger om til evig tid, men min virker den Har du link til hvor du kjøpte chipen fra? og pris? hvordan monterer du den? Kjøpte den fra en selger som kaller seg Toperform1, men tror kanskje han er borte nå. Ihvertfall under det navnet, men gjør et søk på google kanskje. Mange som er fornøyd med hans produkter. For å montere måtte jeg åpne ECU(hjerne) og bytte ut mikrobrikken som er montert originalt. Ingen lodding, bare å vippe ut den gamle av "sokkelen" og sette i trimchippen. At mange sier man ikke merker noe, kan jeg ikke forstå. Når jeg kjøpte denne var jeg ute etter litt mer drag i min bil og det fikk jeg. Dritfornøyd! Og ikke så dyrt heller. Og gir man litt pustehjelp til motoren, er forskjellen absolutt merkbart. Dere som mener det ikke virker, har dere prøvd? Og forstår dere at dette ikke er en superøkning av effekt, det er ikke sånn at man kan stille opp på stripa neste dag og vinne alt
SigurdE36 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Så man må bruke 98oktan på bilen etter man har chippa den?
Fekzen Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Så man må bruke 98oktan på bilen etter man har chippa den? Det beror lite på vad man gjort i programmet. Man kan ställa tändningen olika vass. Om man vässar tändningen för 98 så bör man även köra på det, men normalt fungerar det att köra på både 95 och 98. Man kan få ut lite mer av trimchipet genom att köra på 98 så jag skulle rekomendera att man gör det. Mvh//A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå