Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! har nettopp montert på nye 19" på bilen min, men finner ikke helt ut hvilket lufttrykk jeg skal kjøre med!

har 8,5" 235/35-19 fremme og 9,5" 235/35-19 bak.

noen ideer til hvilket lufttrykk som kan være sann passe? :)

en 2003 BMW E46 320d Touring.

takker for svar!

Skrevet
Kjører 3,2 fremme og 3,4 bak nå. Samme dim som Langlo.

Det hørtes lite ut, syns jeg. Har du erfart hvordan det sliter på dekkene over lang tid med det luftrykket?

Skrevet

Min erfaring med Bmw generelt er at man sliter mest på innsiden bak, uansett hva man gjør :wink:

Men man kan begrense skeivslitasjen litt med å kjøre på med litt mer trykk. Altså 40 psi eller mer.

Skrevet
Det hørtes lite ut, syns jeg. Har du erfart hvordan det sliter på dekkene over lang tid med det luftrykket?

Lite? Det er jo enormt mye. Rundt 40psi virker dog fornuftig.

En annen måte å begrense skevslitasjen på er å kjøre mer i svinger. :lol:

Skrevet

Lite? Det er jo enormt mye. Rundt 40psi virker dog fornuftig.

En annen måte å begrense skevslitasjen på er å kjøre mer i svinger. :lol:

Det er mulig jeg misforstår måleenhetene litt her. Hvor mange psi er 3.2 og 3.4 ca? Trodde at ca. 3.0 og 3.2 var ganske normalt på originaldekkene, f.eks 195/65-15? Da er vel 3.2 litt lite i så lavprofilerte dekk som 235/35-19?

Skrevet

3,2 og 3,4 er selfølgelig i bar, ikke psi. hehe. 3,4 bar er ca 49,3 psi.

Er vel kurant å kjøre litt høyere trykk på en tung 5-serie kontra en 3-serie..? Veier vel ca 1800kg denne..

Skrevet

Det stemmer nok at de gjør, men det blir litt lite. 36-40 er nok et bedre tips for slike dimensjoner, men du må jo teste det litt selv og følge med på slitasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...