Piddi2 Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Hei Jeg har sliter litt med vann i matten bak fører sete.. Har tørket det MANGE ganger,forstår ikke hvor det kommer fra.. Noen som har noen tips? Det er forresten en 99mod 320..
StigJ Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Sikkert fuktsperren inni bakdøra som har løsna i nedre kant. Da kommer det vann inn med en gang. Bøy deg ned og se under i kanten mellom dør og dørpanel om det er dråper der etter det har regnet eller du har vasket bilen. Dette er et velkjent problem på E46.
Odd-M Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Velkjent problem på en laaaaang rekke biler, ikke bare E46..
Odd-M Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Tips: Bruk butyl til feste fuktsperren, ikke silikon, sikaflex, tec7 eller all verdens lurium. BUTYL!!
Piddi2 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Alt så fint under der.. Dere mener gummilisten som går rundt under der sant?
Odd-M Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Nei. Døra er ikke tett rundt vinduet. Under dørtrekket innvendig ligger det en plastduk/fuktsperre. Vannet som kommer inn i vindusåpningen skal ledes ned inne i døra til drenshull i bunn av døra ved hjelp av denne. Plasten har en tendens til å løsne i nedkant og da renner vannet inn i bilen via dørtrekket.
^th0mas^ Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Et forbanna drittproblem. Har KUN opplevd dette på BMW. Vet om flere E36 som har dette problemet, bare søk på "e36 wet floor" eller noe på Youtube, så kan du se flere som sliter med akkurat dette, gjerne på flere dører. Og hvis det ikke er sperra i døra som er dårlig kan det like gjerne være slangene i takluka som har ramlet av. Dette er som sagt er velkjent problem på E36 som de faen ikke har klart å rette opp når de laget E46.
Piddi2 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Okey..Så hvis jeg vasker bilen i dag,så sjekker under døren etterpå? Er det vått der da,kan det være furtsperren? Da må jeg vel åpne opp døren for å få det på plass igjen da?
Piddi2 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Takk for alle svar Jeg skal ta å vaske bilen med en gang.. Så får jeg se hva jeg kan fikse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå