Cervin Skrevet Mai 6, 2010 Share Skrevet Mai 6, 2010 Heisann sveisann. Jeg har fått en forferdelig kløe etter å få noe lyd i bilen, blir så lei meg av de originale høyttalerene i min e46 touring. Den kom med original annlegg/m cdspiller, men byttet denne veldig raskt ut med en kenwood cdspiller jeg hadde liggende. Det var vanskelig nok og phonokablene ble skadet, radiokontaken er dårlig og jeg måtte bruke en brødkniv for å kutte noe av originalfestet til den gamle spilleren. Derfor bestemte jeg meg for å vente med noe mere annlegg i min 04 e46 Touring siden det var så vanskelig å bytte noe som helst. Men i min gamle e36 hadde jeg annlegg, og det som er igjen har ligget å støvet ned. Helt til nå. Nå har jeg bestemt meg for å bytte ut alle høyttalere og sette inn forsterkere igjen. Fra før av har jeg: Subkasse med 2x10" xelent Solid Audio F29 - 2x200w4ohm til sub. Solid Audio F43 - 4x60w4ohm til front og bak. Dette er beskjedent oppgitte watt, så de leverer mye lyd og er svært strømsterke. Jeg har brukt noen dager på å strekke kabeler fra cdspiller, og batteri bak til bagasjerommet, men jeg tror jeg må ha hjelp fra bilradiospesialisten til å montere frontsett pga vanskelig å komme til, og at det må kobles via org kabelgater. Bak tror jeg at jeg skal greie å komme til, noen som har noen tips forresten? Ble ikke helt klok på hva de prøvde å forklare på bilradiospesialisten, men ser for meg at jeg skal klare å komme til med tiden til hjelp. Men det jeg lurer på er følgende: De har inne Noe fra DLS, noe fra Alpine, noe fra Pioneer og det de annbefalte meg mest, som er JL Audio sine VR525CSi ifra evolution serien. Disse er utgått modell, og selges derfor litt billigere. Uten noen mulighet til å få hørt disse, er jeg redd for å velge feil. Men jeg har jo ingen andre jeg heller kan få hørt hvordan blir i bil, så er det noen som har noen erfaring med disse? Eventuelt noen gode tips til andre jeg burde sjekke ut. Pris? ca 2k foran og kansje litt mindre bak. Jeg tar gjerne imot tips til installasjonen også. Mvh Christopher Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 6, 2010 Share Skrevet Mai 6, 2010 VRene er ikke feil å gå for. De kan spille bra og grisehøyt hvis du får de montert skikkelig. Har montert en drøss av disse da jeg jobba med bilstereo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 6, 2010 Share Skrevet Mai 6, 2010 I e46 touring så er det vel 4" bak som spiller nesten rett i bagasjeluka. Så hadde jeg vært deg hadde jeg ikke lagt noe penger i dem høytalerne der. Bare kjørt dem på spilleren så dempet dem helt ned. Om du mener at noen bak trenger lyd så kan du i tilfelle bare skru opp litt bak. I e46 får du plass til 6.5" men da må du modifisere endel. Så for å gjøre det lett går du for 5.25" og en adapter for å få festet dem. Siden du bare skal ha frontsett kan du jo da legge rundt 3500kr i det Er ikke noe hokus pokus å montere i e46 er bare å trekke kabelen på siden av kontakten som vist på bilde under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cervin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2010 Det er like elementer foran og bak tror jeg, og tenker å bruke komponensett foran, og koaxial bak, litt lyd må det jo også være bak, selv om den prioriteres ned litt. Tusen takk for annbefaling av VR, håper jeg blir fornøyd med de, hvis de ennå har de når jeg kommer hjem. Og tusen tusen takk til natiluz for bilde og tips til at jeg kan trekke kabel helt inn i døra selv. Men jeg hadde litt hokus pokus med å få løs dekselene der nede. Er det bare å dra til, eller har du noen flere tips og triks? Tusen takk for veldig mye hjelp i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Dørsiden må av hvertfall om du skal klare å trekke kabler via gummi gjennomføringen i døra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cervin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2010 Ja, det er jeg klar over, når jeg tenkte å starte med dette prosjektet brukte jeg et skrujern og vippet av gitteret nede i døra, og så at her må hele døra av. Den er bare festet med nagler? Så den kan draes av ved hjelp av et skrujern eller noe? Er det noe hokus pokus jeg burde være klar over her? Og kan noen komme litt med tips til hvordan jeg får av panelene nede ved føttene mot dørene? Jeg fant ingen skruer på passasjersiden som gjorde det noe lettere å få av denne, og jeg fikk heller ikke løsnet denne mens jeg trakk phonokabeler på førersiden. Igjen masser av takk. Ønsker folket at jeg legger ut litt bilder av arbeidet når jeg skal til igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Sitter ett par skruer under "tre" listen som du bare kan vippe av. Så sitter det vel ett par bak den plast "koppene" som sitter i dørhåndtaket minnes jeg. Resten av døren sitter i klips. Så da er det greit å begynne nede i ett hjørne med å få vippet litt av dørsiden ut og bare jobbe deg rundt videre. Det er en gjennom gående skrue som sitter i spaken til panser åpneren som du må skru ut. Hukommelsen er dårlig så du får bare ta dette som hint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Michael. Har du hørt om det er noe forskjell på om du bruker originalkabelene ut til dørene eller noen tykkere? Jeg har alltid brukt de originale. Er jo ikke sååå tynne da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Går med planer om å skifte ut org. nokia polyphonic høytalerene selv, kommer selv til å beholde originalkablene. Skiftet dette ut i en tidligere E46 jeg hadde og lyden ble ikke merkbar bedre.. var i grunn bare "bortkastet" til mitt bruk.. Mulig det er mer viktig om man virkelig skal gå i sømmene for den "perfekte" lydopplevelsen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cervin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2010 Jeg hadde borte skruen til panseråpneren, og en skrue som satt bak panseråpneren, uten at resten av dekselet ble løst, det er forresten mtech deksel tror jeg, uten at jeg vet om det utgjør noen forskjell. Men er borte på jobb nå, så får åpne dørene når jeg kommer hjem igjen, gleder meg. :D:D Anngående høyttaler kabler, så diskuteres dette heftig i hifimiljøer hvor mange kabler ligger på mangfoldige tusen per meter. De jeg har til bilen er billige, men ganske tykke. Og tykkelsen merker du ganske mye på når du kjører mye strøm gjennom de. Har faktisk klart å kortslutte en kabel som var for tynn en gang. Så jeg vil prøve å trekke kabelen slik natiluz viste på bildet over. Gleder meg masse til å prøve nå. Hvordan var stemningen for bilder forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 For å få kablen igjennom gummi gjennomføringen på døren. Er det kun og skru av skruen over kontakten for å få den løs? Må hele døren av bilen får og få den av? Fant liksom ikke helt ut hvordan jeg skulle få av kontakten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå