JonasD Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 ok, så den funker ikke i det heletatt altså.... Får vel investere i en slik en da Anbefales Tar 10 sek å montere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Fugledritten ble borte med litt manuell gnikking med poleringsmiddel. Fikk i samme slengen åpnet Meguiars #16 boksen og lagt på litt voks over der jeg polerte, og litt bak på bagasjeluka. Deilig produkt! Lett å legge på og lett å fjerne. Også lett å legge TYNNE lag, som anbefales over alt en leser om den. Trengte ikke akkurat mye på paden for å dekke områdene jeg smurte inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffa Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Ser det er mange som har go greie på polering her. Har selv holdt på me polering i manger år. sluttet med det for ca 4 år siden. Jeg har brukt en del produkter oppigjenom åra. Dem produktene jeg bruker å synst funker best er: 1: 3M fine compound rubbing for de værste striper å lakk feil. (har prøvd mange å jeg synst denne er en av dem beste. men mann må bruke maskin for å få ett bra resultat) 2: 3M maskin glanse. Denne blir lakken utrolig blank og fin av, eneste minus er at er ikke er voks i den. så der må på voks etter behandling av den. Etter 3m behandling er det på med AutoGlym produkter. Har brukt AG de siste tre åra. steg 1: AG Reisen polish for og fylle dem små striper som ikke ble tatt i 3M runden. Steg 2: voks Ultra Deep Shine. Legger dette med maskin for å få det beste resultat å vame i lakken.(makita maskin) Steg 3: AG High Def wax med carnauba. Denne voksen gir ett heilt utrolig bra resultat. Lakken får en knall hard overflate. Bilen får en veldig fin shine å den varer i 6-8 månder, Denne voksen legges på for hand. Den er litt tung å legge men det er verdt det. Dette er ingen "Latmanns voks" når jeg da neste gang skal vaske bilen er det bare og spyle bilen med høytrykk. trenger ikke å bruke avfetting etter denne behandlingen. så er det fram med vaske hansken å Autoglym sin shampo . Da beholder glansen seg å bilen ser og føles like ny polert. Har brukt swiss wax show shine dette er jo en relativt dyr voks. kan nesten sammen ligne resultatet med AG sin HD wax, Så denne voksen er ett biligere alternativ enn en voks til snart 2000 kontra en til 798,-. AG HDW voks kan anbefales på det sterkeste. Jeg er stor fan av disse produkter som er nevnt over. Må bare kverulere litt: Hva du må bruke av polish kommer jo an på lakken. Går du på med roterende maskin og 3M Fine Compound på veldig myk lakk, så vil du slite mye med å fjerne hologrammene igjen. På en del av de steinhard BMW-lakkene vil Fine Compound ikke gjøre særlig nytte da du må videre på grovere skyts som Fast Cut (om du kjører 3M serien.) Autoglym sin Super Resin Polish er bra med tanke på å fylle riper, men hvorfor bruker Ultra Deep Shine etterpå, som er en polish (ikke voks) og da vil kunne fjerne noe av det som fylte igjen ripene. Virker vel mot sin virkning!? Og håndprodukter er ikke akkurat alltid like bra sammen med roterende maskiner, da mange av dem ikke er laget for noe varme. Swissvax har ikke noen "Show Shine", men er kanskje Concorso/Best of Show du tenker på, prisen tatt i betraktning. Ligger på ca 1600kr... Er en drøm å legge på, og enda enklere å fjerne igjen Joda for all del.. bruker mye 3m produkt på dem jeg polerer stygge striper og når den er våt slipt etter lakk støv og div små feil i lakken. 3m fast cut er vel den som blir brukt minst. får ett veldig bra resultat med fine compound, hologram lakk er jeg ikke så plaget med. swiss wax var den best of show ja Kremt Kremt..... å bruke reisen polish så ultra deep shine funker fjell... tenkte at jeg måtte bare teste her en dag på min egen bil. blei ett helt annet resultat nå en når jeg kun brukte reisen polish og AG HD wax.. men men måtte nå bare teste denne kombinasjonen. skal prøve noen andre produkter på en merc å en audi a4 til helgen. skal våt slipe audi a4. jeg tar noen bilder før og etter så dere får se. dette skal gjøres med 3m produkter om det la seg gjøre og slipe ned og rubbe oppigjen. Er lett å slipe for mye å da er det gjort. hull i klarlakk er ikke noe suksess. bilen er lakket oppigjen. å det arbeidet der va elendig. hele bilen er full av appelsin hud. ser ut som om bilen er sprøytet med fyller så ikke slipt ned før lakk, bare kastet på ny farge.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Ser det er mange som har go greie på polering her. Har selv holdt på me polering i manger år. sluttet med det for ca 4 år siden. Jeg har brukt en del produkter oppigjenom åra. Dem produktene jeg bruker å synst funker best er: 1: 3M fine compound rubbing for de værste striper å lakk feil. (har prøvd mange å jeg synst denne er en av dem beste. men mann må bruke maskin for å få ett bra resultat) 2: 3M maskin glanse. Denne blir lakken utrolig blank og fin av, eneste minus er at er ikke er voks i den. så der må på voks etter behandling av den. Etter 3m behandling er det på med AutoGlym produkter. Har brukt AG de siste tre åra. steg 1: AG Reisen polish for og fylle dem små striper som ikke ble tatt i 3M runden. Steg 2: voks Ultra Deep Shine. Legger dette med maskin for å få det beste resultat å vame i lakken.(makita maskin) Steg 3: AG High Def wax med carnauba. Denne voksen gir ett heilt utrolig bra resultat. Lakken får en knall hard overflate. Bilen får en veldig fin shine å den varer i 6-8 månder, Denne voksen legges på for hand. Den er litt tung å legge men det er verdt det. Dette er ingen "Latmanns voks" når jeg da neste gang skal vaske bilen er det bare og spyle bilen med høytrykk. trenger ikke å bruke avfetting etter denne behandlingen. så er det fram med vaske hansken å Autoglym sin shampo . Da beholder glansen seg å bilen ser og føles like ny polert. Har brukt swiss wax show shine dette er jo en relativt dyr voks. kan nesten sammen ligne resultatet med AG sin HD wax, Så denne voksen er ett biligere alternativ enn en voks til snart 2000 kontra en til 798,-. AG HDW voks kan anbefales på det sterkeste. Jeg er stor fan av disse produkter som er nevnt over. Må bare kverulere litt: Hva du må bruke av polish kommer jo an på lakken. Går du på med roterende maskin og 3M Fine Compound på veldig myk lakk, så vil du slite mye med å fjerne hologrammene igjen. På en del av de steinhard BMW-lakkene vil Fine Compound ikke gjøre særlig nytte da du må videre på grovere skyts som Fast Cut (om du kjører 3M serien.) Autoglym sin Super Resin Polish er bra med tanke på å fylle riper, men hvorfor bruker Ultra Deep Shine etterpå, som er en polish (ikke voks) og da vil kunne fjerne noe av det som fylte igjen ripene. Virker vel mot sin virkning!? Og håndprodukter er ikke akkurat alltid like bra sammen med roterende maskiner, da mange av dem ikke er laget for noe varme. Swissvax har ikke noen "Show Shine", men er kanskje Concorso/Best of Show du tenker på, prisen tatt i betraktning. Ligger på ca 1600kr... Er en drøm å legge på, og enda enklere å fjerne igjen Joda for all del.. bruker mye 3m produkt på dem jeg polerer stygge striper og når den er våt slipt etter lakk støv og div små feil i lakken. 3m fast cut er vel den som blir brukt minst. får ett veldig bra resultat med fine compound, hologram lakk er jeg ikke så plaget med. swiss wax var den best of show ja Kremt Kremt..... å bruke reisen polish så ultra deep shine funker fjell... tenkte at jeg måtte bare teste her en dag på min egen bil. blei ett helt annet resultat nå en når jeg kun brukte reisen polish og AG HD wax.. men men måtte nå bare teste denne kombinasjonen. skal prøve noen andre produkter på en merc å en audi a4 til helgen. skal våt slipe audi a4. jeg tar noen bilder før og etter så dere får se. dette skal gjøres med 3m produkter om det la seg gjøre og slipe ned og rubbe oppigjen. Er lett å slipe for mye å da er det gjort. hull i klarlakk er ikke noe suksess. bilen er lakket oppigjen. å det arbeidet der va elendig. hele bilen er full av appelsin hud. ser ut som om bilen er sprøytet med fyller så ikke slipt ned før lakk, bare kastet på ny farge.... Avslutter du med "fine" i 3M Serien har du garantert hologrammer i visse vinkler og direkte sollys. Her er det Extra Fine Compound som gjelder , av og til (det skiller lakk typer farger osv) er det nok å avslutte med machine polish med en egen myk pad men som regel er det Extra Fine Compound som må til.(også med mykere pad) Etter denne omfattende prosessen har eg brukt AG sine produkter og det er for eg er fornøyd med dem, men er nyskjerrig på MG sine produkter også. Spesielt den som skal gi mindre støv på bilen, men hvordan skal ("detail" et eller annet.) brukes på bilen? noen som veit det.? skal en gni ut som polering og tørke av eller skal en bruke det med vann eller noe, veldig nyskjerrig på det. Og hvordan er tørkehånklær i forhold til AG sine pusseskinn? det som er veldig irriterende med AG pusseskinn når dei er litt brukt er at dei gir frå seg pusseskinn rester på bilen som en da må ta av med microfiber klut etterpå Ellers er High defenision voksen (AG) eg har brukt som avsluttende på bilene og den gir en fantastisk glans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2010 Avslutter du med "fine" i 3M Serien har du garantert hologrammer i visse vinkler og direkte sollys. Her er det Extra Fine Compound som gjelder , av og til (det skiller lakk typer farger osv) er det nok å avslutte med machine polish med en egen myk pad men som regel er det Extra Fine Compound som må til.(også med mykere pad) Etter denne omfattende prosessen har eg brukt AG sine produkter og det er for eg er fornøyd med dem, men er nyskjerrig på MG sine produkter også. Spesielt den som skal gi mindre støv på bilen, men hvordan skal ("detail" et eller annet.) brukes på bilen? noen som veit det.? skal en gni ut som polering og tørke av eller skal en bruke det med vann eller noe, veldig nyskjerrig på det. Og hvordan er tørkehånklær i forhold til AG sine pusseskinn? det som er veldig irriterende med AG pusseskinn når dei er litt brukt er at dei gir frå seg pusseskinn rester på bilen som en da må ta av med microfiber klut etterpå Ellers er High defenision voksen (AG) eg har brukt som avsluttende på bilene og den gir en fantastisk glans. Hva som er nødvendig å avslutte med kommer an på hvordan lakk du har. En del lakk er så hard at selv veldig grov polish og ull-pads klarer å avslutte så å si hologramfritt på roterende maskin, mens annen lakk er så å si umulig å få hologramfri selv med DA maskin og fiiiiin polish. BMW sin lakk er stort sett medium+ -> hard, så er ganske greie å jobbe med. Selvsagt unntak her også... Den "detail" greia du tenker på antar jeg er Meguiars Ultimate Quick Detailer. Den har noe antistatisk effekt slik at den gjør at støv ikke like lett setter seg på bilen. I tillegg gir den bra beading slik at lakken ser bra ut når det regner, og ikke minst ellers Fin å bruke etter vask og slik. Måten den brukes på er at du sprayer på, tørker/fordeler den ut med en microfiberklut, og deretter buffer den av med en tørr MF igjen (evnt andre siden av kluten du fordeler den med. Pass på at den ikke får tørke på lakken når du sprayer den på. Trenger ikke mye av den på bilen. 3-4 sprut på et helt panser er ofte nok, så en flaske holder lenge. Anbefaler på det sterkeste å kvitte deg med pusseskinn å gå over til micorfiber tørkehåndkler. Om ikke lakken er 100% fri for all forurensing vil du dra dette utover med pusseskinnet, og dermed ripe lakken. Selv om du har vasket bra kan støv osv som legger seg på lakken innen du tørker den være nok til å gi litt riper. I tillegg vil et bra tørkehåndkle klare å fjerne vann på en hel bil uten at du trenger å vri det engang. Holder myyyyye vann Velger du nå å gå for et microfiberhåndkle til tørking, styr unna Meguiars Water Magnet. Ja den er bedre enn et pusseskinn, men holder ikke på så mye vann og vil heller ikke fungere veldig bra så lenge. Finnes mange andre som er bedre (se første side for anbefalinger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 En skikkelig hologram-dödare er 3M Ultrafina SE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2010 Er veldig sant, MEN det er en del problemer med den også. Tror nok mange har brukt denne til å fjerne hologrammer, tatt en wipedown og deretter sjekket for hologrammer. Ser ikke noe, og dermed sier de seg fornøyd. Må huske på at det er MYE oljer i denne, og man må av og til ta både to og tre wipedowns før du faktisk har fjernet alle oljene og ser lakkens egentlig stand. Men ja, 3M UFSE er veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 3x IPA ok fremdeles ikke holo, men merker godt at det er mye olje i den ettersom det kan ligge en grå, slørete hinne igjen etter wipedown. 9 mnd senere har jeg funnet litt holo EN plass i direkte sollys, men det skyldes nok mest at dette var første forsøk med roterende. Har kjøpt 3M Kontrollspray som skal prøves i neste runde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Hva som er nødvendig å avslutte med kommer an på hvordan lakk du har. En del lakk er så hard at selv veldig grov polish og ull-pads klarer å avslutte så å si hologramfritt på roterende maskin, mens annen lakk er så å si umulig å få hologramfri selv med DA maskin og fiiiiin polish. BMW sin lakk er stort sett medium+ -> hard, så er ganske greie å jobbe med. Selvsagt unntak her også... Den "detail" greia du tenker på antar jeg er Meguiars Ultimate Quick Detailer. Den har noe antistatisk effekt slik at den gjør at støv ikke like lett setter seg på bilen. I tillegg gir den bra beading slik at lakken ser bra ut når det regner, og ikke minst ellers Fin å bruke etter vask og slik. Måten den brukes på er at du sprayer på, tørker/fordeler den ut med en microfiberklut, og deretter buffer den av med en tørr MF igjen (evnt andre siden av kluten du fordeler den med. Pass på at den ikke får tørke på lakken når du sprayer den på. Trenger ikke mye av den på bilen. 3-4 sprut på et helt panser er ofte nok, så en flaske holder lenge. Anbefaler på det sterkeste å kvitte deg med pusseskinn å gå over til micorfiber tørkehåndkler. Om ikke lakken er 100% fri for all forurensing vil du dra dette utover med pusseskinnet, og dermed ripe lakken. Selv om du har vasket bra kan støv osv som legger seg på lakken innen du tørker den være nok til å gi litt riper. I tillegg vil et bra tørkehåndkle klare å fjerne vann på en hel bil uten at du trenger å vri det engang. Holder myyyyye vann Velger du nå å gå for et microfiberhåndkle til tørking, styr unna Meguiars Water Magnet. Ja den er bedre enn et pusseskinn, men holder ikke på så mye vann og vil heller ikke fungere veldig bra så lenge. Finnes mange andre som er bedre (se første side for anbefalinger) Takk for info det var navnet ja (Meguiars Ultimate Quick Detailer) skal få kjøpt og teste den ut. helt håpløst med alt støvet på en mørk bil, ser jo alt. Er den bra mot blomster støv også eller er det noe en ikkje kan unngå? Denne skal eg prøve ut sammen med microfiberhåndkle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2010 Hjelper nok noe mot det også, men for all del, den holder ikke akkurat bilen helt ren for dette heller. Vil nok gjøre at det blir mindre støv på bilen, men du må fremdeles regne med å vaske bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffa Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 Avslutter du med "fine" i 3M Serien har du garantert hologrammer i visse vinkler og direkte sollys. Her er det Extra Fine Compound som gjelder , av og til (det skiller lakk typer farger osv) er det nok å avslutte med machine polish med en egen myk pad men som regel er det Extra Fine Compound som må til.(også med mykere pad) Etter denne omfattende prosessen har eg brukt AG sine produkter og det er for eg er fornøyd med dem, men er nyskjerrig på MG sine produkter også. Spesielt den som skal gi mindre støv på bilen, men hvordan skal ("detail" et eller annet.) brukes på bilen? noen som veit det.? skal en gni ut som polering og tørke av eller skal en bruke det med vann eller noe, veldig nyskjerrig på det. Og hvordan er tørkehånklær i forhold til AG sine pusseskinn? det som er veldig irriterende med AG pusseskinn når dei er litt brukt er at dei gir frå seg pusseskinn rester på bilen som en da må ta av med microfiber klut etterpå Ellers er High defenision voksen (AG) eg har brukt som avsluttende på bilene og den gir en fantastisk glans. Hva som er nødvendig å avslutte med kommer an på hvordan lakk du har. En del lakk er så hard at selv veldig grov polish og ull-pads klarer å avslutte så å si hologramfritt på roterende maskin, mens annen lakk er så å si umulig å få hologramfri selv med DA maskin og fiiiiin polish. BMW sin lakk er stort sett medium+ -> hard, så er ganske greie å jobbe med. Selvsagt unntak her også... Den "detail" greia du tenker på antar jeg er Meguiars Ultimate Quick Detailer. Den har noe antistatisk effekt slik at den gjør at støv ikke like lett setter seg på bilen. I tillegg gir den bra beading slik at lakken ser bra ut når det regner, og ikke minst ellers Fin å bruke etter vask og slik. Måten den brukes på er at du sprayer på, tørker/fordeler den ut med en microfiberklut, og deretter buffer den av med en tørr MF igjen (evnt andre siden av kluten du fordeler den med. Pass på at den ikke får tørke på lakken når du sprayer den på. Trenger ikke mye av den på bilen. 3-4 sprut på et helt panser er ofte nok, så en flaske holder lenge. Anbefaler på det sterkeste å kvitte deg med pusseskinn å gå over til micorfiber tørkehåndkler. Om ikke lakken er 100% fri for all forurensing vil du dra dette utover med pusseskinnet, og dermed ripe lakken. Selv om du har vasket bra kan støv osv som legger seg på lakken innen du tørker den være nok til å gi litt riper. I tillegg vil et bra tørkehåndkle klare å fjerne vann på en hel bil uten at du trenger å vri det engang. Holder myyyyye vann Velger du nå å gå for et microfiberhåndkle til tørking, styr unna Meguiars Water Magnet. Ja den er bedre enn et pusseskinn, men holder ikke på så mye vann og vil heller ikke fungere veldig bra så lenge. Finnes mange andre som er bedre (se første side for anbefalinger) Helt enig her ja... var i usa i påsken da var det rett inn på wall-mart å handel inn 60 stk microfiber kluter. koster jo ingen ting der borte. betalte vel 25 kr for 10 stk:) så hiv pusseskinnet i søpla, microfiber som er tingen nå... guds gave til oss som polerer biln:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 Heisveis! Jeg kan ingen ting om polering, og har derfor noen sprørsmål.. Jeg har fått Meguairs 3 step polish opplegg med produktene (håndprodukter): - DeepCrystal paint cleener - DeepCrystal polish - DeepCrystal carnauba wax Lest / hørt at etter vasken er det clay som er tingen. Hva anbefales her? Er denne god: http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... ucts_id=80 Hvordan legger dere på polish / voks, og fjerner det? Er denne anbefalt for å legg på? http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=352 Og denne for å ta av: http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=225 Kjøper også inn disse til vask: http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=360 http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=351 Ser det greit ut? Er det noe jeg har glemt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 En god avfetting både før og etter vask sparer både lakk, clay og krefter. Greie produkter selv om jeg ikke har prøvd noen av de selv. Cobra og Mothers har generelt bra produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Juni 20, 2010 Share Skrevet Juni 20, 2010 Å få bilen salgsklar/sommerklar... Bil: Black Metallic Z4 "2004 Meg å broderen har akkurat tatt en "Sjain" av bilen før salg, og brukt en del forskjellige produkter. Litt av det som har stått i garasjen, og litt ny-innkjøpt. Følgende har vist seg bra for den glade amatør: Vask: 2 ganger grundigt med TW extreme nano-teck shampo. Som alle sier, få bilen HELT ren før du starter annet arbeid! Gå over bilen med clay. Vi brukte MG clay med MG quick detailer spray. Ganske enkel jobb, egentlig. Fukt og gnikk. Motstand?mer quick detailer spray. Lakkrens: Hele bilen med "MG step 1" lakkrens. Gjer ett greit resultat, og er rimeligt rask å gå over bilen med. Polering: Siden vi var 2 stk om jobben, så startet vi med hver sin flaske poleringsmiddel. En "MG step 2" og en "Autoglym ultra deep shine". Her ble erfaringen at "autoglym" knuser MG sin polering. Småriper(som vaskeriper) som viste med MG, forsvant nesten helt med Autoglym. Massiv forskjell mellom de 2 produkta. Plast og gummilister: MG trim detailer. Får tilbake nesten alt av originalfarge. Men, erfaring viser at det ikkje er den som holder lengst. Interiør: MG Trimdetailer og Biltema cockpit-spray. Trimdetaileren til blanke flater, og biltema sin til resten. Biltema sin lukter også litt "Nybil". Motor: Vanlig vask, og MG trim detailer på svarte plastdetaljer. Felger: Biltema felgrengjøring Utstyr brukt: Turtle Nano-teck shampoo Mequiars clay og quick detailer(glidemiddel) Autoglym "ultra deep shine" Anbefales MG Step 2 polish" brukbar, men autoglym bedre. MG trim detailer, for plast og gummilister Biltema cockpit-shine Dressman klesrulle (for å få småsjit av cab`en) 4-5 biltema svamper uten såpe/voks 8 stk biltema microfiber kluter " 2 stk polish pads( for maskin, men brukt for hånd, gjør jobben enklere) Øl og tobakk (Valgfritt) Ble utroligt fornøyd med resultatet, og bilen ble mye bedre enn vi hadde drømt om Åja......Siste punkt blei misbrukt utover kvelden etter vi ble ferdige, og kl er 03.30, så sikkert glemte ting og skrivefeil...men det driter eg i Link til bilder og salgsannonse kommer......... http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=22978305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2010 Liker jo å kverulere litt, så har et par momenter med din post "tomasb" Meguiars Step 2 har ikke noen slipemidler i seg, så er ikke noen grunn til å "klage" på at den ikke fjerner riper. Den er ikke laget for å gjøre den det heller. Den skal "friske opp lakken" å gi den et bedre utseende ved å tilføre oljer og slik. Autoglym sin Ultra Deep Shine skjuler også mye riper. Tror ikke den har noen slipemidler den heller, men har midler i seg som gjør ripene mindre synlige. Pass på når det gjelder en del billige cocpit shine. Blir ikke gjevnt fordelt, og en del av dem gjør interiøret så shiny at det reflekterer mye sollys og gjør kjøreopplevelsen dårligere. Greiere med en som gir ett matt utseende. Men da jeg ikke har prøvd Biltemas cocpit shine vet jeg ikke hvordan denne er, men bare så du/dere er advart Biltemas felgrens er jeg 99% sikker på er syrebasert. Pass derfor på at den ikke blir liggende for lenge på felgene da de kan ødelegge dem. Anbefaler å heller bruke en som er syrefri Fraråder bruk av svamp da de fleste billige svamper ofte riper opp lakken ganske mye, da møkka som ligger på bilen bare blir dratt rundt i stedet for å bli tatt inn av vaskeredskapen og dermed hindrer slitasje på lakken. Samme med mye billige microfiber, da de gjerne riper. Er stor forskjell på kvaliteten. En grei sjekk er å teste microfiberen på en cd-plate, og se om de lager riper på den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå