Johnny.fjetland Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Hei alle sammen. Jet har en E 39 og den lyser at nå er det på tide med oje skifte/service Jeg har kjøpt olje og oljefilter, men lurte på om det var noe spesielt som jeg må huske når jeg skal nå skifte oljen. Er det bare å skru av bunn pluggen, tappe den tom, så skru på bunnpluggen igjen og sifte oljefilter, for så å fylle på med ny olje?? Håper noen kan hjelpe meg med dette, da jeg ikke har noe serlig peiling på bil, men har lyst til å lære enkelte ting.
largund Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Oljeskift er faktisk så enkelt så kos deg med arbeidet.
Otis Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Husk å nullstille service indikator etterpå. I tillegg må du huske å ikke ha tenningen på for å høre musikk, da brenner du i stykker oljenivå sensoren.
Johnny.fjetland Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 Hei igjen og takk for tipsene, men jeg lurte litt på om pluggen til giroljen ligger under også?? Er det rett plugg jeg tar dersom jeg tar den pluggen som er litt skråstilt???
Gjest Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 og kjør gjerne motoren varm først. løs oljefilteret før du åpner under. dette for å få ut så mye som mulig, også går det fortere. lykke til husk å få av den gamle kobberringen på bunnpluggen, før du setter på den nye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå