largund Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Er det noen som kan si noe om det finnes på markedet enheter som kan erstatte den originale BMW Professional Navi/Entertainment/Kjørecomputer med en ettermarkeds-enhet som fortsatt gir meg tilgang til alle BMW-funksjonene? Jeg har nemlig veldig lyst på muligheten til å spille av MP3 osv i bilen og ikke nødvendigvis via cd-veksleren der bak. Men jeg vil også beholde alle funksjoner som er i den originale enheten. Min enhet har den lille skjermen. En kollega av meg har en 03 E46 med den store skjermen. Finnes disse med MP3-avpiller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Ja de finnes med MP3 spiller, men hvorfor ikke bare ordne deg en AUX inngang? Så kan du spille fra en MP3 spiller av alle slag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Selve skjermen kan ikke spille noe som helst, men du kan få de med vanlig cd-spiller bak istedenfor kasettspiller. Det er også mulig å kjøpe cd-veksler fra en forholdsvis ny e46, disse kan lese MP3-cd-er. Foruten disse løsningene kan du erstatte cd-veksleren med et iPod-grensesnitt, eller en sak som kan spille MP3- fra f.eks. en memory stick, du vil da få artist, navn på sang etc. opp på skjermen og du kan styre dette via rattet. Det er også mulig å koble til en vanlig 3,5mm aux på cd-vekslerinngangen eller bytte radiomodul til en nyere versjon som har denne funksjonen innebygget, men du må da styre alt fra selve MP3-spilleren. Jeg benytter meg av en Intravee II-modul som gjør at jeg kan benytte meg av Alpine-utstyr på det originale systemet. Jeg har koblet iPhonen min opp mot dette, og da ser det slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2010 Snakker dette sammen med andre enheter enn Ipod/Iphone? Jeg har en Nokia 5800 Express-Music og er ikke fremmed for å bruke den som musikkavspiller i bilen såfremst den kan koples til på en enkel måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Jeg vet ikke om andre spillere har noen mulighet for å kobles til ekstrautstyr slik som Apple sine produkter har, men jeg tviler. Det du sikkert kan gjøre er å koble telefonen til via vanlig 3,5mm jack ("hodetelefontilkobling"), men da må du styre alt fra telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Kansje dette kan være et alternativ: http://www.qwt.no/storefront.php?pid=4543 http://www.dynavin.com Vet ikke om den støtter noen av di originale bmw funksjonene, men har mye annet kjekt utstyr. Kommer til å kjøpe meg en jeg sikkert, når den kommer til e38/e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320da Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 denn har jeg og tenkt og kjøpe.. men har hørt mye rart om den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 denn har jeg og tenkt og kjøpe.. men har hørt mye rart om den... hva har du hørt om den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Du har vel ikke BMW Pro navi hvis du ikke har den store skjermen? Det finnes en erstatningsenhet som er laget for å se ut som den originale 16:9 navien og passe inn i samme "2-DINish" slot. Ser ikke fullt så bra ut som den originale 16:9 enheten, men absolutt et alternativ, spesielt om man ikke har den 16:9-skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2010 Det står i utstyrslista at min 4:3-skjerm er professional. Lurer på om ikke denne skjermstørrelsen var proff før facelift... Hvilken erstatningsenhet tenker du på? Kan du komme med linker eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320da Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 denn har jeg og tenkt og kjøpe.. men har hørt mye rart om den... hva har du hørt om den da? http://forum.e46fanatics.com/showthread ... ht=dynavin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Aha. Trodde du mente den lille business-skjermen på radioen. 16:9-skjermen er bare en nyere variant av den du har ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 Jeg vurderer også noe i denne duren. Den til Dynavin virket jo meget lovende.. Må jo være et super alternativ for oss uten navi i det hele tatt? Så slipper man sugekoppen på frontruta, mener jeg =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå