mhane Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Vel, Passaten taper seg vel ganske bra de første åra, er jo en del Passater å velge mellom etterhvert. Uansett ett greit valg det, ihvertfall hvis en trenger 4motion. Vurderte det selv også, før jeg endte opp med en XC-70. Hadde kanskje vært en ide å endre trådnavnet fra "skal bli pappa" til "skal bli pappa, stasjonsvogn og barnesete" eller noe lignende. Det er jo familiebiler og barneseter + alt som hører med, som diskuteres her og da er jo tråden mer "i henhold" også
mrmpower Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Vel, Passaten taper seg vel ganske bra de første åra, er jo en del Passater å velge mellom etterhvert. Uansett ett greit valg det, ihvertfall hvis en trenger 4motion. Vurderte det selv også, før jeg endte opp med en XC-70. Hadde kanskje vært en ide å endre trådnavnet fra "skal bli pappa" til "skal bli pappa, stasjonsvogn og barnesete" eller noe lignende. Det er jo familiebiler og barneseter + alt som hører med, som diskuteres her og da er jo tråden mer "i henhold" også ikke dumt du skal gjøre det
ullsokken Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Hiver med på denne tråden, da jeg trenger litt info selv.Fikk samme beskjeden for litt siden. termin rundt 29 oktober Har heldigvis en e39 stv nå. Men har ikke isofix greiene. Hvilke barnesete/stoler anbefaler dere da? Har hørt mye bra om maxi cosi. Kunne tenke meg et slikt sete som er lett å ta ut og bære med seg for eks inn i butikk, og som lett kan klikkes i basen igjen, uten å måtte sette på setebelter hver gang. Så i dag at dette klikk systemet som har en base som sitter i bilen kan man også kjøpe andre tilleggs utstyr som stativ med hjul sånn at det blir barnevogn. Alt er jo ganske dyrt men der igjen veldig enkelt, praktisk og sparer masse plass enn å dra med seg en sånn stor barnevogn.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Hvem sier at E-46 med barnevogn og barneseter er dårlig kombinasjon? http://home.online.no/~krimp/sweb/SmaabarnOgBMWRev2.pdf
BimmerE46 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Ganske praktisk og lurt system ja. Synd jeg ikke har isofix i baksetene, men det finnes andre systemer. Isofix kom visst rett etter årsmodellen min.
ullsokken Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Hvem sier at E-46 med barnevogn og barneseter er dårlig kombinasjon?http://home.online.no/~krimp/sweb/SmaabarnOgBMWRev2.pdf Oi, hvem var det som sa det? Nei ingen som sa det.. Fin side Hmm.. egne BMW solskjermere til sidevinduene likte jeg.
BimmerE46 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Solskjermer, eller enkelt og greit tone rutene noe som dette. Eller mørkere, da jeg på dette bilde har kun 35% soting!
doffa Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 jeg kjøpte en 320d 2005 touring t kona da vi skulle ha i fjor juni. Der kjøpte jeg recaro baby sete og base. Byttet nettopp nå til en fremover vendt sete i recaro å er kjempe fornøyd med dem setene. plassen i bilen er ikke å ille som folk skal ha det til. god kjørekomfort er der oxo. ingen ting og klage på egentlig. men om jeg selv skulle valgt bilen så hadde det blitt en e60 535d, god plass til vogn og bagage, men den ble for stor til min bedre halvdel. så da blei det en e46 å angre ikke på det ett sekund egentlig. P.S å dere som skal ha barn snart. gle dere... dette er noe av det største som skjer i ditt liv. heilt uvirkelig å plutselig sitter der med en liten krabat i armen:) så gutter lykke til å kos dere med barnet som kommer.
steinar84 Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 P.S å dere som skal ha barn snart. gle dere... dette er noe av det største som skjer i ditt liv. heilt uvirkelig å plutselig sitter der med en liten krabat i armen:) så gutter lykke til å kos dere med barnet som kommer. +1
BimmerE46 Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Da var vi på ultralyd i dag og fikk høre at alt stod bra til med den lille i magen hjerte, hode, hjerne, bein, armer, rygg og mage, munn og øyer, alt var som det skulle være. Og det ble en gutt Moro å se om han liker BMW eller Volvo 240, håper ikke det siste hehe
Chris_325iM Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Det har alt med miljøet å gjøre! bare gjør guttungen selvsikker på at BMW er bra og pass på at han ikke henger med Volvo huer, så løser det seg nok! Jeg er litt mer i tvil på om jeg klarer å gjøre min kommende datter så bil interessert med det kvinnfolket jeg har i huset! hehe går alt for mye i klær og sko og alt det jenter måtte interessere seg for! Kjente jeg ble litt "sjalu" da naboen kjøpte traktor med tråpedaler og gravemaskin bakpå til guttungen, med støttebein og greier! når jeg så den i sandkassa så skjønte jeg at det må bli gutt neste gang! hehe
BimmerE46 Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Hehe, jepp er bare å ha guttungen mest mulig ute i garasjen og på bmw treffene Det er jo veldig trivelig med ei lita jente også da, kan hende ho heller over på bil ho
larserso Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 jeg kjøpte en 320d 2005 touring t kona da vi skulle ha i fjor juni. Der kjøpte jeg recaro baby sete og base. Byttet nettopp nå til en fremover vendt sete i recaro å er kjempe fornøyd med dem setene. plassen i bilen er ikke å ille som folk skal ha det til. god kjørekomfort er der oxo. ingen ting og klage på egentlig. . Har du en ettåring sittende forovervendt i bilen? Da ville jeg snudd setet så han/hun sitter bakovervendt i hvertfall 2-3 år til: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10008065 Vi sitter heller trangt som voksne enn at den lille skal sitte farlig. Og ja, da er en E46 liten, ikke kom og fortell meg noe annet. Vi har ei jente på 17 mnd og hun skal sitte bakovervendt til hun er minst 3 år da vi ikke går på kompromis med sikkerheten. Kan vel forøvrig legge til at Recaro har fått ganske regelrett slakt i enkelte kollisjonstester da bl.a. seter har løsnet fra Isofix-festene med fatale følger.
Chris_325iM Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Hehe, jepp er bare å ha guttungen mest mulig ute i garasjen og på bmw treffene Det er jo veldig trivelig med ei lita jente også da, kan hende ho heller over på bil ho sant det, jeg får stjele hu med meg når jeg drar på treff, så kanskje hu kan lære av pappa! hehe Mulig det blir en E39 touring på meg snart, var å så på en med gåen motor, 99mod 520i som er rustfri (tatt i betrakning at den er 11år) men ikke noe nevneverdig, den har skinn, tv navi, pdc foran og bak, xenon, el ratt o.l Kompis av meg har motor liggende, så lurer på å bli enig med hu dama om en hyggelig pris for "vraket" hehe
smez Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 jeg har en guttunge på 1år og e46 touring. den holder til oss. ja det blir litt dårlig plass med vogna men har aldri oplevd å ikke få plass til det jeg skal ha med.. når det gjelder barne sete anbfaler jeg maxicosi som første sete og så gå opp til besafe easy combi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå