Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens :) fikk vite at jeg skal bli pappa forige helg :) termin 10 januar :shock: mye som går igjennom oppi hode nå :P må nokk gå til inkjøp av familievogn, har egentli ikke lyst til og ta opp så stort lån i banken, tenke på en e36 318i touring, for de er ikke så dyr, men igjenn så er det noe støy i e36, og ikke så mye plass, en e46 er heller ikke så stor, men kansje litt dyrere en e39, spørst modell såklart :P

prøvde kjørte en 97 mod e39 for 2 dager siden, og for en hærlig bil :shock: den hadde svart skinn intriør, med sølv listverk inni, m-tech runt om bilen, hurtig kobling til barne sete, bilen er sølv, 18" nye felger, helt ny opplakert, utnom taket, rullet 182k, en drømm og kjøre :)

han ville ha 117k for bilen.

har en e36m3 og, men vill gjøre alt for og ikke selge den, for det er jo pappas bil 8):lol:

e36 touring, litt billigere, mye støy inni bilen, tenker da på den lille som kommer, og tilfelle det skulle skje en ulykke så kommer ikke e36 så godt ut

e46 touring, har egentli ikke så mye kunskap om dem, hvordan er støy, komfort, plass? og hvordan kommer den ut i en krasj/ulykke?

e39 touring, større plass en 3 serien, kunne ikke klage på støy nivåe fra den, veldi go komfort, hvordan kunne den komme ut i en ulykke i forhold til e36, e46?

har aldri tenkt som dette før, menn når du får ansvar for en liten en, så kommer de rareste tanker :P

bare del deres tanker om bilene :D

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Grattis som vordende far : )E36 touring er ingen familie bil! ikke e46 heller. Altfor små innvendige, både bagasjerom og til bakovervendt barnesete. Du kommer til å angre etterhvert om du går for en av de. Da er e39 en annen verden , hvis du på død og liv må ha bmw : ) Ville heller gått for en passat 3BG , 3C , Touran, A6, nyere avensis,e39,eller en nyere mondeo om du vil komme rimelig ut av det. Masse plass i disse, og god sikkerhet. E36 hadde jeg aldri turt og hatt som fast familiebil !

Skrevet

Gratulerer som kommende pappa :)

E39 er nok en fin familiebil :) ikke så kostbare heller ;)

Men hvordan moderatorene setter pris på denne tråden vet jeg ikke.. Er vell tulletråd materiale :)

Skrevet

Gratulerer så mye! :D må si meg enig i at E36 nok ikke er den beste bilen til småbarns-familier, det blir litt trangt og den kommer ikke spesielt godt utav en kollisjon.

Skrevet

Hiver med på denne tråden, da jeg trenger litt info selv.

Fikk samme beskjeden for litt siden. termin rundt 29 oktober :)

Har heldigvis en e39 stv nå. Men har ikke isofix greiene.

Hvilke barnesete/stoler anbefaler dere da? Har hørt mye bra om maxi cosi.

Kunne tenke meg et slikt sete som er lett å ta ut og bære med seg for eks inn i butikk, og som lett kan klikkes i basen igjen, uten å måtte sette på setebelter hver gang.

Skrevet

Gratulerer! :applause::applause::applause:

Ikke kjøp Emmaljunga ihvertfall. Slaktet i alle tester den har vært med på. Var inne med basen vår for ettermontering av bedre deler, men stolte liksom aldri på den stolen. Er jo ikke noe man kødder med, den sikkerheten. Base er ihvertfall å anbefale uansett. Veldig kjekt å kunne ta med stolen inn og ut. Lettere å montere junior i stolen hjemme og bære han i stolen ut til bilen for å si det sånn. Men som sagt: hold deg unna Emmaljunga er min mening ihvertfall.

Skrevet

Gratulerer som kommende pappa! var det planlagt? eller positiv overaskelse? :)

Vi også venter en liten knott rundt 4. Oktober :)

Lurer selv litt på hva jeg skal anskaffe som fam. bil, E36 coupe er liksom ikke helt det store hehe! faller vel på en E39 til slutt tenker jeg...

Noen som har erfaring med E39 og familie liv? har kjørt stort sett alt fra rusten 520i til 530DAT m-tec til M5, men aldri vært så opptatt av å teste hvor god plass det er til barnevogn :P Er det sånn at man MÅ ha touring for at det skal gå an? eller er sedan også mulig å bruke? fysen på en 520i 2.2 facelift med skinn... men det må jo stemme med lommebok osv. :P

Skrevet
Hiver med på denne tråden, da jeg trenger litt info selv.

Fikk samme beskjeden for litt siden. termin rundt 29 oktober :)

Har heldigvis en e39 stv nå. Men har ikke isofix greiene.

Hvilke barnesete/stoler anbefaler dere da? Har hørt mye bra om maxi cosi.

Kunne tenke meg et slikt sete som er lett å ta ut og bære med seg for eks inn i butikk, og som lett kan klikkes i basen igjen, uten å måtte sette på setebelter hver gang.

Grattis gutter :)

Er fint alle andre skal ha unger når jeg ikke skal :D

Når det gjelder barneseter har jeg ikke peiling. Men som du sier med disse klikk systemene så ser de veldig kjekke ut. http://www.maxi-cosi.com/no-no/bilseter/baby ta en titt her de har sånt. Burde også ta en titt på http://www.tv2underholdning.no/hjelperd ... 68753.html for å se hva som er dritt og ikke.

Jeg blir tante Juli, gleder meg bare til det jeg nesten :P Kjekt å bare kunne lempe ungen over på søstern når den skriker, griner og driter så kan jeg bare gå ;) Skal bli guttejente, hihihih..

Skrevet

Gratulerer så mye med nyhetene, blir selv pappa til en liten gutt unge som vi venter i 8 September :D. 3 serie blir nok liten hvis du skal ha med barnevogn får med deg lite, sitter selv i vurdering av E39 da den jeg har blir altfor liten og trang. har prøvd ut E36 stasjonsvogn og E46 stasjonsvogn merker det blir rimelig trangt om plassen i disse bilene. Fikk godt med plass i E39 til barnevogn og litt ekstra varer.

Skrevet

Grattis gutter! :D

Ble selv pappa for 15 måneder siden, og hatt det veldig gøy (lite søvn, mye bleier, men ville ikke bytta det bort!) siden da, tiden går kjempefort!

Jeg har i tidligere tråder som dette anbefalt Maxi Cosi cabriofix med base. Det fine med den basen, er at den har isofix, men funker veldig godt uten også. Basen gjør at du bare kan ta ut setet med ett håndgrep når du skal rundt, fremfor å styre med belter etc. Du kommer til å trenge et speil å sette på nakkestøtta bak også,så du ser poden :) Vil for øvrig fraråde eldre 3-serie pga kollisjonssikkerhet, E46 er ikke ille, men E39 er en større og hakket sikrere bil.

Lite stalltips til dere begge; meld dere inn i alle de "babyklubbene" til libero,rimi,apoteket etc. Da får dere noen pakker fra dem alle sammen med bleier,salver,smokker og diverse, helt gratis ;) Faktisk ganske mye bra stæsj når man legger sammen alle pakkene.

Skrevet

kan varmt anbefale e39 touring. den jeg hadde var helt fantastisk å kjøre, og godt støydempet. vil tro den er hakket bedre kollisjonsmessig enn en 3serie også.

dessuten begynne de å bli billige, så tror nok du kan få mye bil for pengene. men viktig å kjøpe en bil som er god ivaretatt med servicehefte osv

Skrevet
Gratulerer som kommende pappa! var det planlagt? eller positiv overaskelse? :)

Vi også venter en liten knott rundt 4. Oktober :)

Lurer selv litt på hva jeg skal anskaffe som fam. bil, E36 coupe er liksom ikke helt det store hehe! faller vel på en E39 til slutt tenker jeg...

Noen som har erfaring med E39 og familie liv? har kjørt stort sett alt fra rusten 520i til 530DAT m-tec til M5, men aldri vært så opptatt av å teste hvor god plass det er til barnevogn :P Er det sånn at man MÅ ha touring for at det skal gå an? eller er sedan også mulig å bruke? fysen på en 520i 2.2 facelift med skinn... men det må jo stemme med lommebok osv. :P

Takk takk :) Var på en måte planlagt og positiv overraskelse hvis det går ann å si det slik :)

Gratulerer så mye med nyhetene, blir selv pappa til en liten gutt unge som vi venter i 8 September :D. 3 serie blir nok liten hvis du skal ha med barnevogn får med deg lite, sitter selv i vurdering av E39 da den jeg har blir altfor liten og trang. har prøvd ut E36 stasjonsvogn og E46 stasjonsvogn merker det blir rimelig trangt om plassen i disse bilene. Fikk godt med plass i E39 til barnevogn og litt ekstra varer.
Gratulerer! :applause: :applause: :applause:

Ikke kjøp Emmaljunga ihvertfall. Slaktet i alle tester den har vært med på. Var inne med basen vår for ettermontering av bedre deler, men stolte liksom aldri på den stolen. Er jo ikke noe man kødder med, den sikkerheten. Base er ihvertfall å anbefale uansett. Veldig kjekt å kunne ta med stolen inn og ut. Lettere å montere junior i stolen hjemme og bære han i stolen ut til bilen for å si det sånn. Men som sagt: hold deg unna Emmaljunga er min mening ihvertfall.

Gratulerer til mrmpower og BimmerE46 med de gode nyhetene :)

Takk takk :)

Grattis gutter :)

Er fint alle andre skal ha unger når jeg ikke skal :D

Når det gjelder barneseter har jeg ikke peiling. Men som du sier med disse klikk systemene så ser de veldig kjekke ut. http://www.maxi-cosi.com/no-no/bilseter/baby ta en titt her de har sånt. Burde også ta en titt på http://www.tv2underholdning.no/hjelperd ... 68753.html for å se hva som er dritt og ikke.

Jeg blir tante Juli, gleder meg bare til det jeg nesten :P Kjekt å bare kunne lempe ungen over på søstern når den skriker, griner og driter så kan jeg bare gå ;) Skal bli guttejente, hihihih..

Takk skal du ha ja.

Grattis gutter! :D

Ble selv pappa for 15 måneder siden, og hatt det veldig gøy (lite søvn, mye bleier, men ville ikke bytta det bort!) siden da, tiden går kjempefort!

Jeg har i tidligere tråder som dette anbefalt Maxi Cosi cabriofix med base. Det fine med den basen, er at den har isofix, men funker veldig godt uten også. Basen gjør at du bare kan ta ut setet med ett håndgrep når du skal rundt, fremfor å styre med belter etc. Du kommer til å trenge et speil å sette på nakkestøtta bak også,så du ser poden :) Vil for øvrig fraråde eldre 3-serie pga kollisjonssikkerhet, E46 er ikke ille, men E39 er en større og hakket sikrere bil.

Lite stalltips til dere begge; meld dere inn i alle de "babyklubbene" til libero,rimi,apoteket etc. Da får dere noen pakker fra dem alle sammen med bleier,salver,smokker og diverse, helt gratis ;) Faktisk ganske mye bra stæsj når man legger sammen alle pakkene.

Takk for det :)

Men jeg har ikke isofox fester i bilen, kan man da bruke Maxi Cosi cabriofix?

Har ikke vært bort i dette før, og vil ikke kjøpe noe tull eller udugelige greier.

Så GS hadde noen recaro stoler, men har noen hørt/sett/erfart noe med de recaro stolene til baby?

PS! Kan anbefale E39 til dette formålet ja, god bil, stor bil, komfortabel bil, og ikke minst trygg. Bruker min e39 til alt, og skal snart begynne å bruke den som familiebil også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...