Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nylig kjøpt meg en 91' bmw 520 E34.

Speedometeret er defekt i denne, men nåla går opp og ned når tenninga skrus på/av og samt når jeg kjører den "feiltest modusen" som kommer når man holder inne tripteller nullstilleren og vrir om tenninga.

Jeg har ikke så mye peiling på bmw, så håper noen av dere vet om antagelige årsaker, og/eller metoder for å feilsøke dette.

På forhånd takk:)

Skrevet

Det sitter en kontakt i bakakslinga på disse, som leser av hastigheten. Ofte er det eir og dårlig kontakt som gjør at speedometeret ikke virker.

• 5 years later...
Skrevet

Det sitter en kontakt i bakakslinga på disse, som leser av hastigheten. Ofte er det eir og dårlig kontakt som gjør at speedometeret ikke virker.

Veit du ka som må gjørast for å fiksa det?  må kontakta byttast ut eller e det mulig å ta den ut og eventuelt reingjøre den?

Skrevet

Kan også være dårlig kontakt ett sted bak i printplata inni speedometerhuset. Mitt speedometer virket ikke, men turteller og kilometertellern virket å så lenge kilometertellern virker er det ikke sensoren bak i diffen som er gåen. I mitt tilfelle kjøpte jeg bare ett nytt brukt speedometer, sjekk selvsagt alle kontakter og slikt først men hjelper det ikke så er det ikke noe å styre med. Ett brukt speedometer koster ca 500 kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...