Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
føler jeg har samme problemet jeg å.. den virker "lat" på lavt turtall.. so hold denne tråden oppdatert da :D

Hmm, ja men kan ikkje du og ta den 80-120 kmt testen på ei heilt flat strekke i både 4 og 5 gir og skrive det her?? Hadde vore kjempe flott :D

Skrevet
Hvor store/tunge felger har du?

De har nok mer å si på ytelsen enn du tror. Merker veldig godt forskjell fra 18 til 20-tom selv.

Har 18" 8.5" 9.5". Alpina replica frå gs. Ikkje so lette akkurat. Men syns det er rart at f.eks en passat 1.9tdi med 310Nm skal bruke fleire sekunder mindre frå 80-120kmt. 30Nm er no ikkje so himla mykje. Viss bilen går som den skal so er iallfall 320d slapp når man ligger i området rundt 100kmt

Skrevet

Dreiemomentet forteller ikke hele historien... drivverkets utveksling, motorens effektutvikling og ikke minst rullemotstanden har også stor betydning når det gjelder akselerasjonen. Du vil helt sikkert merke at bilen virker hurtigere hvis du prøver 15" eller 16" felger (195/65-15 vs. 205/55-16). Hvis bilen klarer 80-120 Km/t på ca. 13 sekunder i 5. gear er alt normalt... hurtigere er en 320d med 136 HK ikke.

Skrevet
Hmm, syns det er vanvittig tregt. Tenker da på passat 1.9tdi til sammenligning. Den klarer 80-120 på 7-8 sekunder i 4gir. Vil eg oppnå mykje bedre resultat om eg chipper bilen?

Ja som eg nevnte tildligere. Vil eg merke en kraftig forskjell om eg chipper bilen?

Vil bilen bli eit par sekunder raskere? Forbruk? Har vurdert chipping lenge, men er usikker på om clutchen tåler det. Og om det verdt pengene.

Skrevet

hei igjen, har nå testet litt..

4gir, 80 - 120kmt = ca 10sek

5gir, 80 - 120kmt = ca 13-14 sek

men føler fortsatt jeg har dårli bunndrag.. jeg har M47N, 150hk...

Skrevet
hei igjen, har nå testet litt..

4gir, 80 - 120kmt = ca 10sek

5gir, 80 - 120kmt = ca 13-14 sek

men føler fortsatt jeg har dårli bunndrag.. jeg har M47N, 150hk...

E46 320d med 136 HK og 150 HK er to forskjellige historier når det gjelder akselerasjoner. Din bil skal iht. BMW klare 80-120 Km/t på ca. 10,5 sekunder i 5. gear. Altså 2-3 sekunder hurtigere enn E46 320d med 136 HK. Din bil er med andre ord dessverre ikke så hurtig som den skal være.

Skrevet

kan det ha noe med att bilen vibrerer veldig på tomgang? er ganske lett å kvele den også.. :S

hvilken sensor er det som sitter på det røret som går opp til insuget? ett stålrør der med en sensor på, der ser det ut som den har en liten lekasje.. er sot rundt føleren.. :o

Skrevet

Har ikkje peiling, men kan det vere sensor til egr ventilen du snakker om? Å bytte sensoren er iallfall et must vist det er feil med den. Bilen din skal gå endel bedre enn det du beskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...