Gå til innhold

::-E87 ///M Le-mans blå-::


 Share

Anbefalte innlegg

... Tenker litt høyt her nå, regner med at det går greit :) ...

Hyggelig med lange innlegg. Innlegget blir jo heller ikke lenger av litt tekst, pga all info på venstre side :)

Lurer på om det beste for stussen er å kjøpe et sett...Du har kanskje sett denne tråden:http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=174765? Sikkert mer holdbart med et komplett sett enn diverse sveising, men så koster det jo noe mer også...

Full m-sport vil du nok ikke angre på, synes det gjør stor forskjell. Men hvis du kan vente og spare til ny er nok det like greit, tror nok den er lettsolgt uansett med bra utstyr og god motor:) Er motorstyringen gjort om?

Ikke byttet pærer i tåkelys, synes det lyser ganske ålreit, men tar gjerne imot tips! De nye er mye bedre på dagtid!

EDIT: Se video!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja har sett den tråden. :) Skal en tur til tyskland og besøke noen venner i sommer, kommer mest sannsynlig til å ta bilen da, så da er det mulig jeg får fikset på litt der nede. Både m-sport og eksos blir vurdert da, regner med at det er mye å spare!

Hadde trim på, men den er nå tatt av pga endel feil, den koblet ut og inn, samt at jeg fikk en del problemer med partikkelfilteret. Blir vel mest sannsynlig en tur bort til TRF-Terje, og litt ny programvare der.

Blir nok GS sine led i AE og noen hvite halogen pærer i tåke. mener GS skal ha noen gode pærer der?

PS: en kort DIY er alltid å sette pris på. Vil nok komme flere andre som lurer på det samme etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder i sola her om dagen 8)

Helt uredigert disse altså,har ikke tid eller photoshop om dagen...

yqjlj507tit5hrhd2325.jpg

bl6hvs3nsqjei9jb7ak5_thumb.jpg0pawcnus2dsmz3ig6ok3_thumb.jpgkcf5n849hxmdxb92hwac_thumb.jpgg4gti9m45nqwm0toivro_thumb.jpg

Bilen har fått AG tar remover, paint renovator, bilthamber clay, AG deep shine polish og HD WAX. Og glass polish til slutt. Også fått ny olje for sommeren og byttet et styrestag, så nå kan sommerferien bare komme :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Nå er våren her, og da var det stas å bytte hjul. Fordi jekken er litt for høy til å komme under bilen tok det litt lenger tid enn beregnet, men synes resultatet var verdt strevet, etter å hatt de litt triste 16" i vinter. Men har vært storfornøyd med dekkene (nye goodyear). Slik har bilen sett ut i vinter:

echmlzl0p91ug7o36l5k.jpg

Og her er bilen med nye hjul!

2pmbmtk8xssrq3nvsa3c.jpg

24meqlsoog40jmy683ge.jpg

Nå om dagen sliter jeg med ettervirkningene av innbrudd i bilen. De fleste rutene er skiftet, og i den forbindelse har ikke verkstedet ryddet bort glasset i dørene, som gjør at vinduet blir ripet når det kjøres opp og ned. Utrolig hvor glasset havner, bilen er grundig rengjort, men likevel finner jeg glass på mer bortgjemte steder, hehe:

on1n2tbgaw1n614ls5ku_thumb.jpg

Og i tillegg er lyden i dørene borte, var tilsynelatende for mye jobb å koble de til igjen når panelene ble satt tilbake.... Men det skal det nok bli en ordning på, og utvendig er den jo absolutt på vei mot våren! Skal få en skikkelig vask og kanskje en oppfriskning av voksen.

Annet som trengs er nye parklys, gjerne BMW sportsantenne, også hadde det egentlig gjort seg med annen eksos, men det blir kanskje vel kostbart. (Er ikke flink nok til å gjøre det selv...) Også del av vårsjauen er veivhusventilasjonsfilter og motorolje, selvfølgelig.

Lurer også på om det kunne vært noe med tonede blinklys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og i serien, 'hvor dum var du igår', bringer jeg her en flau liten hverdagshistorie, med undertegnede i hovedrollen, dessverre...

Den ene park-pæra virker dårlig, så inspirert av andre valgte jeg å bestille et nytt sett fra Autolights.no. (Det er dårlig kontakt i ledningen, så lyset slår seg av og på hele tiden :( )

Slik ser lyset ut i dag, når det virker....:

5jatavk8hne1mxkq50gh_thumb.jpg

Her er pærene jeg har idag, fra GS Bildeler.

s3z6cbd0g1e5z0zs10mk_thumb.jpg

Har vært fornøyd med lyset, men fra Autolights er det lovet mer, med ny sterkere type.

Her er pærer mottatt fra Autolights.

80thla6z5xxyisy5gvuc_thumb.jpg

Kan tror jeg blir skuffet når jeg oppdager at jeg har fått en type jeg ikke kan forstå kan passe til E87 i det hele tatt!

Se forskjell på kontakter.

Ledning til venstre passer mot bilen.

dqu7ooqsc1a0trwwtl2v_thumb.jpg

Så nå trodde jeg det skulle bli angrerettskjema, returporto og bestille nye. Dobbeltæsj!! Trengte disse før helgen... :x

Men så så jeg på bildet fra Autolights:

dh5upe6zgwrj7gtvusi9_thumb.jpg

Og jeg så på nytt på esken jeg hadde fått, og voila, under eggepappen finner jeg gull:

g6sbigvhbw9mrr55wy8q_thumb.jpg

#-o Jeg har altså sittet nede i garasjen med hendene nedi motorrommet og fikla og dratt ut pære, men greid å lete litt i den lille esken fra den pliktoppfyllende nettbutikken, nei, DET har jeg ikke klart! :shock: Litt mye ledninger, menmen, nå skal det sikkert bli lys!

Så, selvom jeg heldigvis ikke har rukket å klage enda, men rakk å oppdage min egen dumhet før jeg sendte pakken i retur, beklager til autolights for at jeg tvilte!

Og på tampen ros til Autolights for rask levering, pakken ble sendt samme dag som bestilling :applause:

EDIT: Pære er montert, og lyser, men ser ingen forskjell i lysstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

På søndag var det duket for vinterklargjøring. På programmet var vask etter (nesten) alle kunstens regler, clay, polering, og voks. Hadde kjøpt litt nye produkter for anledningen: 4vp6ozjewenqnhjwf7ah_thumb.jpg

Deilig med beskyttet lakk før været blir skikkelig dårlig. I år ble det rens med bilthamber clay, autoglyms ultra deep shine som polish og Collinite 476 som LSP. Spent på hvordan holdbarheten blir i vinter.

v01b9l738fb2vemdgl87.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...