Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld.

Lang tids leser på forumet, førstegangs poster :)

Har en -01 E46 som jeg kjøpte for ett par måneder siden. Hadde den på NAF, hvor den kun fikk noen småfeil.

Men så finner jeg ut at når jeg skal parkere bilen i bakke og setter den i gir, så "slipper" den på girene, slik at jeg må sette på handbrekket for at bilen skal stå i ro. Den kan stå i gir, så gir liksom giret etter, og hopper over til neste tagg for så å fortsette til neste. Den kommer til ro, står i 2-3 sekunder før den siger nedover igjen.

Noen som har noen ideer om hva det kan være? Vil helst slippe å kjøre på verksted..^^

Skrevet

Om den slipper på første gir, så gjør den det på andre gir også.

Men det høres jo ut som bakken er veldig bratt da!

Skrevet

Nei, er akkurat det. Bakkene er jo ikke nå spessielt bratt, kanskje 15/20 grader. Skal ikke mye til før den slipper. Det, kombinert med at jeg har hatt handbrekk"ras" så kan jeg ikke parkere i bakker lengre med god samvittighet ^^

Skrevet

Nåja, 15-20 grader er jo bra det. Noen biler er litt forskjellige, det avhenger jo hvilken utveksling de har på giret.

Skrevet

Kompis av meg hadde en E46 '99 sedan, og han syntes det var rart at den skulle slippe. Med forrige bilen min, en '91 Golf GTD, kunne jeg parkere nærmest opp ei fjellside, så blir bare litt nervøs når denne slipper på så lite.

Ellers er girene helt fine egentlig. Kan være litt "hard" å få i gir når den har stått over natta, men går seg til etter ett par minutt.

Skrevet

Diesel har jo mer kompresjon, så da kan den nok stå i en brattere bakke, avhengig av utveksling da.

Skrevet

Joda, vet det, men ville frem til at kontrastene blir så store :) Men får fikset handbrekket snart, har fått rep.sett. Ville bare vite om det kunne være noe alvorlig, og at jeg slipper å tenke på om girkassa raser sammen snart :P

Skrevet

om du setter bilen i gir på flatmark uten brekk, Klarer du og dytte den bortover da? Få med noen kompiser også for å se om dere klarer å dytte den avgårde når den står i gir. kan tyde på dårlig komp i motoren, men den skal bli ganske dårlig for at det skal bli så ille da. kan jo hende girkassa di har slitte tannhjul også som gjør at den ikke takler presset, men da burde den glippe når du kjører også...

Skrevet

Skal ta å prøve det :) Har ikke merket noen glipp når jeg kjører.. Eneste er at den lugger litt når jeg har lav fart og kun drar på girene, men det er mest sannsynlig fordi jeg har feil drivstoffsblanding (diagnose for en uke siden), og at den er en smule ujevn på tomgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...