Remi85 Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Heisann. Har kjøpt meg en E60 525D som har enkleste stereo. Den har navi/radio proff. Den orginale stereoen spiller egentlig meget bra. Men ønsker seff litt mer. Det jeg hadde i hode var å sette inn en Blaupunkt PNP forsterker. Men skal denne ha 2, 4 eller 5 kanaler? Tenkte også å bytte bassene under setene til earthquake sws 8. Vet det står 6,5 der nå, så det sies at 8 skal passe? Etter hvert tenkte jeg også på BWS bytte elementer. Men hvordan får mann ut stereoen? Er det noen som kan fortelle meg om dette blir bra?
Kjennern Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 Her vil du kunne finne liste over supporterte bil modeller for Blaupunkt sine forsterkere (Kabelsett) http://www.blaupunkt.de/fileadmin/user_ ... 407_03.pdf
haugejan Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Heisann.Har kjøpt meg en E60 525D som har enkleste stereo. Den har navi/radio proff. Den orginale stereoen spiller egentlig meget bra. Men ønsker seff litt mer. Det jeg hadde i hode var å sette inn en Blaupunkt PNP forsterker. Men skal denne ha 2, 4 eller 5 kanaler? Tenkte også å bytte bassene under setene til earthquake sws 8. Vet det står 6,5 der nå, så det sies at 8 skal passe? Etter hvert tenkte jeg også på BWS bytte elementer. Men hvordan får mann ut stereoen? Er det noen som kan fortelle meg om dette blir bra? Eg vil anbefale deg å gå for ein 5 kanals forsterker. Da har du forsterkeren på plass når du eventuelt skal oppgradere meir. Blaupunkt THA 555 er mykje brukt, men har finst det alternativ også. Det som er viktig er dette forsterkaren har støtte for høgnivå inngang. Bassene kan du enkelt byte til Earthquake SWS-8 subber men desse må du ha forsterker på skal det bli noko lyd. SWS-8 subbane passer ned i sjølv om du har 6,5 der i dag. Ligg ein adaptering som du fjerner. For å få ut stereoen må du først ta du den lista som går langs heile dashbordet der luftinga er. Denne er kunn festa med klips. Så må du ta ut deksel under stereo over askebeger. Dette sitter veldig fast. Når desse er av ser du skruane som må ut. NB. Kobla fra batterie og bruk godt tid så du ikkje knekker noko. Er veldig trangt inne i der så du må bruke ein del tid for å få på plass adapter til forsterket. Og for guds skyld ikkje klipp eller gjer noko med orginal kablinga!!!. Du må også trekke nye kabler til subbane da desse er kobla i lag med mellomtona i dørene. Sjekk også tråden om oppgraderinga som eg held på med på min. Har nett bestilt meg ein JL HD900/5 forsterker som skal drive dette. Eg har forsteten eit BSW sett som eg vurdere å selje samt adapter ringer til Earthquake SWS-8 subbane dersom du er interessert
haugejan Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Heisann.Har kjøpt meg en E60 525D som har enkleste stereo. Den har navi/radio proff. Den orginale stereoen spiller egentlig meget bra. Men ønsker seff litt mer. Det jeg hadde i hode var å sette inn en Blaupunkt PNP forsterker. Men skal denne ha 2, 4 eller 5 kanaler? Tenkte også å bytte bassene under setene til earthquake sws 8. Vet det står 6,5 der nå, så det sies at 8 skal passe? Etter hvert tenkte jeg også på BWS bytte elementer. Men hvordan får mann ut stereoen? Er det noen som kan fortelle meg om dette blir bra? Eg vil anbefale deg å gå for ein 5 kanals forsterker. Da har du forsterkeren på plass når du eventuelt skal oppgradere meir. Blaupunkt THA 555 er mykje brukt, men har finst det alternativ også. Det som er viktig er dette forsterkaren har støtte for høgnivå inngang. Bassene kan du enkelt byte til Earthquake SWS-8 subber men desse må du ha forsterker på skal det bli noko lyd. SWS-8 subbane passer ned i sjølv om du har 6,5 der i dag. Ligg ein adaptering som du fjerner. For å få ut stereoen må du først ta du den lista som går langs heile dashbordet der luftinga er. Denne er kunn festa med klips. Så må du ta ut deksel under stereo over askebeger. Dette sitter veldig fast. Når desse er av ser du skruane som må ut. NB. Kobla fra batterie og bruk godt tid så du ikkje knekker noko. Er veldig trangt inne i der så du må bruke ein del tid for å få på plass adapter til forsterket. Og for guds skyld ikkje klipp eller gjer noko med orginal kablinga!!!. Du må også trekke nye kabler til subbane da desse er kobla i lag med mellomtona i dørene. Sjekk også tråden om oppgraderinga som eg held på med på min. Har nett bestilt meg ein JL HD900/5 forsterker som skal drive dette. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105004 Eg har forsteten eit BSW sett som eg vurdere å selje samt adapter ringer til Earthquake SWS-8 subbane dersom du er interessert
haugejan Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Ps; skal subbene være 2 eller 4 ohm? Bør nokk ta 4 OHM da desse blir kobla i parrallel på Blaupunkt forsterkaren og da blir to skt 4 OHM til saman 2 OHM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå