Eksos Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Kjøp en E39 som er nyere enn 09/1998 . Rett å slett pga. elektronikken i bilen. Mye feil altså? Min far har kjørt sin 97' 520iT 140k km siste 6åra, har ikke slitt med noe egentlig.. Kunn slitedeler..
huldra66 Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Kjøp en E39 som er nyere enn 09/1998 . Rett å slett pga. elektronikken i bilen. Tja vet ikke om jeg deler den bekymringen, hva skal være bedre etter 09/1998 kan du være spesifikk Har selv en E39 og har hatt den i 7 år, skiftet 1 ABS sensor og reparert LMM , eneste elektronikk problemer jeg her hatt. Forresten hvorfor ikke ha en 525tds som er chippet , faktisk bra sprut i en slik en. Hilsen Terje
Olav_64 Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Send bilen på en Naf-salgstest. De er veldig flinke til og finne ting du overser! Som fks, uorginale dempere/fjærer, feil lastindeks på dekk, feil dekkdim, rust, slitne foringer, interiør stand, osv osv. Da får du noe og forholde deg til, så kan du kjøpe bil med 100% god samvitighet Er det ikke selger som skal ha god samvittighet da? Er enig i at NAF-test er lurt, men historikk med kvitteringer etc. vitner om en bil som er fulgt opp. Og selger virker seriøs, sa fra hva som ikke er i orden og hva han har tenkt å fikse og ikke. Jeg kan leve med litt pixelfeil, hvis det er en svakhet kan det vel like gjerne komme på det nye displayet? Men tilbake til Vanos. Jeg hadde forventa mer drag på 2-3k i en 530i (231 hk). Den måtte opp i nesten 4k før det ble litt fart på sakene. Er det normalt? En 733i manuell fra 77 (200 hk) drar sidelengs på våt asfalt i andregir så det griner, det gjør nok ikke denne, under 4k ihvertfall. Motoren gikk jevnt og fint men den kjentes ikke ut som noen 0-100 på 7,5-bil, mer sånn rundt 9 kanskje. Håper noen kan si noe om det Bilen har gått 140k.
Olav_64 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Bump Er det ingen som vet hvordan man diagnostiserer feil på dobbel Vanos? Motortype M54B30. Det er kjørt diagnose på bilen, ingen feilmeldinger eller varsellamper bortsett fra feil på dekktrykkindikering. Så jeg regner med alt annet er ok
Olav_64 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Fint, takk! Det står at de fleste motorer som er godt og vel innkjørt trolig har gåen Vanos; høres noe overdrevet ut. Men det står også at det gir feilkode, og det var det jeg gjerne ville vite Det jeg synes er merkelig, er at BMW tilsynelatende ikke har funnet en løsning etter at problemet ble kjent, og heller ikke reparerer på goodwill?
Olav_64 Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Skrevet Mai 27, 2010 Da er jeg stolt eier av 530iT, jomfrutur på 40 mil i kveld. Grom redskap
Fliid Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Kjøp en E39 som er nyere enn 09/1998 . Rett å slett pga. elektronikken i bilen. Mye feil altså? Min far har kjørt sin 97' 520iT 140k km siste 6åra, har ikke slitt med noe egentlig.. Kunn slitedeler.. Det er vel å bra det. Jeg tenker på hvordan bilen "snakker" seg imellom. BUS system. Og ikke minst er det enklere om man skulle behøve ny motor en dag. Løse sylinderforinger er ett pluss. Disse er og utstyrt med EWSIII , mer tyveri sikkert system. Jeg har selv en 96modell E39 528i, men finner kun negativt med den "dritten". Bortsett fra at jeg slipper xenon da : )
Fliid Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Fint, takk! Det står at de fleste motorer som er godt og vel innkjørt trolig har gåen Vanos; høres noe overdrevet ut. Men det står også at det gir feilkode, og det var det jeg gjerne ville vite Det jeg synes er merkelig, er at BMW tilsynelatende ikke har funnet en løsning etter at problemet ble kjent, og heller ikke reparerer på goodwill? Vanos er ikke ett problem, iht. BMW : ) Er bare "alle "andre som mener det. Godt valg av kjøretøy forøvrig. Gromme saker.
Olav_64 Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Takk, bilen fikk vise hva den duger til i helga. Moro at den går billigere enn 530dAT på frisk langkjøring, 0,75 inkludert klatring over Dovre! En jeg kjenner hadde tyna diesel'n ned i 0,77... Bilen trenger en del TLC for å bli fin, men ingenting alvorlig funnet hittil. Kantrust foran i panseret blir pri 1. Er det flere på forumet som kjører 530 manuell?
Eksos Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 En kompis av meg kjørte sin 530DAT på 0.63, så da må han kompisen din sjekke hva som er gale med motoren Kompisen min sin var chippa, det har vell kanskje litt å si, men ikke så mye som det der..
Snusfenrik Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Er det flere på forumet som kjører 530 manuell? Det er noen flere av oss ja, men E39 530 bensiner med manuell kasse er det ikke akkurat flust av i dette avgiftslandet. Mange som synes autolat er spennende i disse bilene og, forstå seg på det den som kan.. Har en 02 530i sedan som jeg kjøpte med 107k på telleren sommeren 2008. Kjørte selv Bergen-Oslo på 0,76 i god marsj fart en natt sist sommer, kjekke biler å dra på tur i dette! Med unntak av første og til dels andre gir, så må en opp i turtall for å få fart på sakene. Men når en kommer over 4k så går det jo helt greit på frem! Uansett, velkommen til bimmers og grattis med kjekk e39! Må fikse bildetråd i showoff delen av forumet, hadde vært artig å se flere 530'er innpå her!
Olav_64 Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Jeg kan heller ikke skjønne at automat er så til de grader dominerende på E39. Typisk gubbebil tydeligvis For meg ble det helt uaktuelt da jeg fikk greie på at de mangler lockup. Behagelig men ikke særlig drivstoffbesparende. Vi får se om det blir bilder etter at bilen er maskinpolert og shina innvendig Jeg tror det er M-sport understell på den, den er mye fastere i fisken enn en 523iAT jeg prøvde. Det er ihvertfall M på ratt og girkule. Og luftfjæringen er fin Jeg synes draget på lave turtall varierer, noen ganger drar den som toget fra 1500, mens jeg noen ganger synes den er veldig treg mellom 2-3k. Hvis man har 1/3 gass i andre opp en stigning, øker effekten markant på ca 3700 og enda mer markant på ca 4500, det kjennes ut for passasjerene som om jeg gir på mer men det gjør jeg ikke. Jeg kommer til å kjøpe nye vanos- tetninger, ny toppdekselpakning, vannpumpe og termostat. Bytte olje på gir og kardang, kjølevæske og bremsevæske. Forebyggende vedlikehold
Henrik K Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Grattis med 530iT! Jaktet selv på en slik (les: manuell) når jeg skulle kjøpe touring for 3 år siden. Fant aldri her hjemme, og var i ferd med å sjekke det store utland da en 525iT manuell plutselig dukket opp hos nærmeste BMW-pusher. Synes kombinasjonen manuell og bensin er helt ypperlig i disse bilene, og kunne selvfølgelig godt tenkt meg de ekstra ponniene du har i din. Mht hvilket utstyr din er satt opp med (feks M-sport understell), så er det sikkert noen her inne som kan gi deg svaret hvis du legger ut VIN nummeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå