Toralfen Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Ja. da har det gått noen uker siden jeg sist la ut noe, mye pga bilde server som var nede å litt lite tid til å jobbe videre. Men nå er bilen så å si klar. Litt problemer med eksos lekasjer helt fremst, men bortsett ifra det så begynner jeg å blir ferdig altså. Har testet bilen på veien å er meget fornøyd med hvordan draget er nå så har jeg jo også endelig fått servo!!! Litt pussing skal til:) Motor på plass. Gjorde seg med ny olje og foring tenker jeg:) Ferdig! legger med et bilde av hvordan motor rommet så ut før. Ble noe vel noe bedre nå ja:)
Toralfen Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Hyggelig å høre. Nå begynner jeg faktisk å gå tom for arbeid på den også, men har noen små ting jeg skal ordne slik som ny side rute (pga veldig ripete) og sidekjørt. Noen som har noen ideer til flere ting jeg kunne gjort med denne her i vinter?
Janthomas Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 fin bil, trodde nesten det var min med en gang hehe:) er det mtech II glassfiberen fra gs du har montert? har kjøpt samme selv men var så dårlig passform på den! åssen motor byttet du til? stod sikkert her et sted men skumma kjapt igjennom bare:)
Toralfen Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 fin bil, trodde nesten det var min med en gang hehe:) er det mtech II glassfiberen fra gs du har montert? har kjøpt samme selv men var så dårlig passform på den!åssen motor byttet du til? stod sikkert her et sted men skumma kjapt igjennom bare:) Ja er Glassfiber fra gs. jaaa man må regne med noe sparkling og pussing på slike:/ Men ble ganske så bra til slutt. Bakfangeren derimot passet veldig bra:) Byttet fra m20b20 til en b25 som jeg tok fra en delebil jeg handla. var orginal automat, å den hadde ikke gått mere en 170 000:D startet veldig lett å går fint:)
Janthomas Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 stemmer:) ja min buler veldig oppover midt oppå! vet ikke om jeg bare blir til å droppe den og kjøpe mtechII i plast istedet evnt:)
Toralfen Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 stemmer:) ja min buler veldig oppover midt oppå! vet ikke om jeg bare blir til å droppe den og kjøpe mtechII i plast istedet evnt:) Selvfølgelig er det jo best å penest med plastikk. Blir nok til at jeg gjør det etter hvert å
Toralfen Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Liten oppdatering da. Jeg har egentlig gjort veldig lite med bilen siden sist. Den ble bruksbilen min etter en vellykket motor transplantasjon rett før snøen kom. I de siste ukene har jeg dessverre møtt på et par hindringer som at ene stikk akselen løsnet som et resultat av manglende av bruk av loctite på boltene inn på diffen:P Ikke bare løsnet stikk akslingen, men lokket i bakkant av diffen ble ødelagt rundt foringen. Uka etter gikk bensinpumpa, noe som selvfølgelig kan skje. Denne ble byttet raskt, å har ikke hatt noe startproblem etter det. Etter noen uker med vinterdekk på stål felg gikk jeg til innkjøp av noen brukte men "bedre enn det jeg hadde" vinterdekk å fikk lagt de på de tidligere sommerfelgene mine. Til sommeren har jeg bestemt meg for å kjøre originale 15" krysseike felger:D så om noen har, så send meg gjerne en pm. Siste innkjøp var et komplett simons effektanlegg som skal monteres til helgen. Legge med noen bilder av bilden slik den ser ut nå Ødelagt ja:P Fint å ha et ekstra:D
Hawkon88 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 SYYKT pen denne ble! men det er ingenting som er godkjent av det du har gjort? Jeg liker også hvordan du har endret syn fra skamsota baklykter til helrøde.. Syns også at det ble ekstremt kult med de felgene du nå har på vinter. Enkelt og cleant:)
Toralfen Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Takk for det:) Nei ingenting er godkjent dessverre, men skal ta hele den biten nå mot våren. Ser det er flere her som skal igjennom samme runda, så hadde kanskje håpet på å få litt tips å triks:) Bilen er ihvertfall komplett ombygd til 325:D Ja ble bedre med de røde, men kommer til å bytte til helt originale litt senere. Ja det var litt kjipt å kjøre rundt med rustne stål felger med drit slitte dekk, så var godt å få på de igjen:)
Toralfen Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Jo! kan jo også nevne at jeg driver å peller fra hverandre ett sett med bremsekalippere som skal få nye green stuff klosser, samt bytte til ventilerte skiver.
Toralfen Skrevet April 6, 2012 Forfatter Skrevet April 6, 2012 ja, har fått modifisert og montert side skjørtene da:D som man kan se på tidligere bilder så stakk skjørtene litt ut på begge sidene i endene, noe jeg syntes var drit stygt:S så jeg tok å kappet og ordna til slik at de ligger fint inntil hele veien, å må si jeg ble rimelig fornøyd. De felgene bilen står med nå har jeg ett sett med gode sommerdekk til i dim 205.45 R16 å vinterdekkene som står på nå holder en vinter til. Felgene er til salgs om noen skulle være interessert? Hva synes folket?
Toralfen Skrevet April 8, 2012 Forfatter Skrevet April 8, 2012 noen som har noe kjennskap til det å ettermontere sentral lås?
pål Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Denne bilen ble fin. Kan jo montere El speil på høyresiden også om du ikke har det. Hvordan ble det forresten med powerflexforing i diffen, blir den veldig stump?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå