BMW-Coupe Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 For en grusom bil Zibir, men heeeyyy...hver sin smak! Min drømmebil må bli en E60 M5. Har siklet etter en sånn helt siden den kom!
Zibiri Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 For en grusom bil Zibir, men heeeyyy...hver sin smak! Hmm bare venta på den kommentaren hehe Det er noe spesielt med bimmers folk å bare automatisk hate alt som kan nærme seg styling bil,men altså Eclipse..den er for meg hellig samme faen hva folk måtte mene tihi
Fredrik Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 ... Det er forøvrig ikke første gang Porsche har hatt problemer med kannibalisme mellom modellene... 914/6 var på mange måter en bedre bil enn den samtidige 911T og 924 Turbo (931) var faktisk hurtigere enn den samtidige 911 SC modellen. ... Apropos Porsche 924 og kannibalisme mot 911 på begynnelsen av 80-tallet... jeg hadde helt glemt 924 Carrera GT (937). Den modellen var en videreutvikling av 924 Turbo (931) som hadde den samme gamle VW motoren på 1984 cm, men nå med 210 HK. 0-100 Km/t klarte modellen på ca. 6,5 sekunder og topphastigheten var 240 Km/t. Ingen 911 var i 1981 hurtigere. Porsche gikk et skritt videre med 924 Carrera GTS... stadig med den samme gamle 1984 cm3 store motoren fra VW som i utgangspunktet ytet 90 HK. 245 HK ved 6250 rpm og 335 Nm ved 3000 rpm utviklet den etter at Porsches beste ingeniører hadde kikket på den et par ganger (for ikke å snakke om 924 Carrera GTR med 375 HK - som også hadde den samme gamle VW motoren). 924 Carrera GTS klarte 0-100 Km/t på 6 sekunder og topphastigheten var 250 Km/t. Året var 1981. Porsche 924 Carrera GT (937) anno 1979 med Fuchsfelger og det hele.
Fredrik Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Fredrik, liker du Porsche? Nei... hvordan kan du tro det?... Og jeg som ikke har kommet inn på 928 modellen ennå...
Springsteen Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Kunne tenkt meg en 968 jeg, og da gjerne i Clubsport utgave. Litt utradisjonelt å ønske seg, men anyhoo.. Nokså realistisk i forhold til pris også
noekult Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 For en grusom bil Zibir, men heeeyyy...hver sin smak! Hmm bare venta på den kommentaren hehe Det er noe spesielt med bimmers folk å bare automatisk hate alt som kan nærme seg styling bil,men altså Eclipse..den er for meg hellig samme faen hva folk måtte mene tihi Vil ikke si at det handler om styling når man kritiserer bildesign. Det handler om smak og helheten... Likte den ikke jeg heller, men kult at noen gjør det
Muztang289 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Drømme bilen/bilene: Cruising på fine sommerdager: Ford Mustang GT500 E ( bygge opp selv til en kopi av Eleanor ) Bruksbil/kosebil : BMW E38 740D. Svart bil, svart skinn og ikke minst sota ruter med hele 700Nm++ fra 8'ern <3
todleif Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Apropos Porsche 924 og kannibalisme mot 911 på begynnelsen av 80-tallet... jeg hadde helt glemt 924 Carrera GT (937). Den modellen var en videreutvikling av 924 Turbo (931) som hadde den samme gamle VW motoren på 1984 cm, men nå med 210 HK. 0-100 Km/t klarte modellen på ca. 6,5 sekunder og topphastigheten var 240 Km/t. Ingen 911 var i 1981 hurtigere. Dette er nok feilinfo. Det var ein spesiell bil som vart vist i Paris i 74. (der skulle eg ha vært!) Du kan gi litt info om den bilen. (eg er so heldig at eg har ein 81 modell! )
Fredrik Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Kunne tenkt meg en 968 jeg, og da gjerne i Clubsport utgave. Litt utradisjonelt å ønske seg, men anyhoo..Nokså realistisk i forhold til pris også Ja... Porsche 968 er fantastisk fine biler. 968 er egentlig en kraftig videreutviklet 944 og derfor dessverre betydelig undervurdert i markedet. Modellen er det endelige resultatet av arbeidet med 924 som ble vist for verden første gang i 1975. 968 kom på markedet i 1992, men allerede i 1995 var det slutt. Porsche var på knærne økonomisk og 911 avleggeren Boxster var ved siden av 993 (911) fremtiden sammen med Cayenne. Porsche 968 Coupé er allikevel utrolig kompetent... 50/50 vektfordelingen sørger for det. Motoren er en rekkefirer på 2990 cm3 som yter 240 HK ved 6200 rpm og 305 Nm ved 4100 rpm. 0-100 Km/t går løs på ca. 6 sekunder og topphastigheten er ca. 260 Km/t. Porsches siste honnør til 924/944/968 serien var modellen 968 Turbo S. Rekkefireren på 2990 cm3 yter i denne modellen 305 HK ved 5400 rpm og 500 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t klarer 968 Turbo S på 4,8 sekunder og topphastigheten er ca. 285 Km/t. Porsche 968 Turbo S
Fredrik Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Apropos Porsche 924 og kannibalisme mot 911 på begynnelsen av 80-tallet... jeg hadde helt glemt 924 Carrera GT (937). Den modellen var en videreutvikling av 924 Turbo (931) som hadde den samme gamle VW motoren på 1984 cm, men nå med 210 HK. 0-100 Km/t klarte modellen på ca. 6,5 sekunder og topphastigheten var 240 Km/t. Ingen 911 var i 1981 hurtigere. Dette er nok feilinfo. Det var ein spesiell bil som vart vist i Paris i 74. (der skulle eg ha vært!) Du kan gi litt info om den bilen. (eg er so heldig at eg har ein 81 modell! ) Sorry... 930 var selvfølgelig hurtigere. Porsches hurtigste alminnelige 911, som ble produsert i 1981, var 911 SC som hadde 204 HK. 0-100 Km/t klarte den på 6,5 sekunder og topphastigheten var 227 Km/t.
Wacman Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 å gud bedre,stopp nå,med spamming om data på folkevognene Eleanor av den nye typen de bygger på bestilling i USA,eller en optimalisert motorombygget strøken M535i E28,eller M635CSI! Nokså urealistisk drømmebil er faktisk E61 M5, jeg som er familiemann, dæven så fett det hadde vært å ratte kone og barn rundt i en sånn temmet vill-bastard!
Superbeetle Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 jaja...kunne egentlig tenkt meg denne folkevognen her jeg.. 207hk og 0-402m på 12.3s er ikke så aller verst edit: Ja, jeg mener den som er nærmest på bildet!!
Springsteen Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 jaja...kunne egentlig tenkt meg denne folkevognen her jeg.. 207hk og 0-402m på 12.3s er ikke så aller verst edit: Ja, jeg mener den som er nærmest på bildet!! Spleise?
Superbeetle Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 jaja...kunne egentlig tenkt meg denne folkevognen her jeg.. 207hk og 0-402m på 12.3s er ikke så aller verst edit: Ja, jeg mener den som er nærmest på bildet!! Spleise? hehe...2000kr i bil, 5000kr i dekk og felg, 3000kr i understell og 100000kr i motor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå