opeth84 Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Har en 1998 mod. E39 sedan som har rullet 246 000. Den har en tendens til å plutselig dø mens man er i fart. Får alltid start på den, men irriterende og små skummelt. Har også en tendens til å rykke litt. Føles som noen er bak bilen og drar den hardt bakover. Utrolig ekkelt. Kan komme to-tre slike rykk på sitt værste. Denne uka begynte den å oppføre seg enda mer tragiskt. Bilen kan riste noe når bilen står på tomgang. Hjelp? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Ta en diagnose. Koster 500.-kr på GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 setter en finger på veiv eller kamsensor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 setter en finger på veiv eller kamsensor.. Ok. Hva kan jeg gjøre her da? En annen sa jeg kunne bruke en sprayboks på ledningene i motorrommet. Mulig det var kondens i de,trodde han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 Ta en diagnose. Koster 500.-kr på GS Hm. Betale 500 kr for å få en boks jeg ikke vil forstå noe som helst av, vil være litt luksus for min del. Hadde jeg hatt kamerater her ute som kunne hjulpet meg,hadde det vært bedre. Kjenner så vanvittig få folk i Ålesund! :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Dra på bmw og få lest ut feilkoder, eller kast bort penger på å bytte sensorer du tror kan være gåen. Jeg ville vertfall sjekket med diagnoseverktøy hos bmw først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlene Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Eg har hatt samme probleme, da va d veivakselsensoren som tok kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Ta en diagnose. Koster 500.-kr på GS Hm. Betale 500 kr for å få en boks jeg ikke vil forstå noe som helst av, vil være litt luksus for min del. Hadde jeg hatt kamerater her ute som kunne hjulpet meg,hadde det vært bedre. Kjenner så vanvittig få folk i Ålesund! :S For en boks?? hvis du tar en diagnose så betyr det at man kobler på diagnose verktøyet på bilen og leser av evt feimeldinger. regner med det kommer opp hva som er feilen med motoren din da. Det er ikke en boks som du får med deg hjem.. Jeg hadde heller betalt å tatt en diagnose, og ved stor sjangse funnet at hva feilen var, istedenfor å begynne å bytte masse deler som koster penger i håp om at det bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 Ta en diagnose. Koster 500.-kr på GS Hm. Betale 500 kr for å få en boks jeg ikke vil forstå noe som helst av, vil være litt luksus for min del. Hadde jeg hatt kamerater her ute som kunne hjulpet meg,hadde det vært bedre. Kjenner så vanvittig få folk i Ålesund! :S For en boks?? hvis du tar en diagnose så betyr det at man kobler på diagnose verktøyet på bilen og leser av evt feimeldinger. regner med det kommer opp hva som er feilen med motoren din da. Det er ikke en boks som du får med deg hjem.. Jeg hadde heller betalt å tatt en diagnose, og ved stor sjangse funnet at hva feilen var, istedenfor å begynne å bytte masse deler som koster penger i håp om at det bli bra Takk for svar. Tror jeg skal sjekke veivakselen først. Diagnose vil vel si at man kobler til via et apparat som skriver ned flere koder ang. motoren osv.? Desse kodene vil vel være uforståelig for meg, med mindre det følger med en manual/fasit? Er ikke spesielt dreven på mekanikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 De som tar diagnosen tolker feilkodene for deg, slik at du får svar på hva de betyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2010 De som tar diagnosen tolker feilkodene for deg, slik at du får svar på hva de betyr Ah! det var bedre. Får sjekke hos forhandleren her i området. Men noen som vet om BMW forhandlere tar mer penger enn andre forhandlere for samme sjekken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå