sel90 Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Hei. ABS og ASC lampa lyser på bilen min. Disse lyser noen ganger og slukner etterhvert, men kommer og går hele tida. Også når deisse lyser, detter speedometeret ned og går opp når han vil. Og når speedometeret detter ned så demper lyden på cd spillern og når den går opp så funker cd spillern vanlig. Er det noe sammenheng mellom alt dette her? Jeg fant også en kontakt under passasjersete som er 4-5cm bred med løse tynne ledninger som har blitt kuttet. Hva er dette for noe?
2000Touring Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Broder'n hadde lignende symptomer på sin e39, da var det kontakta bak tenningslåsen. Bare et tips...
Efen Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 det er nok ABS feil, på en av følerene bak. Hadde akkurat det samme problemet på min E46. Det var ABS føleren på venstre bak, så regner med det er den hos deg også.
2000Touring Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Hvorfor får han problemer med CD-spilleren hvis det bare er en ABS-feil? Broder fikk samme symptomene med cdspilleren når det var feil med kontakta bak tenningslåsen
kimern979 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 speedometer signalet kommer fra abs føler vb.kan være denne.kan være du har to feil.når radioen klikker.mål spenning på sikringene til høyre i boksen i hanskerommet.alle de brune 7.5 amp.pleier å få nedsatt spenning om det er tenningskontakten.men da virker heller ikke multifunksjonratt og airbaglampe pleier og gløde.er også vanlig med styreenhet feil spes fra ca 99.asc/dsc
huldra66 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Vil tippe to feil men en vet jo aldri Ivertfall så skal ABS sensor venstre bak gå til spedometer har jeg lest her inne. ABS og ASC trenger innput fra ABS sensorer så tipper du fikser ivertfall disse feilene med og bytte sensor. ABS sensorer er nesten som slitedel og regne, ivertfall i våres klime + salting av vei vinterstid. Hilsen Terje
Alpejohn Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Det at cd spilleren påvirkes av at speedometeret ikke funker, tenker jeg har med at volumet økes ved økende hastighet. Så når speedometeret slutter å virke, registrerer spilleren at du står still eller kjører sakte og justerer ned volumet litt. Når det funker så stiller den opp lyden fordi du kjører fortere. Jeg har vertfall slik nivå kontroll på min 03 mod med navi professional spiller. Men kan ikke forstå noe annet siden volumet blir lavere og høyere Sikker på at speedometeret går på bakhjula? Jeg hadde 50 profil på 225 dekk bak, men bytta pga de var utslitt, bytta da midlertidig til 235 45 17, spedometeret viser fortsatt 10 feil slik det gjorde med andre dekka, og du ser tydelig at dekka ikke er like "høye" bak som de fremme. Syns det virker mer logisk at speedometeret går på framhjula men, dette vet ikke jeg, så jeg påstår ingenting Men at det går på abs føler er det vel ikke tvil i, så at den da er gåen er nåk stor sannsynelighet for Bare å lokalisere den, og bytte så tenker jeg alt ordner seg
kimern979 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 prøv å spinne,så øker nåla på speedometret også tenker jeg;) det med radioen hørtes fonuftig ut.abs føler vb eller styreenhetfeil.
Alpejohn Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 prøv å spinne,så øker nåla på speedometret også tenker jeg;) det med radioen hørtes fonuftig ut.abs føler vb eller styreenhetfeil. Det har jeg aldri tenkt over, men godt mulig Ja jeg tenker det ordner seg med en ny sensor, men kan være greit å tatt diagnose for å sikkre at du bytter rett sensor
Gunnar Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Masse funky feil på E39 er typisk tenningslåsen.. men usikker på om du har nok symptomer til at det er det, for da er det disco overalt..
Alpejohn Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Masse funky feil på E39 er typisk tenningslåsen.. men usikker på om du har nok symptomer til at det er det, for da er det disco overalt.. Syns dette hørtes litt for enkelt ut i hans tilfelle at det kan være tenningslåsen, opplevde det på gamlingen sin 98 mod, og det var skumle greier, med kupelys som kom på og av under kjøring og cd spiller som funka og ikke funka, og servo som veksla mellom lett/tung når du sto still på tomgang og ratta Det er vel bare et PAR av problemene som dukket opp da.. Utrolig hyggelig å bytte en liten del og bli kvitt SÅ mye problemer
sel90 Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Hehe takk for svar alle sammen =) Da ser hørtes det ut som dette er enten en abs sensor eller tenningslås. Kan vi bekrefte dette? Er det noen som kan ta diagnose på bilen min rundt drammen områder?
kimern979 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 abs sensor vb.kan bekrefte det.i og med speedometersignal ligger der.om det fortsatt lyser abs lampe etter bytte og prøvetur.må du ta diagnose og feilsøke videre.
sel90 Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Hmm ok.. Men det jeg lurer på. Etter at jeg har byttet denne sensoren, skal disse skal disse lampene slukke og lyse automatisk eller må jeg gjøre noe for å slette dem? Har aldri byttet denne sensoren før så er det vanskelig å bytte den? Noen som har en DIY for dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå